XXL Nutrition

PC/software problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik heb het wel beetje gehad met die pc van mij.

Na het miserabele windows ME zat ik eindelijk op XP, nu begint deze het weer te krijgen.

Nee, geen blauwe schermen, maar iets anders.

Het liep een hele tijd goed maar nu start hij op en blijft bij het zwarte scherm hangen (waar alle info op staat zoals harde schijf grootte/geheugen ed.)

Dit is nu de 2 de keer dat het gebeurd, ik had vorige keer de hele harde schijf geformatteerd en een verse installatie gedaan.
Nu, 2 maand later is het weer zover!
Heeft iemand dit probleem zelf ondervonden, en/of is er een verklaring/oplossing voor?

Of is dit 1 van de leuke bijwerkingen van windows die we er maar moeten bijnemen?

(Best vervelend want ik zit nu weer op die andere pc, redelijk oud ding enzo)

Originally posted by admin
Ik heb het wel beetje gehad met die pc van mij.

Na het miserabele windows ME zat ik eindelijk op XP, nu begint deze het weer te krijgen.

Nee, geen blauwe schermen, maar iets anders.

Het liep een hele tijd goed maar nu start hij op en blijft bij het zwarte scherm hangen (waar alle info op staat zoals harde schijf grootte/geheugen ed.)

Dit is nu de 2 de keer dat het gebeurd, ik had vorige keer de hele harde schijf geformatteerd en een verse installatie gedaan.
Nu, 2 maand later is het weer zover!
Heeft iemand dit probleem zelf ondervonden, en/of is er een verklaring/oplossing voor?

Of is dit 1 van de leuke bijwerkingen van windows die we er maar moeten bijnemen?

(Best vervelend want ik zit nu weer op die andere pc, redelijk oud ding enzo)

hey dat is geen bijwerking, dat is een eigenschap van XP (xtra pathetic) :D

Als ik jou was ging ik de volgend eens nachecken:

-Heb je twee cd rom drivers ? Zo ja; zijn de kabels correct ingesteld (master/slave)

Bij dat zwarte scherm vanonder, zegt het iets speciaals (zoals IRQ conflict etc. etc)

Check eens ofdat alle kabels goed zijn ingeplugd.

Haal de stofzuiger erbij en doe de schroeven van de cpu fan uit en zuig al de stof uit dat cpu ventilator metaalstuk. Clean alle stof van de voeding (de ventilator die achter de computer lucht blaast). (dit is zeer belangrijk om de pc componenten goed te koelen, stof belemmert het koelingsprocess.)

Laat de computer een uur tot rust komen en start het opnieuw op.

Oh en als het dan begint te werken, zet de computer systeem terug op een eerdere datum ---> Accesiores-->system tools---> System restore. Met dit eigenschap kun je het computer terug naar het verleden sturen, dus bv. als de computer 2 weken geleden nog goed werkte, stuur je computer dan naar 2 weken geleden (bij wijze van spreken).

Admin, heb je het Service pack geïnstalleerd. XP werkt bij mij perfect,maar zonder het Service packet is het rommel!

Anders downloaden via oude pc(www.microsoft.com), op cd branden, die met xp opstarten in veilige modus(als dat gaat) en service pack installeren. Dat zou kunnen helpen...

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Topic Starter Topic Starter
Jup SP zal ik eens installeren.

En bedankt , zal de ventilator enzo ook eens onder handen nemen met de stofzuiger want er komen al rare geluiden uit :D

voor je met een probleem komt, moet je eerst even vertellen wat voor een systeem je hebt, dus type mobo, hoeveel hdd's/cd-roms etc.

op eerste gezicht denk ik:
waarschijnlijk is er iets mis met je boot device.

iig

waar loopt ie vast.. bij t posten? (t eerst scherm waar je je proc speed enz ziet en waar de ide devices zitten (primairy master/slave etc.)

of bij t volgende scherm... waar je dus de IRQ's enz ziet.

als hij bij t eerste scherm ECHT vastloopt (dus je kan niet naar de bios gaan door op del te drukken en je numlock lampje reageert niet meer op de numlock toets), KAN het zijn dat je moederbord defect is (gegaan)

als hij bij t 2e scherm vastloopt (waar je de IRQ's/hdd's enz kunt zien). kan het zijn dat je hdd defect is gegaan en dus niet meer bootable is... of je hebt miss een verkeerd bestand wegegooid (boot.ini miss? :) ).

krijg je ook geen errors?
als hij vast loopt, krijg je geen vertekent beeld? is het beeld helemaal zwart? reageert hij nog op numlock.

verder zou je even in je bios kunnen kijken wat je first/second enz. boot is... (HDD moet op First boot staan.)
dus beantwoord even mijn vragen, zodat ik jou verder kan helpen.

en ja, ik volg een ICT opleiding.

edit:

hoe wil je SP 1 installeren als je computer nog niet eens BEGINT met t opstarten van XP? ik denk dat dit eerder een Hardwarematige malfunction is van je hdd, of je hebt (per ongeluk) iets veranderd in bios oid.

fans zou ik iig om de zoveel tijd even schoonmaken, want er komt stof tussen zitten en dat gaat zo: stof > tragere fan > minder airflow > minder koeling > hetere proc > instabieler pc.

Laatst bewerkt:
btw admin, krijg je geen message of iets als hij XP wil booten: CANNOT FIND BOOTABLE DEVICE

oid?
ow en kijk even of de HDD wel gevonden wordt bij t posten (even naar de bios gaan.)

Originally posted by Frenkpie

heheh onzin, ik heb genoeg pc's geinstalleerd zonder SP1 en die draaien nu nog steeds perfect.

is geen onzin, ik heb al vaak genoeg gezien, dat daarna alles wel goed verloopt...

• Topic Starter Topic Starter
Probleem is opgelost...

Bedankt ook aan de rest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven