AndroidHealthClinic

overtollig vel.

Xytx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
99kg
Hallo allemaal. Ik woog 130kg en nu 90kg. Ik wil 75kg wegen en uiteindelijk spieren kweken zodat ik een mooie postuur heb op 80kg.
Ik merk nu wel dat mijn buik heel langzaam begint te hangen. Ik ben bang dat ik straks vel ga overhouden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil later wanneer ik 75 ben allws strak trekken met krachttraining.

Heeeeel veel muscles gainen :wl: ;)

Het is een lastig probleem en er is geen pasklare oplossing voor. Je huid insmeren met een middeltje helpt in ieder geval niet. Dagelijks tomatensaus met wat olijfolie kan je huid misschien wat elastischer maken. c60oo doet veel voor de huid van oudere mensen, zou kunnen dat het helpt. Verder trekt dit nog heel veel bij afhankelijk van hoe oud je bent

Overtollig vel zul je altijd blijven houden, aangezien je echt veel afgevallen bent, complimenten daarvoor trouwens :)
Vetcellen kunnen namelijk niet meer 'verdwijnen', alleen maar krimpen. Maar zoals hierboven is gezegd kan het goed bijtrekken, zeker als straks aan de krachttraining gaat!

Overtollig vel zul je altijd blijven houden, aangezien je echt veel afgevallen bent, complimenten daarvoor trouwens :)
Vetcellen kunnen namelijk niet meer 'verdwijnen', alleen maar krimpen. Maar zoals hierboven is gezegd kan het goed bijtrekken, zeker als straks aan de krachttraining gaat!

Ik ben het hier niet mee eens helaas. Ik heb zelf een verleden van schommelend gewicht, ik was een vet kind en een vette puber, rond de 130 kg op mijn 15e. Ik ben van dietist naar dietist gegaan onder druk van moeders maar ik had ook gewoon een verkeerd leefpatroon en de verkeerde genen.
Na mijn pubertijd ben ik op basis van lichaamseigen hormonen (test) sterk vermagerd, klinkt raar maar het bestaat, de huisarts heeft dit vastgesteld. Van 130 kg naar ongeveer 72 kg in een kleine 6-7 maanden. Ik ben naar de dokter geweest, verschillende malen, begonnen met krachttraining rond mijn 20e met als doel mijn overtollige huid strakker te laten worden. Na een jaar of drie vier hierin nog geen enkel resultaat, ook niet toen ik weer zwaarder werd. Zelfs mijn huisarts destijds om AAS gevraagd (terwijl ik er toen inmmiddels mee bekend was), maar die verwees me ook terug naar de sportschool met het advies te blijven trainen en de buik weer rond te eten wilde ik van het hangende buikvel af.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om het operatief te laten verwijderen. Dat is in 09-2007 gebeurd. Je kunt het ijdel noemen, maar die overtollige huid kan echt wel aan je zelfvertrouwen knagen. Als ik rechtop stond was er weinig aan de hand. Maar een heel persoonlijk voorbeeld; als ik met een meisje sliep en vree, en ik steunde over haar heen bijv, dan ging mijn buik- en borstvel letterlijk naar beneden hangen als getrokken door de zwaartekracht en had ik dus op verscheidene plekken recht-omlaag-hangende lapjes huid (met stretchmarks van het te zwaar zijn in de huid is dat niet zo'n feestelijk gezicht)...

De stamvetcellen zijn via liposculptuur verwijderd, mijn overtollige huid is van boven het schaambeen tot boven mijn navel weggesneden, mijn buikspieren zijn losgemaakt en strakker terug gezet (al die jaren heeft mijn grote dikke maag die spieren uit elkaar en naar voren geduwd) en uiteindelijk is de huid thv de middenrif naar beneden getrokken en vastgemaakt boven mijn schaambeen met daarin een nieuwe gereconstrueerde navel.

Heb weken afgezien, maar ik zou het zo weer doen, het wordt er anders echt niet beter op. Zelfs mijn borst (rondom de tepels) heeft nog steeds wat overtollige huid wanneer ik op 6 procent BF sta, idem mijn onderrug en bicep bijv. In ieder geval, de grootste boosdoener, de buikhuid, staat zo strak als een rietje.

Het is achteraf namelijk verschrikkelijk moeilijk om met een levensstijl als die van "ons" hier op dit forum nog echt vet aan te zetten op de buikstreek na de operatie.. (kosten: €5800)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben nu 29 en heb jaren geleden de buikspieren ook opgenomen in de normale trainingsroulatie. Ik behandel ze als bijv mijn borst, 1 dag in de week 4 a 5 oefeningen waarin ik alle buikspiervezels boven- onder- dieper gelegen en de zijkant aan bod probeer te laten komen. Groot voordeel daarvan is dat ik in mijn bulk ongeveer tot aan de 15-16% nog steeds een aftekening heb van de buikspieren aan de voorkant, en bij de 10% BF lopen de aders er al zichtbaar overheen :)

Ik ben het hier niet mee eens helaas.

Met welk gedeelte van het citaat ben je het niet eens..?

Met welk gedeelte van het citaat ben je het niet eens..?

Dat het bijtrekt als je krachttraining doet :) Zeker wanneer de huid al gerekt is door het zwaarlijvig zijn, mits je tergend langzaam afvalt tegelijk met krachttraining zodat het elkaar opheft, maar dat is een zware dobber..

Goede vetten en je leeftijd spelen ook een grote rol bij t herstelvermogrn van je huid

Terug
Naar boven