gast 301121
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 116
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dankzij leg presses heb ik ook last van mijn knieën gehad, uit me schema gegooid, misschien stop ik deze oefening er later weer in

Het probleem met Leg Press in dit geval is je echt alleen je benen neemt. Als je gaat squatten ?(mits goed uitgevoerd) gebruik je veel meer spieren. Resultaat is dat je de kracht meer over de hele linie verdeeld. Dit zou je knieeen wat meer kunnen ontlasten hoewel de oefening naar mijn mening zwaarder is.
Had ook een dergelijk probleem met mijn knie en instructeur raadde dus aan:
Meer squaten en tijdelijk wat minder Leg Press. Kuiten blijven trainen en denk ook om je buikspieren. Je kunt ook lunges achteruit doen. Dan stap je als het ware uit je knie wat enigszins ontlastend is.
Sterkte!
Nu ja, ik weet dat het probleem lag bij de leg presses, mijn knieën maakten een veel te scherpe hoek. Sinds ik mijn voeten hogerop plaats heb ik er vrijwel weinig tot geen last meer van. Ik ga wel niet meer zo zwaar in gewicht tot het effectief over is.onderaan je lichaam, bij de knieën, blijft die 100kg op je bar toch echt voor 100kg belasten hoor, of je rug het ook omhoog moet/helpt houden doet er niet toe.
@ts; overbelaste pees/pezen...rusten of het gaat escaleren