AndroidHealthClinic

Pangafilets aanbieding

Ik word zo moe van eten wat niet goed is, dacht eindelijk een makkelijke bron van vis te hebben gevonden lees ik deze thread... Voorlopig geen pangasius of tilapia!

Had je zelf ook wel kunnen weten natuurlijk, zijn uitzendingen van op de televisie van geweest.

Het is gewoon goed hoor. Wat denk je dat kippen te eten krijgen. Om nog maar te zwijgen over zalm, forel, runderen, varkens. Wij prepareren alles voor een beter stukje vlees, vis of gevogelte.
Als je zuiver wil eten, zal je moeten jagen. :)

Het is gewoon goed hoor. Wat denk je dat kippen te eten krijgen. Om nog maar te zwijgen over zalm, forel, runderen, varkens. Wij prepareren alles voor een beter stukje vlees, vis of gevogelte.

Verdiep je er eerst eens in voordat je je onzin wereldkundig maakt.

De kleinere vissen die in relatief schone waters gevangen worden zijn veilig en vlees wordt tegenwoordig streng gecontroleerd. Zalm hoort bij de zuivere vissen vooral wilde of rode zalm.

Grote tonijn en andere grote vissoorten zijn dan weer een stuk toxischer. Verder altijd rundsvlees van grasgevoerde dieren die biologisch en geweid zijn gekweekt. Je kan een hoop troep vermijden door wat selectiever te zijn. Helaas is de consument te laks op dat vlak en de media doet ook nog te weinig om de burger bewuster te maken.

Waar ik het helemaal van krijg is dat soort mensen dat dan met zo'n relativerende dooddoeners komt als "je krijgt toch wel van alles kanker" en "de wetenschap zegt elk jaar wat anders". Je moet gewoon jezelf informeren en niet als een zombie door de supermarkt lopen.

Verdiep je er eerst eens in voordat je je onzin wereldkundig maakt.
De kleinere vissen die in relatief schone waters gevangen worden zijn veilig en vlees wordt tegenwoordig streng gecontroleerd. Zalm hoort bij de zuivere vissen vooral wilde of rode zalm.

Grote tonijn en andere grote vissoorten zijn dan weer een stuk toxischer. Verder altijd rundsvlees van grasgevoerde dieren die biologisch en geweid zijn gekweekt. Je kan een hoop troep vermijden door wat selectiever te zijn. Helaas is de consument te laks op dat vlak en de media doet ook nog te weinig om de burger bewuster te maken.

Waar ik het helemaal van krijg is dat soort mensen dat dan met zo'n relativerende dooddoeners komt als "je krijgt toch wel van alles kanker" en "de wetenschap zegt elk jaar wat anders". Je moet gewoon jezelf informeren en niet als een zombie door de supermarkt lopen.
We hebben in Nederland een keuringssysteem waarbij de Europese wetgeving over middelen en stoffen die als bijproduct in voedignsmiddelen mogen zitten.
Ook over onze supps zijn vele wetenschappelijke onderzoeken die aangeven dat deze niet goed voor je zouden zijn.
Wat ik ermee bedoel is dat wij niet alles weten hoe zaken vergaan in de voedselindustrie. Alleen het woord al geeft aan dat er aan het einde van de lijn gewoon geld gemaakt moet worden.
Ik lees deze stukken over die panga en de vervuiling echt wel.

Iets van 20 jaar geleden moest heel Nederland maar geen haring eten omdat er teveel kwik in zou zitten.
Was niet goed voor ons en wetenschappelijk bewezen. De visvangst kreeg het moeilijk en een aantal jaren later was alles weer oke.
Ja je mag voorzichtig zijn, ja je kan best overwegen om iets niet te eten. Maar we hebben nog steeds de keuringsdiensten die voor ons de controles uitvoeren. En die laatste zijn voor mij afdoende.
Anders heb je toch ook geen idee waar je nou je nodige voeding vandaan moet halen.
Zo zie ik het en is gewoon een manier hoe ik ernaar kijk. Ik zeg niet DE manier. :)

lang leve de kg knallers..............

De meeste mensen zijn altijd op zoek naar de goedkoopste vis of vleessoorten en dan krijg je zulke praktijken.
Helaas denk ik niet dat het ooit nog verander, zolang iedereen de kiloknallers blijf kopen.

We hebben in Nederland een keuringssysteem waarbij de Europese wetgeving over middelen en stoffen die als bijproduct in voedignsmiddelen mogen zitten.
Ook over onze supps zijn vele wetenschappelijke onderzoeken die aangeven dat deze niet goed voor je zouden zijn.
Wat ik ermee bedoel is dat wij niet alles weten hoe zaken vergaan in de voedselindustrie. Alleen het woord al geeft aan dat er aan het einde van de lijn gewoon geld gemaakt moet worden.
Ik lees deze stukken over die panga en de vervuiling echt wel.

Iets van 20 jaar geleden moest heel Nederland maar geen haring eten omdat er teveel kwik in zou zitten.
Was niet goed voor ons en wetenschappelijk bewezen. De visvangst kreeg het moeilijk en een aantal jaren later was alles weer oke.
Ja je mag voorzichtig zijn, ja je kan best overwegen om iets niet te eten. Maar we hebben nog steeds de keuringsdiensten die voor ons de controles uitvoeren. En die laatste zijn voor mij afdoende.
Anders heb je toch ook geen idee waar je nou je nodige voeding vandaan moet halen.
Zo zie ik het en is gewoon een manier hoe ik ernaar kijk. Ik zeg niet DE manier. :)

Je vorige bericht begon met de tekst 'Het is', zodoende spreek je niet echt een mening uit maar de zogenaamde feiten. En dat geblaat over het verleden altijd. We leven in het heden met nieuwe onderzoeken en nieuwe weetjes. Waarom zou je daar in vredesnaam niet je voordeel uithalen? Vooral zelf weten wat je eet natuurlijk maar zeg dan 'Ik eet het omdat..' en niet 'het is' want die conclusie kun je niet zo simpel trekken.

Je vorige bericht begon met de tekst 'Het is', zodoende spreek je niet echt een mening uit maar de zogenaamde feiten. En dat geblaat over het verleden altijd. We leven in het heden met nieuwe onderzoeken en nieuwe weetjes. Waarom zou je daar in vredesnaam niet je voordeel uithalen? Vooral zelf weten wat je eet natuurlijk maar zeg dan 'Ik eet het omdat..' en niet 'het is' want die conclusie kun je niet zo simpel trekken.

Point taken. :)
Ik eet het omdat ik geloof heb in de veiligheid voor de consumenten door de regels die daarvoor gesteld zijn. En de prijs mij bijzonder aanstaat. Tenslotte is onze sport niet goedkoop. ;)
Overigens probeer ik mijn voeding van de markt te halen. Maar dat lukt niet altijd.

Helemaal eens met Ron501. Er zijn ook bronnen die gewoon vertellen dat de panga (van Queens in deze) gewoon te vreten is het is maar wat je wilt aannemen in deze.

De VWA heeft recent samen met de Vrije Universiteit in Amsterdam de Panga onderzocht die in Nederland wordt verkocht. Ze hebben geconstateerd dat de Panga geen ongewenste stoffen bevatten. Dit komt overeen met onze kennis en ervaring. Het is veilig om Panga te eten.

ASC-label
Sinds september 2012 draagt de pangasius het ASC-label, het zusje van het MSC-kwaliteitslabel, maar dan voor kweekvis.Queens Products is nauw bij deze certificering betrokken geweest.
Op de productielocaties van Vinh Hoan in Vietnam bevinden zich waterzuiveringsinstallaties, laboratoria voor microbiologisch en residuonderzoek en visverwerkinglocaties. Vinh Hoan heeft een eigen fabriek voor visvoer en beheert de gehele geïntegreerde productieketen.

Wat ik me nog herinner van KASSA, was dat er minimale slechte stoffen inzaten. .”

Het nieuwe VWA vindt dat de gevonden waarden niet schadelijk zijn voor de gezondheid. De gevonden gehalten zijn volgens hen erg laag en voor dat iemand zoveel Chloorpyrifos en Trifluralin binnen krijgt dat het wel schadelijk zou zijn, dan zou een volwassene gemiddeld zijn leven lang dagelijks meer dan 11 respectievelijk 21 kg van de vis moeten eten. Maar desalniettemin nemen ze de gevonden resultaten in het onderzoek van Kassa wel serieus en heeft het nieuwe VWA besloten om de pangasiusfilet steeksproefsgewijs op residuen te controleren

En dan kom je op het punt dat dat voor (wellicht) veel soorten voedsel kan gelden en je een persoonlijke afweging moet maken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven