We hebben in Nederland een keuringssysteem waarbij de Europese wetgeving over middelen en stoffen die als bijproduct in voedignsmiddelen mogen zitten.
Ook over onze supps zijn vele wetenschappelijke onderzoeken die aangeven dat deze niet goed voor je zouden zijn.
Wat ik ermee bedoel is dat wij niet alles weten hoe zaken vergaan in de voedselindustrie. Alleen het woord al geeft aan dat er aan het einde van de lijn gewoon geld gemaakt moet worden.
Ik lees deze stukken over die panga en de vervuiling echt wel.
Iets van 20 jaar geleden moest heel Nederland maar geen haring eten omdat er teveel kwik in zou zitten.
Was niet goed voor ons en wetenschappelijk bewezen. De visvangst kreeg het moeilijk en een aantal jaren later was alles weer oke.
Ja je mag voorzichtig zijn, ja je kan best overwegen om iets niet te eten. Maar we hebben nog steeds de keuringsdiensten die voor ons de controles uitvoeren. En die laatste zijn voor mij afdoende.
Anders heb je toch ook geen idee waar je nou je nodige voeding vandaan moet halen.
Zo zie ik het en is gewoon een manier hoe ik ernaar kijk. Ik zeg niet DE manier.