Fitness Seller

Overgang bulk-cut

Lessoe

Competitive Bodybuilder
Waardering
44
Lengte
1m95
Massa
92kg
Hoe kan je het beste van de bulkfase naar de cutfase overgaan?
-Gewoon van je bulkkcal op de ene dag naar de cutfase op de andere dag dus ong. 1000kcal verschil.
-Een paar dagen op onderhoud tussen de bulk en cutfase indoen?
-Of geleidelijk afbouwen van bulk naar cutfase?[/FONT]

ik ben van mijn bulk fase geleidelijk overgegaan naar mijn cutfase ging van 4 shakes met melke na nog ma 1 shake met water na de training en met traine minder zwaar en meer reps heb uiteindelijk bijna geen massa verlore ma wel goed drooggetraint

Bulk --> 2 weeks maintenance --> cut.

Cut --> 2 weeks maintenance --> bulk.

De 2 weken op onderhoud eten heet een "hardening phase"

After finishing the mass-gaining phase, a consolidation phase of two weeks (this used to be called a ‘hardening’ phase) where calories are brought back down to maintenance levels (and cardio, if not being done, is brought in) should occur before actively dieting.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/general-philosophies-of-muscle-mass-gain.html

ik ben van mijn bulk fase geleidelijk overgegaan naar mijn cutfase ging van 4 shakes met melke na nog ma 1 shake met water na de training en met traine minder zwaar en meer reps heb uiteindelijk bijna geen massa verlore ma wel goed drooggetraint
:orly:

u srs?

Gewoon voorzichtig afbouwen, met bijv 50 kcal per dag.

ben zelf van 4000kcal naar 3500 gegaan voor een week, dit was ongeveer maintenance, en ben toen in 4 weken tijd naar 2700 gegaan en ben daar gebleven voor de rest van mijn cut.

Terug
Naar boven