Fitness Seller

Nieuws Pakjesavond geplaagd door 'gladheid en zware storm'

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Dat het 5 december flink gaat waaien is een ding dat zeker is. Gisteren sprak Weerplaza van windkracht 9. Zoals het er nu uitziet is de komst van een storm in de namiddag en avond vrijwel zeker. Een zware storm met windkracht 10 is in het noordelijk kustgebied ook niet uitgesloten. Weerplaza en de ANWB waarschuwen voor een drukke avondspits.
Langs de kust gaat het donderdag flink stormen, met mogelijk een zware storm langs het noordelijk kustgebied. 'Dieper landinwaarts waait het minder hard', vertelt weerman Marco Verhoef.

Windstoten
Voor het noordwestelijk kustgebied is het al bijna zeker dat de vlagen boven de 100 km per uur uitkomen. Het gemiddelde van de windstoten in dat gebied komt op ongeveer 120 km per uur. Voor het midden van het land ligt het gemiddelde rond 95 km per uur met toppers tot 115 km per uur.

'Oppassen geblazen dus voor mensen die pakjesavond buiten de deur vieren,' waarschuwt Verhoef. 'We willen niet meteen alle alarmbellen laten afgaan, maar de weermodellen van de vorige storm op 28 oktober waren op voorhand iets minder enthousiast'.

Sneeuw
Weerplaza adviseert iedereen die de weg op moet om de verwachtingen in de gaten te houden. Want naast wind gaat ook sneeuw een rol spelen. 'In de loop van donderdagavond stroomt erg koude lucht het land in. De neerslag die dan nog uit buien valt, zal bestaan uit hagel en sneeuw. Hierdoor kan het plaatselijk glad worden'. De meeste buien vallen in het noorden van het land. Volgens Verhoef is het goed mogelijk dat we de vrijdag starten met een 'verwaaid laagje sneeuw'.

File
De ANWB verwacht, net als voorgaande jaren, dat de avondspits die dag vroeg op gang komt. 'Begint die normaal rond 15.30 uur, nu zal het vanaf 13.30 uur al drukker zijn op de weg', zegt een woordvoerster. De verkeersdienst vermoedt dat het een extra drukke spits wordt vanwege het voorspelde slechte weer

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...d-geplaagd-door-gladheid-en-zware-storm.dhtml

Hoor de wind waait door de bomen....

Ben benieuwd. Altijd wel leuk een storm

Dat ze maar niet van de daken vallen....

boeiend wat een grap :o

Ik geloof er niks van.

Bwahaha, die suwarte pieten gaan sowieso uitglijden.

Waar blijven alle codes rood en voor voor voor waarschuwingen ? Moeten er eerst dooien vallen @@@!

't begint al hard te waaien

whnov10lr020.jpg

• Like
Waarderingen: mat
Windstil hier in Tilburg!

Verwachten ze dat die storm van vandaag harder is dan die van 2 maanden terug?

Ik heb me motor buiten staan en als het harder gaat waaien is het misschien verstandig om hem ergens een parkeergarage in te rijden.

• Topic Starter Topic Starter

Ik heb me motor buiten staan en als het harder gaat waaien is het misschien verstandig om hem ergens een parkeergarage in te rijden.

Neuh, kan makkelijk buiten blijven.

In zeeland valt alles nog mee. Maar het zwaartepunt ligt ook in het Noorde muahahahahaaaaaaaaaaaaa.

Verdomme, als ik had geweten dat het weer zo zou stormen vandaag had ik op zn minst de hoes eraf gehaald. 99,9% zeker dat mn motor weer op zn kant ligt als ik thuis kom :'(

Net naar het strand geweest. Was lekker :D.

Ik hoop wel dat hij komt.

Terug
Naar boven