Raffaello
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 0
Hallo,
Ik heb hier heel wat rond zitten lezen over trainingsschema's en begin steeds meer aan mijn eigen schema te twijfelen
. Aan de oefeningen zelf twijfel ik niet, maar aan het aantal oefeningen wel. Ik train eigenlijk al 3 jaar lang met hetzelfde schema met af en toe een aanpassing.
Als ik rond lees in topics zie ik mensen bv. 1 spiergroep trainen met 3 á 4 oefeningen, terwijl ik bij mijn borst er al 7 gebruik en bij mijn rug zelfs 8!
Mijn trainingsschema ziet er zo uit:
Maandag: Borst (7 oefeningen)
Dinsdag: -
Woensdag: Schouders (6 oefeningen)
Donderdag: Rug (8 oefeningen
Vrijdag: Borst (die liep iets achter) (7 oefeningen)
Zaterdag: Biceps/Triceps/Onderarmen (Bi : 7 oefeningen, Tr: 6 oefeningen, On: 3)
Zondag: -
Ik train elke oefening met 4 sets (10,8,6,6 bijna allemaal oplopend in gewicht). Na mijn training zijn mijn spieren voor mijn gevoel helemaal uitgeput. Dit heb ik niet als ik voor mijn borst maar 3 oefeningen doe en voor mijn biceps maar 2 ofzo.
Aan de resultaten ligt het niet. Ik ben nu 19 jaar en ben in 3 jaar tijd van 72 kg naar 109 kilo gegaan met een vet percentage van nu 18%. Over mijn armen en borst en schouders ben ik nu wel tevreden, maar mijn rug loopt iets achter en die wil ik nog extra aanpakken.
Aan mijn kracht ligt het ook niet:
BP: 125 kg (10,8,6,6)
DL: 130 kg (max 1)
Ik kijk nog wel wel eens op YouTube naar wat professionele bodybuilders hoe zij het aanpakken. Bij die filmpjes zie je ook dat ze meer dan 5 oefeningen doen om die spieren volledig uitteputten.
Mijn vragen zijn:
- Vinden jullie dat ik overtrain?
- Als ik met minder oefeningen had gewerkt in die 3 jaar had ik dan een beter resultaat gehad?
- Hoe kan het anders?
- Hoe komt het dat die professionele bodybuilders meerdere oefeningen gebruiken dan? Heeft dat te maken met de anabolen die ze gebruiken?
Ik heb hier heel wat rond zitten lezen over trainingsschema's en begin steeds meer aan mijn eigen schema te twijfelen
. Aan de oefeningen zelf twijfel ik niet, maar aan het aantal oefeningen wel. Ik train eigenlijk al 3 jaar lang met hetzelfde schema met af en toe een aanpassing.Als ik rond lees in topics zie ik mensen bv. 1 spiergroep trainen met 3 á 4 oefeningen, terwijl ik bij mijn borst er al 7 gebruik en bij mijn rug zelfs 8!
Mijn trainingsschema ziet er zo uit:
Maandag: Borst (7 oefeningen)
Dinsdag: -
Woensdag: Schouders (6 oefeningen)
Donderdag: Rug (8 oefeningen
Vrijdag: Borst (die liep iets achter) (7 oefeningen)
Zaterdag: Biceps/Triceps/Onderarmen (Bi : 7 oefeningen, Tr: 6 oefeningen, On: 3)
Zondag: -
Ik train elke oefening met 4 sets (10,8,6,6 bijna allemaal oplopend in gewicht). Na mijn training zijn mijn spieren voor mijn gevoel helemaal uitgeput. Dit heb ik niet als ik voor mijn borst maar 3 oefeningen doe en voor mijn biceps maar 2 ofzo.
Aan de resultaten ligt het niet. Ik ben nu 19 jaar en ben in 3 jaar tijd van 72 kg naar 109 kilo gegaan met een vet percentage van nu 18%. Over mijn armen en borst en schouders ben ik nu wel tevreden, maar mijn rug loopt iets achter en die wil ik nog extra aanpakken.
Aan mijn kracht ligt het ook niet:
BP: 125 kg (10,8,6,6)
DL: 130 kg (max 1)
Ik kijk nog wel wel eens op YouTube naar wat professionele bodybuilders hoe zij het aanpakken. Bij die filmpjes zie je ook dat ze meer dan 5 oefeningen doen om die spieren volledig uitteputten.
Mijn vragen zijn:
- Vinden jullie dat ik overtrain?
- Als ik met minder oefeningen had gewerkt in die 3 jaar had ik dan een beter resultaat gehad?
- Hoe kan het anders?
- Hoe komt het dat die professionele bodybuilders meerdere oefeningen gebruiken dan? Heeft dat te maken met de anabolen die ze gebruiken?

.