Fitness Seller

PC samenstellen

Jkskenl

Dutch Bodybuilder
Waardering
58
Lengte
1m65
Massa
68kg
Hallo allemaal,

Ik ben bezig geweest met het samenstellen van een pc. Het is belangrijk voor mij dat ik af en toe een spel erop kan spelen (bf3, sims etc).
Ik wil ook lekker wat muziek kwijt kunnen. Ik ben zelf aan de slag gegaan met de pc builder.

Mijn vraag aan jullie is: zijn de onderdelen die ik heb uitgekozen voor elkaar geschikt?

Suggesties zijn natuurlijk ook welkom ( denk aan een goedkoper, maar beter onderdeel o.i.d.).

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496940]=1&product[397470]=1&product[361602]=1

Een i5 2500k CPU (200,-) met een Radeon 6870 GPU(155,-) is momenteel een van de beste kwaliteit-voor-geld combi en kan elke game goed aan. BF3 niet maxed maar wel op high.
Waar je ook rekening mee moet houden is een after-market cooler. De standaard koelertjes die bij de intel cpu's zitten zijn best wel crappy.

hier een samenstelling die werkt en waar voor het geld is(alle onderdelen zijn compatible)

CPU: i5 2500k
GPU: HD Radeon 6870
Mobo: ASRock Z68Pro3
Voeding: OCZ 600 Watt
Aftermarkcooler: CoolerMaster Hyper 212 evo
Behuizing: Naar keus maar wel groot genoeg voor de aftercooler.
RAM: 8 GB+ Corsair en RipJawz zijn wel goed.
HD: Naar keus
Dvdplayer: naar keus

Geschatte kosten; 650,-

Opmerkingen; Als je budget hoger ligt kun je voor een nog betere gpu gaan hoewel de 6870 moeilijk te verbeteren is voor het geld.
Een operation system (win7 64bit) heb ik niet toegevoegd en is makkelijk cracked binne te halen als je daar voor kiest.
Zelf de PC in elkaar zetten scheelt ook geld.

succes.

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel!

Dus de i5 is beter dan de i7? Als behuizing is de midi tower voldoende denk ik?

Dankjewel!

Dus de i5 is beter dan de i7? Als behuizing is de midi tower voldoende denk ik?

Zover ik weet gebruikt een game alleen de fysieke cores en dus niet de HyperThreaded cores op de i7. De i7 is in het algemeen beter maar de i5 is het beste voor gamers tenzij je een enorm budget hebt.
Het verschil is nauwelijks te merken dus kun je het geld beter ergens anders in stoppen.

Midi tower is voldoende.

Op het moment dat ik bijvoorbeeld ga photoshoppen, is i7 wel handig?

Een i5 2500k CPU (200,-) met een Radeon 6870 GPU(155,-) is momenteel een van de beste kwaliteit-voor-geld combi en kan elke game goed aan. BF3 niet maxed maar wel op high.
Waar je ook rekening mee moet houden is een after-market cooler. De standaard koelertjes die bij de intel cpu's zitten zijn best wel crappy.

hier een samenstelling die werkt en waar voor het geld is(alle onderdelen zijn compatible)

CPU: i5 2500k
GPU: HD Radeon 6870
Mobo: ASRock Z68Pro3
Voeding: OCZ 600 Watt
Aftermarkcooler: CoolerMaster Hyper 212 evo
Behuizing: Naar keus maar wel groot genoeg voor de aftercooler.
RAM: 8 GB+ Corsair en RipJawz zijn wel goed.
HD: Naar keus
Dvdplayer: naar keus

Geschatte kosten; 650,-

Opmerkingen; Als je budget hoger ligt kun je voor een nog betere gpu gaan hoewel de 6870 moeilijk te verbeteren is voor het geld.
Een operation system (win7 64bit) heb ik niet toegevoegd en is makkelijk cracked binne te halen als je daar voor kiest.
Zelf de PC in elkaar zetten scheelt ook geld.

succes.

1) voor iemand die af en toe gamed, is een 6870 niet nodig. Je kan al bf3 spelen op medium een 6770 of 6750 op full hd, de sims 3 wordt aan de gort gedraaid.
2) quad core is zeker niet nodig, en al zeker niet een oc-bare. Beste prijs/kwaliteit zijn de dual-core celerons. Die teringdingetjes zijn echt snel voor hun absolute bodemprijs, en een normaal persoon voelt het verschil niet tussen 20 en 25 seconden.
3)4 gig ram is meer dan genoeg voor af en toe een spelletje en internetten.
4)Z68 is niet nodig als ze niet overclocked.
5)aftermarket koeler niet nodig als je niet overclocked.
6) OSZ slechte ervaringen mee maar dat is persoonlijk, maar met 500w of zelfs minder komt ze al meer dan toe.
7) de HD zou ik net wel in spenderen, verschil tussen SSD en HDD voel je enorm voor gewoon computeren.

Ik zou doen

7750(geen 6pin nodig en toch ok), al zou ik er liever een 6850 inzetten.
goedkope 64 gig SSD, HDD voor andere opslag
celeron G530
4 gig ram
asrock H61 moederbord met sata 600
corsair 430W voeding
behuizing naar keuze

zal rond de 400 euro zijn.

Laatst bewerkt:
Ja wel handig maar ligt ook aan welke i5 of i7.
Verschil is weer niet zo groot maar dan is i7 wel aan te raden. Ik weet niet hoe intensief gebruik je er van maakt en of je meteen high-end wilt gaan of gewoon voor goede prijs-voor-kwaliteit. Als je toch voor de i7 kiest kun je misschien ook beter maar meteen voor een nog betere gpu gaan.

het is i5+6870 voor goed spul voor goede prijs
of
i7+betere pgu voor heel goed spul maar hoge prijs.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 19:40 ----------

1) voor iemand die af en toe gamed, is een 6870 niet nodig. Je kan al bf3 spelen op medium een 6770 of 6750 op full hd, de sims 3 wordt aan de gort gedraaid.
2) quad core is zeker niet nodig, en al zeker niet een oc-bare. Beste prijs/kwaliteit zijn de dual-core celerons. Die teringdingetjes zijn echt snel voor hun absolute bodemprijs, en een normaal persoon voelt het verschil niet tussen 20 en 25 seconden.
3)4 gig ram is meer dan genoeg voor af en toe een spelletje en internetten.
4)Z68 is niet nodig als ze niet overclocked.
5)aftermarket koeler niet nodig als je niet overclocked.
6) OSZ slechte ervaringen mee maar dat is persoonlijk, maar met 500w of zelfs minder komt ze al meer dan toe.
7) de HD zou ik net wel in spenderen, verschil tussen SSD en HDD voel je enorm voor gewoon computeren.

Ik zou doen

7750(geen 6pin nodig en toch ok), al zou ik er liever een 6850 inzetten.
goedkope 64 gig SSD, HDD voor andere opslag
celeron G530
4 gig ram
asrock H61 moederbord met sata 600
corsair 430W voeding
behuizing naar keuze

zal rond de 400 euro zijn.

prijs verschil tussen 6850 en 6870 is heel klein dus kun je beter maar meteen 6870 pakken.
4 gb ram of 8 gb ram is ook ontzettend klein prijs verschil dus is 8gb Echt aan te raden.

Aftermarket cooler niet nodig?

Speel Bf3 maar eens langer dan een uur op het standaard bijgeleverde koelertje en hij raakt al zeer snel naar 70 ~ 90C +! Zelf ervaren bij de intels. Nadat ik er een Hyer212 cooler inplaats ging het naar 60C peak.

Laatst bewerkt:
prijs verschil tussen 6850 en 6870 is heel klein dus kun je beter maar meteen 6870 pakken.
4 gb ram of 8 gb ram is ook ontzettend klein prijs verschil dus is 8gb Echt aan te raden.

Een 6850 kun je al voor 110 euro krijgen, een 6870 150.
4 gig is rond de 20, 8 rond de 40.

Als iemand 60 euro een klein prijsverschil vindt, ga ervoor.

Aftermarket cooler niet nodig?

Speel Bf3 maar eens langer dan een uur op het standaard bijgeleverde koelertje en hij raakt al zeer snel naar 70 ~ 90C +! Zelf ervaren bij de intels.

Op urenlange full load ja, en ze speelt af en toe een spelletje.
Af en toe op die temps is niks voor de huidige cpu's. Moest ze nu een server aan die temps draaien, ok.

Voor een beetje fotosoepen en the odd game koop je toch geen high-end systeem. Je mag het natuurlijk, maar het kan zoveel efficienter.
Als je professioneel videobewerking doet ligt het anders.

Laatst bewerkt:
Budget is inderdaad ook wel belangrijk voor mij! Er moet namelijk ook nog een scherm komen. Dus alle beetjes wat ik kan sparen is prima.

Mocht ik voor een paar centen iets beters kunnen krijgen, das mooi meegenomen!

Bedankt voor de reacties.

1 x SAPPHIRE HD6850 (11180-00-20R)
€ 129,90*

1 x Intel® Core™ i5-2500K
€ 204,90*

1 x Corsair CMPSU-500CXV2
€ 54,90*

1 x Cooler Master Elite 310
€ 33,99*

1 x LG GH24NS70
€ 14,99*

1 x MSI Z77A-G43
€ 94,90*

1 x Seagate ST1000DM003
€ 83,90*

1 x Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit
€ 47,99*

dat moederbord heeft een Z77chipset, wat eigenlijk bedoelt is voor de nieuwe Ivy Bridges.

Als je iets van overclocken afweet en je wilt het doen, heb je meer profijt bij een Z68, en een aftermarket cpu-koeler.

Van overclocken weet ik totaal niks. Kun je hier wat korte uitleg over geven? Dus liever kijken voor een z68? Een aftermarket cpu koeler, is gewoon een koeler?

oke bedankt!

1 x SAPPHIRE HD6850 (11180-00-20R) € 129,90*
1 x Intel® Core™ i5-2500K € 204,90*
1 x Corsair CMPSU-500CXV2 € 54,90*
1 x Cooler Master Elite 310 € 33,99*
1 x LG GH24NS70 € 14,99*
1 x MSI Z77A-G43 € 94,90*
1 x Seagate ST1000DM003 € 83,90*
1 x Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit € 47,99*

Op dit moment zi ik hiermee. Moederbord moet dus eventueel veranderd worden? Ik heb gekeken naar het advies, maar is wel een héél stuk duurder!

Calyptus (of iemand anders): hoe zouden jullie een PC samenstellen voor mij?
Gebruik: no games, enkel internet, basic programma's etc.

Vereisten: i5 of i7 (ookal ken ik er niets van), zeker 8GB RAM (ookal heb ik het niet echt nodig, ik heb liefst dat alles gewoon vlot blijft werken, ongeacht waar ik mee bezig ben.
Moet ook wel wifi hebben.

Budget: ga je gang. Erg hoog moet het eigenlijk niet zijn voor wat ik nodig heb. Maar de kans bestaat nog steeds dat ik voor een Mac ga (heb momenteel een oude iMac en laptop: Acer Aspire 5738G) dusja, +1000 euro is wel een optie, maar is denk ik niet nodig voor een 'gewone' pc of laptop :)

Vereisten: i5 of i7 (ookal ken ik er niets van), zeker 8GB RAM (ookal heb ik het niet echt nodig, ik heb liefst dat alles gewoon vlot blijft werken, ongeacht waar ik mee bezig ben.

Budget: ga je gang. Erg hoog moet het eigenlijk niet zijn voor wat ik nodig heb. Maar de kans bestaat nog steeds dat ik voor een Mac ga (heb momenteel een oude iMac en laptop: Acer Aspire 5738G) dusja, +1000 euro is wel een optie, maar is denk ik niet nodig voor een 'gewone' pc of laptop :)

Dell optiplex van 25 euro marktplaats?:D

oke bedankt!

1 x SAPPHIRE HD6850 (11180-00-20R) € 129,90*
1 x Intel® Core™ i5-2500K € 204,90*
1 x Corsair CMPSU-500CXV2 € 54,90*
1 x Cooler Master Elite 310 € 33,99*
1 x LG GH24NS70 € 14,99*
1 x MSI Z77A-G43 € 94,90*
1 x Seagate ST1000DM003 € 83,90*
1 x Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit € 47,99*

Op dit moment zi ik hiermee. Moederbord moet dus eventueel veranderd worden? Ik heb gekeken naar het advies, maar is wel een héél stuk duurder!

normaal heb je moederborden van +- 50 euro.

Morgenmiddag zal ik even kijken naar wat onderdelen op azerty, nu moet ik er nog 300 paginas keynesiaanse economie inrammen voor morgen 11 uur.

Hier kun je zowiezo al genoeg info vinden. Al ga ik niet altijd 100% akkoord, zijn dit solide builds voor een pc.

http://tweakers.net/reviews/2570/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-mei-2012.html

Laatst bewerkt:
dat moederbord heeft een Z77chipset, wat eigenlijk bedoelt is voor de nieuwe Ivy Bridges.

Als je iets van overclocken afweet en je wilt het doen, heb je meer profijt bij een Z68, en een aftermarket cpu-koeler.

Die mobo's voor sandy bridge zijn in de regel duurder gek genoeg (of heb ik nu nehalem in m'n hoofd). Die voor de ivy bridge zijn toch backwards compatible.

Thanks trouwens nog voor de tip van BTO, winkelier wil me 'n BTO leveren voor m'n creditatie :)

Die mobo's voor sandy bridge zijn in de regel duurder gek genoeg (of heb ik nu nehalem in m'n hoofd). Die voor de ivy bridge zijn toch backwards compatible.

Thanks trouwens nog voor de tip van BTO, winkelier wil me 'n BTO leveren voor m'n creditatie :)

mijn SB moederbord kostte me 40 euro. Wel H61 chipset.

24b28nb.png

Dit is mijn config, met in de plaats van de out of stock videokaart een sapphire 6870 dual fan dirt 3 versie die ik voor 15 euro extra heb kunnen tikken en HARD ga ocen.

Maxed alles qua games waar ik intresse in heb op 1600x900(the witcher 2(zonder ubersampling), assassin's creed 3, skyrim, total war series) en wat fotosoep/database programmas.

Laatst bewerkt:

1) geen games ---> geïntegreerde gpu van Ivy bridge is sterk zat
2) basic programma's? geef paar voorbeelden aub. Voor basic stuff ga je het verschil niet merken tussen i3 en i7. De i3'tjes Ivy bridge komen binnenkort uit
3) SSD geeft het meeste effect van 'een snelle pc': lekker snel opstarten van windows en programma's.
4) Voor muziek/film/foto gewoon een Caviar green of hitachi deskstar
5) 8gb ram: als je veel multitasking doet met verschillende programma's (en tussen niet 3 internetpagina's :rolleyes:) ok.
6) Hoe stil moet alles zijn? Wil je echt stil, let dan op goede kast, voeding en cpu koeler

Ben zelf ook een pc'tje in elkaar aan het steken met 2dehands spul voor gamen, overclocken en films te kijken op tv ipv die k*tverouderde mediaplayer

wat ik al heb:
cpu: i7 920 welke een stevige overclock mag verwachten (mobo: p6t SE, 6gb corsair xms3)
kast: Silverstone fortress FT-02b (zonder window)
Voeding: Seasonic x 760
cpu koeler: corsair h80 (komt nog stillere fan op)

wat moet ik nog:
gpu: goh, denk 2dehands 6850 in crossfire
ssd'tje
extra HD (heb nu 2tb, niet genoeg)

mijn SB moederbord kostte me 40 euro. Wel H61 chipset.

http://i50.tinypic.com/24b28nb.png

Dit is mijn config, met in de plaats van de out of stock videokaart een sapphire 6870 dual fan dirt 3 versie die ik voor 15 euro extra heb kunnen tikken en HARD ga ocen.

Maxed alles qua games waar ik intresse in heb op 1600x900(the witcher 2(zonder ubersampling), assassin's creed 3, skyrim, total war series) en wat fotosoep/database programmas.

Zie dat nehelam dus juist zo duur was.

Btw, neem 'n SSD als je 100 eu over hebt, is het geld dubbel en dwars waard. :)

Terug
Naar boven