AndroidHealthClinic

pens - log

pens

Cool Novice
Waardering
0
Hallo mede forumers
Aangezien ik zelf al bezig ben met het bijhouden van me resultaten thuis, leek het me wel een leuk idee om het hier ook te gaan posten.

Verwacht geen schredded monster beast please, ben nu 4 maanden bezig.
Overgestapt op een goede sportschool en daar lekker aan het leren wat het fijnste werkt voor mij d.m.v. informatie op het forum/internet, en de eigenaar daar om tips vragen(die heeft +- 25 jaar ervaring)

Algemene info:

Wat kenmerken van mijn lichaam:
Lengte : 1,87 meter
Gewicht: 91 Kilo
Body Type ... Als ik zo na de plaatjes in men boek kijk ,en na 2 maanden bovenlichaamgetraint te hebben training Meso/Endo. Het aanmaken van vet is in ieder geval geen moeilijke klus met mijn genen.

Vorig jaar zomer heb ik besloten dat het afgelopen moest zijn met mijn overgewicht (110 kilo ongeveer) en ben puur cardio gaan doen bij een fitness center. Eerst begonnen met 3 dagen in de week en toen ik steeds meer resultaat zag dacht ik van ik ga eens 5 dagen proberen. Zo gezecht zo gedaan. Tussen door steeds meer kennis opgedaan over wat wel goed is om te eten en wat niet, hoe lang men moet cardio’n per sessie etc. Na een half jaar ben ik bij de 90 kilo aangekomen, helaas ben ik nog niet van al het vet af, er is nog steeds een buik aanwezig, maar ben al zeer blij over het resultaat.

Toen ben ik me meer gaan verdiepen in bodybuilding en losse gewichten ( arnolds boek gekocht ) en verder in het fenomeen verdiept. De eerste trainingdagen was echt een soort van “openbaring”, wat was het trainen met losse gewichten zwaarder dan met zon machine, en wat zweete ik veel meer. Aangezien ik 3 dagen niks anders deed dan bovenlichaam zag ik al snel wat beginnende spier ontwikkeling (vooral biceps)

Vervolgens poste ik dus mijn schema op dit forum ( waar ik via een maat op ben gekomen ) en kreeg ik tot mijn schrik te horen dat het helemaal nergens op leek. Maar goed ook want als ik dit al 2 jaar zou gedaan hebben dan zou het helemaal zonde zijn geweest. Maar dat was alweer een tijd geleden. Nu doormiddel van verschillende info/tips eigen bevindingen( na ongeveer 3 maanden) bezig met onderstaand schema ( wat natuurlijk niet wil zeggen dat het perfect is ), belangrijk punt van KA is natuurlijk wel dat je er altijd fun in moet hebben.

Nu zit ik sins 4 maanden op een andere sportschool waar de focus meer ligt op KA en hiervoor ook veel meer ruimte is.

Huidig schema:

Za – Borst / Biceps

Benchpress
Incline Benchpress
Dumbbell Flyes / Cable Cross
Pull Over

Barbell Curls
Seated Dumbbell Curls
Peacher Curls ( dit wel achter een machine , maybe hier keer wat anders voor doen )

Ma – Rug / Triceps

Wide grip Lat Pulldown
Close/Medium Lat Pulldown
Barbell Bent Over Row
Deadlift

Close grip bench press
Cable Extensions x2 / waarvan 1 andere manier is moet ff kijken hoe die pcies heet

Wo – Benen / Schouders

Leg press
Back Squat
Seated leg curl
Lying Leg curl
Calf press

Military press
Standing lateral raises
Seated bent lateral raises

Door middel van het bijhouden van het log, hoop ik dat jullie mij ook tips en of commentaar kunnen geven over de trainingsmethoden en of andere dingen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ma - 02/07/07

Wide grip Lat Pulldown | 4x10x30 kg
Close/Medium Lat Pulldown | 4x10x35 kg
Barbell Bent Over Row | 4x10x20 kg
Sins 1 week de BOR er in gegooid, best wel een fijne oefening alleen wel zwaar nog
Deadlift 3x10x40 kg
Altijd beetje bang dat ik hem verkeerd uitvoer, maar als ik zo kijk op de forums en info fimpjes denk ik niet dat ik hem verkeerd doe , + de eigenaar vind hem ook goe, voel hem na de tijd in de onder rug en dagen er na vooral in de hams en butt

Close grip bench press 4x10x25 kg
iemand vroeg nog aan mij , wat doe jij dan voor oefening ??? vind het een fijne triceps oefening.
Cable Extensions x2 / waarvan 1 andere manier is (moet nog ff kijken hoe die pcies heet ) 4x10x12,5 kg 4x10x15 kg

off-topic
vorige week vrijdag geslaagd voor hbo ict-beheer :clap:
nu 2 x letterlijk een bachelor , voor de oud gedienden hier:
Ing = nu bachelor en IR = nu master

Pens,

Je vroeg naar mijn feedback. Hier is ze.

*) Wat is je doel? Blijkbaar wil je van je vet vanaf? Wil je kracht? Dit is een bodybuildingsschema
*) Arnold's boek bevat veel fouten. Opletten met wat erin staat. Een beter boek is starting strength

Ik raad u aan om te stoppen met dit schema & over te schakelen naar een bill starr/rippetoe schema. Dit is een voorbeeld: beginner strength training program

Je bent nog maar 4 maanden bezig, uw eerste zorg is kracht kweken (wat je duidelijk ontbreekt) & sterke techniek aanleren op de Squat/Deadlift/Bench Press/overhead Press/Pull-ups/Row

Succes

Bedankt voor je feedback paddos

Mijn huidig doel is om , tja eigenlijk 2 dingen, me overtollig vet te verliezen en dus spieren / kracht te kweken.

Het is wel lastig om het allemaal goed te doen, want er zijn zoveel mogelijkheden, dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik zal me eens gaan verdiepen in een bill starr/rippetoe schema.

oke dat bill starr/rippetoe schema is wel heel anders dan wat ik aan het doen ben.

Ik ga er vanaf volgende week mee beginnen en zal posten hoe het gaat.
Bedankt voor al je info op stronglifts.com!

maybe verstandig dat ik het boek ook nog aanschaf, helaas hebben ze het niet op bol.com ik zal nog eens ff rondkijken.

oke dat bill starr/rippetoe schema is wel heel anders dan wat ik aan het doen ben.

Ik ga er vanaf volgende week mee beginnen en zal posten hoe het gaat.
Bedankt voor al je info op stronglifts.com!

maybe verstandig dat ik het boek ook nog aanschaf, helaas hebben ze het niet op bol.com ik zal nog eens ff rondkijken.

Je kan het enkel via Amazon.com kopen.

Hier is de link: Starting Strength. Kost een 30€

Ik raad je aan om meteen Practical Programming mee te bestellen. Leert je hoe je lichaam reageert op trainen & hoe je schema's dus in elkaar moet steken.

Bedankt voor de motivatie voor Stronglifts.

khad beide al besteld van amazon :D (duurt nog ff voordat ze hier zijn)
weer wat meer lees-voer voor in huis

Gisteren ff laatste keer me split gedaan
was benen en schouders
Je merkt wel door het uitvoeren van bepaalde "core" oefeningen dat andere isolatie oefeningen opeens veel makkelijker worden.
Zoals nu dat ik deadlift , voel ik shrugs lang niet meer zo veel als eerst.
Deadlift en squat hebben gezorgd dat de liggende extension veel beter gaat
tenminste zo voelt het voor mij aan.

Goedzo jongen, ga je maar storten op het rippetoe gebeuren! Je zal schrikken van de resultaten, ik ga je log volgen!

Vrij - 06/07/07

55 min cardio
20 min fiets
20 min incline wandelen
15 min crosstrainer

thats all,
volgende week beginnen met beginner strength training program van stronglifts
en over +- 3 weken komen me boeken binnen

Ma 09/07/07

Squat: 5×5x25kg

Bench Press: 5×5x30kg

Pullups ..... failed,
de grote probleem factor bij me: het gewicht van 90 kilo in de lucht zien te krijgen
i tried ... maar kon de bar niet bereiken
ik zal morgen anders het gewoon nog ff proberen, in een trimpark hier in de buurt
voor de rest ging het wel goed

Di 10/07/07

en toen ... toen was ik 23 jaar oud
jarig dus :p

yeey, vandaag ook me boeken binnen, starting strenght en practical programming

Laatst bewerkt:
Gelukkige verjaardag pens! ;)

Wo 11/07/07

Squat 5x5x27,5 Kg
Overhead Press 5x5x22,5 Kg
Deadlift 1x5x45 Kg

Vrij 13/07/07

Squat: 5×5x30kg

Bench Press: 5×5x32.5kg

Pullups: willen nog steeds niet :( , maar ff wat andere rug oefeningen voor in de plaats gedaan

zondag maar ff apart weer proberen

Wo 18/07/07

Squat 5x5x32,5 Kg
Overhead Press 5x5x25 Kg
Deadlift 1x5x50 Kg

De techniek van de squat gaat me steeds beter af, vooral door de info van het aanbevolen boek. Ze gaan nu lekker diep.

Het was vandaag wel zwaar doordat ik maandag ziek was in de maag en niet heb getraind, maar al met al een lekkere work-out.

Vrij 20/07/07

Squat 5x5x35 Kg
Overhead Press 5x5x27.5 Kg
Deadlift 1x5x55 Kg

Je bent goed bezig zo!

Als de pullups niet lukken, staat er in je gym een apparaat voor assisted pullups? dan kan je dat voorlopig gebruiken totdat je echte pullups kan. Anders kan je ook lat-pulldowns doen.

Ik weet niet of je het al gezien had, op stronglifts staan trouwens een hoop tips om pullups te leren uitvoeren.

Terug
Naar boven