Fitness Seller

Origine en lichaam

fabrizio300

Cool Novice
Waardering
16
Beste leden

Ik heb laatst een opmerking gekregen in de gym
de persoon in kwestie beweerde dat ik mijn lichaamsbouw ook wel te danken heb aan mijn griekse origine?
(denk maar aan de oude altleten van vroeger en de standbeelden etc.)

De vraag nu is: Kan dit? zit er enige logica in deze bewering?
Kan het dat iemand van griekse of zeg maar amerikaanse of chinese origine een heel andere lichaamsbouw kan hebben? Kan je afkomst genetische voordelen meebrengen? of is dit weer een broodje aap?

Als ik er zelf over nadenk denk ik van wel
Zo zijn de meeste amerikanen of Afrikanen gemiddeld een stuk groter dan een aziaat zeg maar.

ik kijk uit naar jullie bevindingen,

grtz!

Dat over de Grieken heeft meer te maken met dat zij gewoon veel standbeelden maakten van atleten, maar het is zeker wel zo dat verschillende (genetische) bevolkingsgroepen een andere bouw GEMIDDELD hebben. Er is natuurlijk enorme individuele variatie.

Je lichaamsbouw heb je te danken aan je kuur :)

Amerikanen is een mengelmoes van alle bevolkingsgroepen bij elkaar dus dat is lastig te beoordelen. Maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Afrikanen zijn vergeleken met Aziaten ook een stuk atletischer. Al heb je natuurlijk ook weer een verschil tussen de mensen uit het Noordoosten van Afrika en Afrikanen uit de Westkust.
Als je het op grote schaal bekijkt is er dus wel wat voor te zeggen, maar ieder mens blijft natuurlijk verschillend

Ik ben van mening dat dit wel enige invloed KAN hebben. Kijk bijvoorbeeld naar negro asses bij vrouwen :P

Wel eens er aan gedacht dat deze standbeelden een ideaalbeeld waren ipv een reële afspiegeling van de toenmalige samenleving?

Wie zegt dat die Grieken waarheidsgetrouwe beelden maakten? In de oudheid was er ook al list en bedrog (srs)

Waar ik ga trainen noemt er iemand mij een viking.

Denk nie dat ik afkomstig ben vanScandinavië. Hoewel ik ooit zo'n programma op discovery heb gezien waar ze een deel van de bevolking testen op afkomst. Bij iedereen was het het een mengelmoes van europees, afrikaans, amerikaans en aziatisch. Dus uiteindelijk zijn we een beetje van alles, het een wat meer als het ander.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Tegenwoordig zegt het niet heel veel meer waar je vandaan komt. Zoals Bushi al zei. Tegenwoordig is iedereen van alles door elkaar. Echter zijn er bij sommige mensen nog wel duidelijk genetische eigenschappen vanuit een bepaalde streek te zien.

Om het het heel simpel te zeggen. Kom je uit oosten is het genetisch bepaald dat je meer richting de ecto kant gaat. Ze zijn meestal kleiner en smallere bouw. Hoe meer je naar het westen gaat. Hoe groter en breder de mensen worden. Dit heeft simpel te maken met de manier van leven in bepaalde regio's.

Nogmaals tegenwoordig zijn de verschillen vele malen kleiner. En is bijna iedereen een halfbloedje (niet racistisch bedoelt xD)

Terug
Naar boven