Fitness Seller

Pijn in bilspier & schouders

Icanhasmuscle

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Hoi allen, ik heb sinds een paar maanden enkele keren per maand een opkomende pijn in mijn schouders en bilspieren. En met pijn in de schouders bedoel ik dan: een stekende, blijvende pijn, precies op de plek waar je schouderbladen zitten. Ook is het er soms opgezwollen en doet drukken op bepaalde plekken erg zeer.
In mijn bilspieren, maar dan echt dieper binnen in waar de botten van je bovenbeen je heupen ingaan, daar heb ik soms zo'n ontzettende steek van pijn, dat ik dan even bijna niet meer kan lopen(dit is echter van zeer korte duur, een paar seconden max).

Deze gezamenlijke pijn blijft dan een paar dagen hangen en dan heb ik er twee weken even weer geen last meer van. Ik merk dat als ik langere tijden blijf zitten, de pijn dan sneller opkomt. Hoe meer ik dus beweeg, hoe minder ik het voel. Na het trainen van mijn schouders en borst heeft deze pijn echter wel grotere kans om weer op te komen. Ik doe altijd warming ups voordat ik begin, eerst 10 minuten roeien op lage weerstand en dan met dumbbells van 6-8 kilo warming ups.

Mijn vraag is dus: heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt qua pijn? Is dit misschien een (pees)ontsteking, of een reumatische aandoening of iets dergelijks? Ik heb ook iets gehoord over dat je gewrichten aangetast kunnen worden door een hoge eiwitinname wat resulteert in een hoge aanmaak van urinezuur, kan dit ook een oorzaak zijn(ik neem zo'n 60-100 gr. Whey-isolaat p/dag, veel kwark, eieren en kip maar verder geen supplementen)?

Ik heb een afspraak staan met de fysio over een paar dagen dus ik hoop dat ik dan verheldering kan krijgen, samen met de informatie die ik hier hoop te ontvangen =)

Alvast bedankt! :)

Bil pijn wel, dat komt bij mij meestal door het deadliften, gaat na een dag of 2 wel over..
Pijn tussen de schouderbladen niet echt, wel lichte spierpijn na een goede rug training.

Terug
Naar boven