Fitness Seller

"Penis van zwarten veroorzaakt hongersnood"

Overigens leg ik niet de schuld volledig neer bij de Westerlingen, want de machete of geweer worden nog steeds opgepakt door de bevolking zelf natuurlijk. Het zal alleen vrij lang duren om ze te laten inzien wat een staatsvorm is die werkt in zulke landen. Waarschijnlijk is gelet op de stammen politiek uit het verleden een vorm van democratie niet eens de beste vorm aangezien ze daar gewoon nog niet aan toe zijn.

Er is nog wel een groot verschil tussen stammenstrijd zoals het daar kenden en een cultuur die wij hebben meegebracht die niet de hunne is.

Ik zou niet durven zeggen dat de slimste strijders overleven, regelmatig zijn toch hele beschavingen uitgeroeid in de historie door stammen die niet veel verder kwamen dan barbarisme. Of staat slimheid gelijk aan hoeveel mensen je kan afslachten in zo'n korte mogelijk tijd?

De regel gaat niet altijd op natuurlijk, maar na verloop van duizenden generaties zal toch gemiddeld de slimste overleven. Ik hoef jou hopelijk niet uit te leggen hoe evolutie werkt. De volkeren die de beste verdedigingswerken en wapens konden maken, en de beste strategieën bedachten hadden uiteindelijk een streepje voor. En dat werd dan ook vij snel uitgeselekteerd, omdat mensen die dat minder hadden simpelweg werden uitgeroeid.

Maar goed, dit is wel weer heel erg offtopic.

Overigens leg ik niet de schuld volledig neer bij de Westerlingen, want de machete of geweer worden nog steeds opgepakt door de bevolking zelf natuurlijk. Het zal alleen vrij lang duren om ze te laten inzien wat een staatsvorm is die werkt in zulke landen. Waarschijnlijk is gelet op de stammen politiek uit het verleden een vorm van democratie niet eens de beste vorm aangezien ze daar gewoon nog niet aan toe zijn.

Zie je wel, na een beetje aandringen zijn we het best wel eens. :D

btw ik vind dat maar zever hoor eric,
het zal aan de paus liggen dat ze allemaal aids hebben :rolleyes:

ze moeten zich dan ook dan aan de rest vd geboden houden :thumb: geen partner bedriegen en voorhuwelijkcoïtus :)

offtopic: ik heb een zware kater

Ik laat het Midden-Oosten dan maar even buiten beschouwing, want die hadden zonder olie gewoon nog als halve nomaden geleefd in de woestijn.

Wel grappig, als ik dit zou zeggen zou ik een tirade van heb ik jou daar van thinkalot over me heen krijgen. En omgekeerd zie ik van thinkalot ook regelmatig opmerkingen voorbijkomen waar ik zeker van weet dat Eric het er niet mee eens is. Maar zolang jullie een gemeenschappelijke tegenstander hebben houden jullie elkaar graag de hand boven het hoofd. :D

condooms zijn rotdingen, coïtus met condooms is in principe niet eens coïtus te noemen. Condooms zijn de uitvinding van satan, dus het is vrij logisch dat de paus dit maar niets vindt.

China heeft vorige maand met veel Afrikaanse landen deals gesloten. Alleen jammer dat veel geld blijft hangen bij verkeerde regimes daar, maar er wordt ook werk gedaan waar de bevolking wel baat bij heeft. Infrastructuurverbetering o.a.

Grote kans dat opkomende economische grootmacht China een groot deel van de Afrikaanse landen uit het slop trekt. Voor China is Afrika al belangrijker als handelspartner dan de UK bijvoorbeeld. Ecomische groei van geheel Afrika is dan ook groter dan wat het Westen meemaakt. Maar goed ze komen ook bijna vanaf 0 vandaan.

'Nieuwe schuldengolf Afrika door Chinese leningen'

Uitgegeven: 8 december 2006 14:55
LONDEN - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) waarschuwt dat de agressieve leenmethodes van Chinese bedrijven leiden tot een nieuwe schuldenberg in Afrika. Directielid Adnan Mazarei van het fonds zegt in de Britse zakenkrant Financial Times van vrijdag dat er maatregelen nodig zijn om een nieuwe ophoping van schulden te voorkomen.

Het IMF en de Wereldbank bereiden een rapport voor, waaruit blijkt dat China verreweg de grootste van zes nieuwe schuldeisende landen is. Andere landen zijn Koeweit, Brazilië, India, Zuid-Korea en Saoedi-Arabië. In het rapport staat ook dat Chinese leningen zijn gestegen tot een bedrag van 5 miljard dollar in 2004, twee keer zoveel als tien jaar geleden.

De voorwaarden waaronder de leningen worden verstrekt, zijn niet helder en lopen niet volgens de traditionele structuren. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt met stilzwijgende onderpanden en variabele tarieven.

Oliedeals

Chinese bedrijven investeren steeds meer in de economieën van Afrika. China ziet Afrika als een handige bron voor grondstoffen en als afzetmarkt. In tegenstelling tot het Westen stelt China geen harde eisen aan regeringen waarmee ze zaken doen. Veel Afrikaanse landen maken hier gretig gebruik van. China sloot oliedeals met landen als Soedan, terwijl de regels van de Wereldbank dit om onder meer humanitaire redenen verbieden.

nu.nl

Wel grappig, als ik dit zou zeggen zou ik een tirade van heb ik jou daar van thinkalot over me heen krijgen. En omgekeerd zie ik van thinkalot ook regelmatig opmerkingen voorbijkomen waar ik zeker van weet dat Eric het er niet mee eens is. Maar zolang jullie een gemeenschappelijke tegenstander hebben houden jullie elkaar graag de hand boven het hoofd. :D

En jij denkt dat ik met Thinkalot samenzweer of zo? Dream on, ik denk voor mezelf. Het is leuk dat Thinkalot voor een gedeelte hetzelfde denkt, maar als hij of wie dan ook uit de ban springt zal ik het niet nalaten om daar tegen ageren.

En jij denkt dat ik met Thinkalot samenzweer of zo? Dream on, ik denk voor mezelf. Het is leuk dat Thinkalot voor een gedeelte hetzelfde denkt, maar als hij of wie dan ook uit de ban springt zal ik het niet nalaten om daar tegen ageren.

Nee natuurlijk denk ik dat niet Eric, ik schat je wel wat hoger in dan dat. Je moet mijn posts toch eens wat zorgvuldiger lezen. :)

Ik zeg alleen dat je graag even de verschillen met hem tijdelijk overboord gooit en je vooral op de verschillen met mij richt in dit soort discussies. Overigens is dit verschijnsel bij hem nog sterker aanwezig.

Dus zeg je het wel, maar je bedoelt het anders. Erg duidelijk hoor. Bullshit dat ik zo handel, als Thinkalot of wie dan ook naar mijn mening de mist ingaat zal ik daar tegen in gaan. De man kreeg er zelfs geel voor gisteren.

De regel gaat niet altijd op natuurlijk, maar na verloop van duizenden generaties zal toch gemiddeld de slimste overleven. Ik hoef jou hopelijk niet uit te leggen hoe evolutie werkt. De volkeren die de beste verdedigingswerken en wapens konden maken, en de beste strategieën bedachten hadden uiteindelijk een streepje voor. En dat werd dan ook vij snel uitgeselekteerd, omdat mensen die dat minder hadden simpelweg werden uitgeroeid.

Maar goed, dit is wel weer heel erg offtopic.

het is survival of the fittest (darwin bedoelde de best aangedapte), niet survival of the smartest.
Bacterieen zijn al 3 miljard jaar op aarde, zijn zij slim? Neen.

Engelsen wonnen tegen fransen. Zijn Engelsen dan slimmer? En ergens anders in de wereld wonnen de Fransen tegen de Engelsen. Wie is dan de slimste?

.

Ik laat het Midden-Oosten dan maar even buiten beschouwing, want die hadden zonder olie gewoon nog als halve nomaden geleefd in de woestijn.

Daar ben ik niet zo zeker van.
Ze zouden mss een andere maniert gevonden hebben om zich op te werken.
Voorbeeld. In 1840 was men bezig met het uitvinden van de auto; Deze werkte op batterijen maar dat ging niet zo goed. Plots vond iemand de motor op benzine uit en de research naar de batterijen werd geannuleerd (raakte in een vergeethoekje) en men begon volop te experimenteren met de benzinemotor; Snap je waar ik heen wil ericr?

Dat is weer een "low blow" van je zelda. Dat was "uncalled for". Een smileytje op het einde van je zin zetten helpt in dit geval niet.

en zo hoort het ook.
En als forumlid heb je het recht het oneens te zijn met de moderator (ik heb al een aantal keer fel uitgehaald naar ericr als hij me op mijn donder geeft in een PM, maar vaak vinden we elkaar in het midden terug omdat we beseffen dat men in het heetst van de strijd soms zijn woorden iets te zwaar kiest). En dat is nou net wat verstandige volwassenen doen.

het is survival of the fittest (darwin bedoelde de best aangedapte), niet survival of the smartest.
Bacterieen zijn al 3 miljard jaar op aarde, zijn zij slim? Neen.

Engelsen wonnen tegen fransen. Zijn Engelsen dan slimmer? En ergens anders in de wereld wonnen de Fransen tegen de Engelsen. Wie is dan de slimste?

Dit kun je niet menen. En jij studeert?

Ik zeg alleen dat je graag even de verschillen met hem tijdelijk overboord gooit en je vooral op de verschillen met mij richt in dit soort discussies. Overigens is dit verschijnsel bij hem nog sterker aanwezig.
Bedoel je dus dat ik mijn verschillen mt ericr overboord gooi om me te richten op de verschillen met jou? Ter uwer informatie, heb ik gisteren een felle discussie gehad met ericr via PM omdat hij vond dat ik te fel op je reageerde! Maar weet je, volwassen mensen praten dit uit en vinden elkaar in het middden.

waarom haal jij constant naar me uit man? Jeetje, grow up.

Of er moet gedacht worden dat degenen die de aarde het beste kunnen exploiteren en degenen die het beste andere volkeren kunnen uitmoorden ook de slimsten zijn.

Zoals Thinkalot zegt, evolutieleer heeft niet veel te maken met dit soort zaken. Dat is een adaptiefase waarin d.m.v. van aanpassingen in het bronmateriaal een soort beter is toegerust voor de omstandigheden waarin hij leeft.

Sociaal darwinisme is wel beschreven, maar niet iets dat door Darwin in zijn evolutieleer werd beschreven. Sociaal darwinisme wordt overigens tegenwoordig als een vrij verderfelijke stroming gezien, het houdt namelijk ook in dat je de zwakkeren in de samenleving ongestraft kan uitroeien. Dat zou namelijk hun lot zijn omdat de sterkeren moeten overleven. Dat is iets waar Darwin het zelf grondig mee oneens was.

Dus nee, evolutie hoeft niet aan mij uitgelegd te worden.

Terug
Naar boven