Misschien moeten we maar eens de genocide op de Neanderthaler erkennen, het is toch een schande!

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien moeten we maar eens de genocide op de Neanderthaler erkennen, het is toch een schande!

De kans is vrij groot dat de Homo Sapiens Sapiens de Neanderthaler heeft uitgeroeid. Toen Homo Sapiens Sapiens oprukte naar Europa was ook de tijd dat de Neanderthaler langzaam aan verdween. Het is overigens wel een ondersoort van Homo Sapiens maar een andere zijtak.

Denk ik ook, en de mammoet en nog wel wat dieren, maar durfde het niet meer te zeggen.![]()
Wat ik echt boeiend vind om over na te denken? Stel dat een aantal had blijven leven? De neanderthaler, en nog andere hominiden? Dat zou toch cool geweest zijn, niet?
in een serie zag ik eens (sliders) dat een groep jongeren via een "poort" naar een parallel universum reisde waar de mens werd gedomineerd door een andere hominide die niet was uitgestorven. Vond het een boeiend gegeven.

Zou ik indedaad een lief ding voor over hebben, als ze op een onbewoond eiland toch nog zouden blijken te bestaan.![]()
Wat ook fascinerend is, is dat er niet eens zo veel tijd zit tussen het uitsterven van de neanderthaler en het begin van de geschreven geschiedenis. Het scheelde niet veel of er waren geschreven verslagen over ontmoetingen met de neanderthaler.
Neanderthaler - Wikipediamissg waren neanderthalers wel gewoon mensen die er anders uitzagen.wie zegt dat het een ander soort was of dat we met ze gingen vechten.
Jammer dat ik die bron niet meer kan vinden, als we uitgaan van 28.000 jaar is het uitsterven van de neanderthaler is dus een factor 6 langer geleden dan het schrift ongeveer. Een oogwenk in prehistorisch perspectief. Wat ik daar zo fascinerend aan vind is dat de mens toen min of meer al hetzelfde was als nu, mensen als jij en ik leefden dus gezamenlijk met neanderthalers. Hoe zou de communicatie tussen beide soorten zijn geweest?
Voor de mammoet is dit trouwens maar 12.000 jaar geleden, dat is dus maar een factor 2.
Denk dat de communicatie er uit bestond dat ze met een knots de schedel insloegen van de Neanderthalers. Zo harmonieus was het vroeger natuurlijk niet. Bijna alle stammen die in latere eeuwen bestonden toen bijvoorbeeld de Griekse beschaving opkwam waren toch vrij barbaristisch van aard. Soort van eerste hooligans laten we maar zeggen.
just kidding).Als die gare paus nou eens condooms niet meer verboden stelt kan er wat gedaan worden aan geboortebeperking en de verspreiding van Aids.