AndroidHealthClinic

Pijn knie

MaffeCat

Cool Novice
Waardering
2
Ik heb de afgelopen 2 weken last van mijn knie. In het begin viel de pijn mee en dacht ik dat het wel weer over ging. Maar afgelopen week veel last gehad vooral maandag en dinsdag.

Ik ben er donderdag mee naar de dokter geweest maar die kon mij alleen vertellen dat ik waarschijnlijk een overbelaste knie heb. Ik geloof er niks van.

Het is meer binnen in de knie. Als ik mijn benen strek nadat ik een poos met gebogen knie heb gezeten. Doet het pijn. En dan als ik even heb gelopen/gefietst wordt het minder. Ik ben ook bang dat het erger wordt. Waar zou het aan kunnen liggen? Verkeerde uitvoering van oefeningen?

Oja bij het trainen zelf heb ik er geen last van alleen na de training en met rust.

Moeilijk te zeggen wat het is, ik heb zelf ook een tijd last van me knieen gehad, kon amper squaten, kwam dioor slechte zithouding (zittend werk) volgens mij want al ik beweeg was het minder.

Nu let ik op me zithouding en pak weer glucosamine en nagenoeg geen last.

Succes in ieder geval.

Als ik het zo lees komt het overheen met het geen dat ik had.
Je been strekken en aanspannen voel je een steek.
Ik heb toen 2 weken een knieband omgedaan, hierdoor leek ik toch wat extra steun te hebben.
En proberen je knie toch te blijven bewegen, gewoon zachtjes strekken etc, niet mee stil gaan zitten.

Qua training deed ik gewoon alles wat geen zeer deed met benen, dat was deadlift stiff leg en leg curl. Misschien lichte leg extensions. Na een week of anderhalf kon ik alweer rustig aan beginnen met squatten. Na 3 weken bijna nergens last meer van.

Geen idee of dit bij jou hetzelfde is, maar zo heb ik het gedaan en ik ben er nu gelukkig vanaf.

Succes ermee

Lijkt vooral op irritatie/ontsteking/overbelasting van je patellofemoraal gewricht. Als er structurele schade binnenin zou zijn had je meer last tijdens lopen. Ga naar de manueel therapeut en laat je knie testen.

Rustig fietsen zonder weerstand is altijd aan te raden.

Doe je leg extensions?

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt vooral op irritatie/ontsteking/overbelasting van je patellofemoraal gewricht. Als er structurele schade binnenin zou zijn had je meer last tijdens lopen. Ga naar de manueel therapeut en laat je knie testen.

Rustig fietsen zonder weerstand is altijd aan te raden.

Doe je leg extensions?

Ja die deed ik tot een week geleden. Nu ik zit te denken. toen ik die er niet in had had ik geen last. Misschien moet ik die dan maar eruit halen.

minder rukken

Ja die deed ik tot een week geleden. Nu ik zit te denken. toen ik die er niet in had had ik geen last. Misschien moet ik die dan maar eruit halen.

Open keten leg extensions zijn een absolute knie-killer. Zeer zwaar voor je patellofemoraal gewricht, zeker als je ze unilateraal (met 1 been) doet. Als je sporing dan niet goed zit krijg je gegarandeerd problemen.

Weekje elke dag fietsen op weinig weerstand met correcte zadelhoogte en voetpositie op pedaal.

Zou leg day voorlopig skippen en goed je quads en hams strekken (op die manier dat het geen pijn doet in je knie). Na een tijdje moet het wel over zijn dan, en pijnloos fietsen en lopen is altijd goed. Heb zelfde soort blessure en loop er al sinds december mee maar ik heb te lang gewacht met actie ondernemen, hoop dat je er iets mee kan en sterkte!

Terug
Naar boven