Hallo allemaal,
ik heb me op deze site aangemeld omdat ik wat vragen heb over kracht training en als ik iets opzocht op google kon ik het meestal hier wel vinden
lengte : 1, 92
gewicht: 85 kg
hoelang ik al train
ongeveer 2 maand
doel:
kracht en massa maar omdat ik nog niet lang bezig ben zal massa ook wel komen als ik op kracht train
prioriteiten
ni echt specifiek maar vooral bovenlichaam wat ni wil zeggen dat ik benen ni wil trainen
Beschikbare apparatuur
alle soorten technogym apparaten
heel veel dumbels( nog ni echt gekeken wa het max gewicht was)
alle soorten bars en bankjes en losse schijven.
Beschikbare tijd
3-4 dagen per week met telkens dag tussen
momenteel ma-woe-vrij-zo
train momenteel al 2 maand me technogym machines omdat ze me hadden aangeraden dat een tijd te doen voor een basiskracht op te bouwen
ik doe telkens 4 sets van 10 -12 behalve buikspieren en rug daar doe ik er 3 van 20
shoulder press 3 * 10 45 kg & 1 * 10 50 kg
chest press 4 * 10 75 kg
legg press 3 * 10 215 kg & 1 * 10 225 kg
dan een machine waarbij je een gewicht van boven je hoofd naar beneden moet trekken
3 * 10 75 kg & 1 * 10 80 kg
dan een soort crunches machine waarbij je een soort harnas over schouders moet hangen en dan naar voor komen en terug tot je 90° bent met je stoel
2 * 20 85 kg & 1 * 20 90 kg
dan een soort row machine denk ik waarbij je zit met je borst tegen een steun en je begint met je armen bijna gestrekt. vervolgens moet je een gewicht naar achteren trekke en dan terug naar voor tot je armen juist niet gestrekt zijn.
4 * 10 70 kg
al de oefeningen worden correct uitgevoert, heb meermaals laten nakijken.
maar bij laatste reps van laatste set is uitvoering soms niet meer optimaal
ik stap deze vrijdag over naar losse gewichten en dan krijg ik waarschijnlijk een soort schema van fitness begeleiders en de nodige uitleg bij oefeningen. maar ze begonnen al met je moet dit niet volgen enzo dus weet niet of het wel een optimaal schema zal zijn.
Nu was mijn vraag welk schema jullie mij zouden aanraden als beginner.
heb al wel wat opgezocht op de site maar vindt het moeilijk om oefeningen bij elkaar te plaatsen en of de gekozen oefeningen wel oke zijn.
alvast bedankt, hoop da er ni teveel onduidelijkheden inzitten want heb het niet meer herlezen
ik heb me op deze site aangemeld omdat ik wat vragen heb over kracht training en als ik iets opzocht op google kon ik het meestal hier wel vinden
lengte : 1, 92
gewicht: 85 kg
hoelang ik al train
ongeveer 2 maand
doel:
kracht en massa maar omdat ik nog niet lang bezig ben zal massa ook wel komen als ik op kracht train
prioriteiten
ni echt specifiek maar vooral bovenlichaam wat ni wil zeggen dat ik benen ni wil trainen
Beschikbare apparatuur
alle soorten technogym apparaten
heel veel dumbels( nog ni echt gekeken wa het max gewicht was)
alle soorten bars en bankjes en losse schijven.
Beschikbare tijd
3-4 dagen per week met telkens dag tussen
momenteel ma-woe-vrij-zo
train momenteel al 2 maand me technogym machines omdat ze me hadden aangeraden dat een tijd te doen voor een basiskracht op te bouwen
ik doe telkens 4 sets van 10 -12 behalve buikspieren en rug daar doe ik er 3 van 20
shoulder press 3 * 10 45 kg & 1 * 10 50 kg
chest press 4 * 10 75 kg
legg press 3 * 10 215 kg & 1 * 10 225 kg
dan een machine waarbij je een gewicht van boven je hoofd naar beneden moet trekken
3 * 10 75 kg & 1 * 10 80 kg
dan een soort crunches machine waarbij je een soort harnas over schouders moet hangen en dan naar voor komen en terug tot je 90° bent met je stoel
2 * 20 85 kg & 1 * 20 90 kg
dan een soort row machine denk ik waarbij je zit met je borst tegen een steun en je begint met je armen bijna gestrekt. vervolgens moet je een gewicht naar achteren trekke en dan terug naar voor tot je armen juist niet gestrekt zijn.
4 * 10 70 kg
al de oefeningen worden correct uitgevoert, heb meermaals laten nakijken.
maar bij laatste reps van laatste set is uitvoering soms niet meer optimaal

ik stap deze vrijdag over naar losse gewichten en dan krijg ik waarschijnlijk een soort schema van fitness begeleiders en de nodige uitleg bij oefeningen. maar ze begonnen al met je moet dit niet volgen enzo dus weet niet of het wel een optimaal schema zal zijn.
Nu was mijn vraag welk schema jullie mij zouden aanraden als beginner.
heb al wel wat opgezocht op de site maar vindt het moeilijk om oefeningen bij elkaar te plaatsen en of de gekozen oefeningen wel oke zijn.
alvast bedankt, hoop da er ni teveel onduidelijkheden inzitten want heb het niet meer herlezen
Laatst bewerkt: