Fitness Seller

Pijn in knie

TheLegalHustle

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m72
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Sinds een week heb ik een stekende pijn in de knie, stappen op platte oppervlakken zijn pijnloos, maar bij het opgaan van trappen krijg ik steken in mijn knie. De ergste pijn die ik ervaar is juist na het recht -of opstaan.
Ik vroeg me af of iemand dit probleem herkent?

ja heb ik ook, belemmert heel erg de squat van de week voor het eerst dat ik gewoon kon squatten, echt k*t ik heb het ook met fietsen soms:S

Doe je toevallig ''Seated Leg Curls''?
Sind ik die uit mijn schema heb geflikkerd zijn de knietjes pijnloos.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bij komt het ook voor als ik elke dag drie kwartier cardio wil doen, na een week hebben m'n knieen tog echt 4 dagen rust nodig om weer pijn-vrij te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Doe je toevallig ''Seated Leg Curls''?
Sind ik die uit mijn schema heb geflikkerd zijn de knietjes pijnloos.

[Link niet meer beschikbaar]
Neen, wel Leg Extensions en Leg Presses, ikzelf denk dat deze laatste ervoor verantwoordelijk is. Mogelijk?

Neen, wel Leg Extensions en Leg Presses, ikzelf denk dat deze laatste ervoor verantwoordelijk is. Mogelijk?

Asl je je voeten te laag op die plaat zet en hoger in gewicht gaat dan geeft dan knie klachten ja.

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Het is inderdaad alleen bij hardlopen, bij andere cardio oefeningen geen last van.

Je zou er eventueel een extra inleg zooltje in kunnen doen voor iets meer demping ,of gewoon nieuwe goeie schoenen halen.
Ze zeggen dat je bij intensief gebruik om het half jaar je schoenen het beste kan vervangen.

Het probleem met Leg Press in dit geval is je echt alleen je benen neemt. Als je gaat squatten ?(mits goed uitgevoerd) gebruik je veel meer spieren. Resultaat is dat je de kracht meer over de hele linie verdeeld. Dit zou je knieeen wat meer kunnen ontlasten hoewel de oefening naar mijn mening zwaarder is.

Had ook een dergelijk probleem met mijn knie en instructeur raadde dus aan:
Meer squaten en tijdelijk wat minder Leg Press. Kuiten blijven trainen en denk ook om je buikspieren. Je kunt ook lunges achteruit doen. Dan stap je als het ware uit je knie wat enigszins ontlastend is.

Sterkte!

• Topic Starter Topic Starter
Het probleem met Leg Press in dit geval is je echt alleen je benen neemt. Als je gaat squatten ?(mits goed uitgevoerd) gebruik je veel meer spieren. Resultaat is dat je de kracht meer over de hele linie verdeeld. Dit zou je knieeen wat meer kunnen ontlasten hoewel de oefening naar mijn mening zwaarder is.

Had ook een dergelijk probleem met mijn knie en instructeur raadde dus aan:
Meer squaten en tijdelijk wat minder Leg Press. Kuiten blijven trainen en denk ook om je buikspieren. Je kunt ook lunges achteruit doen. Dan stap je als het ware uit je knie wat enigszins ontlastend is.

Sterkte!
Best jammer, ik gain veel massa met leg presses. Die lunges achterwaarts zal ik idd wel eens proberen.
Bedankt.

is wel even wennen hoor met balans houden maar voor mij heeft het goed gewerkt!

Geef ik gvd 2 tips en hoeveel karma krijg ik? 0,0! :mad:

Terug
Naar boven