Ik ben wel benieuwd naar hoe dit volgens jou werkt. Een J-curve gaat toch gepaard met flare, waarbij de pecs dominanter zijn?
Waarschijnlijk heb je een andere interpretatie van het begrip J-curve dan ik.
Dit plaatje -linkerkant- laat goed zien wat ik bedoel:
Als je de BP uitvoert zoals op het plaatje links, dan is er juist geen sprake van nadruk op 'flare'.
Er is een licht mate van 'tucking in' van de ellebogen, met name bij het laatste stuk van de neerwaartse beweging.
Zie plaatje onder:
Het stuk "drive the bar back over the face" is waar de grotere inbreng van de (frontale) delts plaats vindt en je ook duidelijk een stuk motorische gelijkenis terug ziet met de OHP.
Deze techniek van bankdrukken is trouwens ook de enige vorm waarin het fenomeen "leg drive" daadwerkelijk inbreng heeft op de beweging vanaf de borst.
Daar is geen sprake meer van als er nadruk ligt op 'flare' en inbreng van de pecs in de beweging.
Hoe meer je namelijk de ellebogen opzij laat gaan, hoe meer je geneigd bent de stang hoger op de borst te laten zakken.
Hierdoor krijg je dan automatisch een meer verticale lijn recht omhoog. (of zelfs een beetje schuin richting de voeten)

.