MuscleMeat

Oude beginner!

Chefferson

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Beste BB'ers!

Ik ben nieuw hier en wil graag mijn schema met jullie delen. Inmiddels loop ik tegen de 30 aan
en dan ga je toch anders naar je lichaam kijken en ik vind het tijd hier eens flink aan te gaan sleutelen!
Na jaren van surfen, kickboksen en ook veel niks doen, eten en drinken zijn dit mijn stats: 1.85, 85 kg en 18% VET. Mijn doel? Afvallen rond het buikje en de rest flink vergroten. Hiervoor heb ik (met hulp van deze website) het volgende bijgevoegde schema gemaakt. In dit schema heb ik de juiste hoeveelheden al verwerkt.

Ik train gemiddeld 4 keer per week. Dag trainen, dag rust. Begin wel iedere dag met een buikspierkwartier.
Training ziet er ongeveer zo uit (schema qua oefeningen kan ik ook posten indien gewenst)

Dag 1:

Borst (4 oefeningen) 4 sets van 10
Biceps (3 oefeningen) 4 sets van 10
Roeien (15 min) 200 KCAL verbranding
Crosstrainen (30 min) 400 KCAL verbranding
FASTFIT (2x4 min) 300 KCAL verbranding)

Dag 2:

Benen (4 oefeningen) 4 sets van 10
Schouders (3 oefeningen) 4 sets van 10

Dag 3:

Rug (4 oefeningen) 4 sets van 10
Triceps (3 oefeningen) 4 sets van 10

En weer terug naar dag 1...

Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden! Denk dat ik misschien zelf iets teveel eiwitten binnenkrijg
maar de mening zijn nogal verdeelt over hoe slecht dit voor je is. Zie nu naar 4 weken dit schema wel resultaat op de borst, armen en schouders echter het doel van het vermageren rond de buik nog niet.

Bedankt voor de reacties!

Voeding.jpg

Laatst bewerkt:
Welkom! :)
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: je eet té weinig. Je energie behoefte is ongeveer 3014 kcal per dag. Aangezien je af wilt vallen, moet je proberen de 2514 kcal per dag aan te houden. Je zit nu op 1433 kcal. excl. avond eten. Te weinig dus! Helemaal aangezien je trainingen, die best heel erg intensief zijn. Hierdoor heb je ook meer energie nodig.

Ook krijg je inderdaad veel eiwitten binnen. Zo'n 2.3 gr. eiwit per kilo.

Daarnaast mis ik triceps in je schema. Neem aan dat je deze samen met je borst pakt, of heb je deze expres eruit gelaten?

Edit: Je was me voor haha. Waarom pak je triceps met rug, als ik vragen mag?

• Topic Starter Topic Starter
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: je eet té weinig. Je energie behoefte is ongeveer 3014 kcal per dag. Aangezien je af wilt vallen, moet je proberen de 2514 kcal per dag aan te houden. Je zit nu op 1433 kcal. excl. avond eten. Te weinig dus! Helemaal aangezien je trainingen, die best heel erg intensief zijn. Hierdoor heb je ook meer energie nodig.

Daarnaast mis ik triceps in je schema. Neem aan dat je deze samen met je borst pakt, of heb je deze expres eruit gelaten?

Bedankt voor je reactie!

Inclusief avondeten (gemiddels 600 KCAL) komt ik inderdaad ruim onder de 3014 KCAL. Maar op dit moment wil ik eerst van mijn afdakje af voor dat ik echt ga bulken. Ben namelijk bang dat de buik evenredig mee gaat groeien.

Moet ik echt minderen met eiwitten? Op dagen dat ik namelijk niet train neem ik ook geen shake na het trainen. Dit zorgt er dus voor dat ik op rustdagen 22 gram minder binnen krijg. Welk effect heeft te veel eiwit op de lichaam?

Ben trouwens begonnen met borst en triceps maar merk dat ik na de borst oefeningen weinig vermogen overheb om de triceps oefeningen goed uit te voeren. Vandaar los getrokken en ipv 2 naar 3 oefeningen te gaan. Nu pak ik ze én 2 keer per week (met voldoende tussen rust) en kan ik de oefeningen goed uitvoeren.

Bedankt voor je reactie!

Inclusief avondeten (gemiddels 600 KCAL) komt ik inderdaad ruim onder de 3014 KCAL. Maar op dit moment wil ik eerst van mijn afdakje af voor dat ik echt ga bulken. Ben namelijk bang dat de buik evenredig mee gaat groeien.

Snap ik, maar als je te weinig eet, heb je logischerwijs ook minder energie. Misschien is dit ook de verklaring van dat je wel progressie in je spiergroepen hebt, maar het vet rondom je buik hetzelfde blijft. Dit zou namelijk kunnen komen, doordat je zo 'veel' onder je kcal. behoefte zit, dat al je energie na je krachttraining 'weg' is. Waardoor je al uitgeput begint aan je cardio oefeningen. Het idee van cutten is dat je om en nabij 500 kcal onder je benodigde energie behoefte gaat zitten. In jouw geval is dit dus ongeveer 3000 - 500 = 2500 kcal. Je zit nu op ongeveer 2000 kcal. 500 te weinig dus. Probeer naar de 2500 toe te werken. Een marge van 1000 kcal. is namelijk erg veel.

Moet ik echt minderen met eiwitten? Op dagen dat ik namelijk niet train neem ik ook geen shake na het trainen. Dit zorgt er dus voor dat ik op rustdagen 22 gram minder binnen krijg. Welk effect heeft te veel eiwit op de lichaam?

Een hoge inname eiwitten is niet perse een probleem. Zorg er wel voor dat je genoeg drinkt. Heb ook ergens een keer gehoord dat als je teveel eiwitten inneemt, je lichaam dit kwijt moet, waardoor er puistjes etc. ontstaan. Of dit daadwerkelijk zo is, durf ik niet te zeggen.

Ben trouwens begonnen met borst en triceps maar merk dat ik na de borst oefeningen weinig vermogen overheb om de triceps oefeningen goed uit te voeren. Vandaar los getrokken en ipv 2 naar 3 oefeningen te gaan. Nu pak ik ze én 2 keer per week (met voldoende tussen rust) en kan ik de oefeningen goed uitvoeren.

Oke, duidelijk. Gewoon mee door gaan als dit voor jou het best en prettigst werkt. :)

Snap ik, maar als je te weinig eet, heb je logischerwijs ook minder energie. Misschien is dit ook de verklaring van dat je wel progressie in je spiergroepen hebt, maar het vet rondom je buik hetzelfde blijft. Dit zou namelijk kunnen komen, doordat je zo 'veel' onder je kcal. behoefte zit, dat al je energie na je krachttraining 'weg' is. Waardoor je al uitgeput begint aan je cardio oefeningen. Het idee van cutten is dat je om en nabij 500 kcal onder je benodigde energie behoefte gaat zitten. In jouw geval is dit dus ongeveer 3000 - 500 = 2500 kcal. Je zit nu op ongeveer 2000 kcal. 500 te weinig dus. Probeer naar de 2500 toe te werken. Een marge van 1000 kcal. is namelijk erg veel.

Ja precies. Overigens heb ik na de KT nog zat energie over voor de cardio (kracht is een ander verhaal). Ik zal kijken waar ik het beste wat kan aanvullen. De shakes na het trainen bevatten namelijk ook al ruim 300 KCAL. Dit zorgt er dus voor dat je met behoorlijk wat in je mik gaat slapen (ongeveer 1 uur na de shakes). Dan zou ik bij de kwark en tonijn wat toe moeten voegen. Tips?

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:52 ----------

Zijn er nog andere mensen die wellicht een andere mening hebben?

Laatst bewerkt:

Vergeet niet dat deze 500cal slechts een richtwaarde is, wanneer je zelf maar 100cal onder je onderhoud gaat zitten ga je tevens afvallen

2,3gr per kg eiwit is niet per se slecht. sommige zweren bij 2,5gr in de cut.
Een teveel eiwit creert kan idd leiden tot puistjes. Kheb er zelf gvd last van.. maar biergist pillen van de drogist werken hier echt super tegen.

Afvallen is voor nu ook even het doel. Echter (zoals iedereen) het liefst zonder verlies van spiermassa. Is het dan misschien beter eerst cardio te doen zodat mijn lichaam daar de energie voor gebruikt en de KT erna te doen?
Het buikje is echt prio 1!

Afvallen is voor nu ook even het doel. Echter (zoals iedereen) het liefst zonder verlies van spiermassa. Is het dan misschien beter eerst cardio te doen zodat mijn lichaam daar de energie voor gebruikt en de KT erna te doen?
Het buikje is echt prio 1!

En cadio en KT op aparte dagen? Bijvoorbeeld UB/LB en 2 dagen cadio.

En cadio en KT op aparte dagen? Bijvoorbeeld UB/LB en 2 dagen cadio.

Zal dat het beste werken? Dan worden het wel hele zware KT dagen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.
Nu pak ik 4 keer per week ruim 1 uur cardio, dat gaat dan terug maar 2 keer per week? Hoe kan dat beter zijn?

Zal dat het beste werken? Dan worden het wel hele zware KT dagen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.
Nu pak ik 4 keer per week ruim 1 uur cardio, dat gaat dan terug maar 2 keer per week? Hoe kan dat beter zijn?

Ik kan niet zeggen wat het beste zal werken. Elk lichaam is anders, en zal dus ook anders reageren op bepaalde prikkels. Doe wat voor jou het beste werkt. Het was alleen een suggestie! :)

Begin wel iedere dag met een buikspierkwartier.

Verstandiger om je buikspieren na je training te doen. Wanneer je ze voor de training een flinke tik uitdeelt heb je kans dat je moeite zult hebben om dan nog 1 a 1.5 uur je buikspieren goed te gebruiken (aanspannen bij elke rep/oefening ivm stabiliteit en dat je niet alles uit je rug trekt als je snapt wat ik hiermee bedoel :))

Doe zelf vaak even 15 min buikspier oefeningen na mijn training, allerlei variaties.
Maarja, wat werkt voor klaas werkt niet voor jan :D

Terug
Naar boven