Fitness Seller

Pijn aan schouder en rug

joero0

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Steeds bij het bankdrukken krijg ik een steek in mijn schouder, het begon alleen bij de voorkant, maar nu krijg ik die steek ook al in de achterkant.
Ook heb ik Rechtsboven in mijn rug steken, het kwam uit het niets en ik heb er erge last van met trainen.
tips/uitleg aub?

mvg,

joeri

Warm je wel voldoende op alvorens je gaat bankdrukken?

Heb niet heel veel verstand van anatomie. Maar volgens mij hebben de meeste schouderblessures bij bb'ers meestal te maken met de 'rotator cuff'. Deze train je namelijk nauwlijks mee met normale schouder of borst oefeningen en is daarom van nature zwakker. Je moet deze dus apart trainen (puur om blessures te voorkomen, niet voor massa). Zoek maar even op, misschien is dat het probleem;)

succes,

Bij hem is nog niks gegroeid @ 71kg hehe.

• Topic Starter Topic Starter
Ik warm redelijk goed op, 15-20 minuten meestal.Het kan eraan liggen dat ik het niet goed doe maar ik ga het wel even navragen,
bedankt :).

heeft niks met opwarmen te maken, je moet je rotator cuffspieren sterker maken, zijn oefeningen voor

• Topic Starter Topic Starter
heeft niks met opwarmen te maken, je moet je rotator cuffspieren sterker maken, zijn oefeningen voor

ja je hebt gelijk, ik ben langs orthopeed geweest en mijn pees moet ik ook sterker trainen daardoor komen allebei de klachten.
bedankt iedereen,
mvg
Joeri.

Terug
Naar boven