Fitness Seller

pijn onderarm

Demian

Huge Freak
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Sinds een tijdje beetje pijn in onderarm, gaat wel weg dacht ik... afgelopen woensdag getrained en donderdag gebokst, paar klappen op onderarm gehad en sindsdien pijn met bewegingen..

Locatie: Linkerarm, aan de kant van me pink, precies in het midden van mn pols en mn ellebog, gevoel alsof ik pijn in mijn bot heb.

Waneer last: Zodra ik een scheve druk op mijn arm krijg, alsi k bijv mijn tas op school curl (die beweging maak) doet het pijn terwijl die nog geen 5 kilo is...

Waneer geen last: alle rechte druk op mijn onderarm (deadlift, bench, etc)

wtf? kan niet normaal biceps trainen, en zwaar vervelend... in rust voel ik het niet...

help?

Bot gekneusd?

Neem ff een weekje "rust"
Alleen benen en buik trainen en evt wat machines om je onderarmen zo min mogelijk te belasten.
Zou zeker niet meer gaan curlen of boksen als ik jou was..

• Topic Starter Topic Starter
Heb ik ook al een tijdje met curl bewegingen, ben wel benieuwd naar reacties.
Heb het als ik 1H doe wel veel minder als 2H oefeningen.

Is je onderarm opgezwollen?

Mijne niet. (Laat TS voor zichzelf spreken. ;))

Weet ik niet, maar je zegt dat je er klappen op hebt gekregen, hoe de pijn daarvoor is ontstaan heb je niet vermeld. Van een beetje curlen zal het vast niet gekneusd zijn.

Alleen een curl beweging doet pijn, en het begon volgens mij wel door curlen....

wat rustiger aan doen. je loopt te hard van stapel met krachttraining en boksen tegelijk

Moet ook allebei kunnen en ligt daar volgens mij ook niet aan.
Ik boks niet en heb er ook last van.
Heb even gegoogled, en er zijn op verschillende fora veel topics over, maar nergens heb ik nog iets van een oorzaak of oplossing kunnen vinden.

Denk zelf dat het gewoon iets met me pezen ofzo is, in combinatie met (te) hard in de barbell knijpen ofzo.
Maar zeker weten doe ik het niet.

Denk zelf dat het gewoon iets met me pezen ofzo is, in combinatie met (te) hard in de barbell knijpen ofzo.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Dat is je probleem, had mijn trainingsmaatje ook en ik zelf ook in het begin... grip training doen kan helpen en gewoon juiste greep en dus niet gaan knijpen om het gewicht wel omhoog te krijgen... vorm before high weights.

Dat is je probleem, had mijn trainingsmaatje ook en ik zelf ook in het begin... grip training doen kan helpen en gewoon juiste greep en dus niet gaan knijpen om het gewicht wel omhoog te krijgen... vorm before high weights.

Wat is grip training? Klinkt intressant... maar als je zwaar gaat ga je sowieso knijpen of ligt dat aan mij?

Grip heb ik eigenlijk weing problemen mee, deadlift altijd zonder straps.
Het is puur met biceps curl beweging.
Kan slecht geloven dat dit de oplossing is.

Wat wij hebben gedaan is van die knijpdingen halen om sterkere grip te hebben, onderarmen meer trainen en dus probeer met de juiste vorm/greep te trainen.

kan nu daardoor zwaarder curlen zonder last omdat ik niet meer zo hard hoef te knijpen inverhouding om bijvoorbeel de dumbbell in me handen te houden.

Bij deadliften is een hele ander greep waardoor je spanning zet op andere delen... dus dat staat los van de last bij het curlen lijkt mij.

Wat wij hebben gedaan is van die knijpdingen halen om sterkere grip te hebben, onderarmen meer trainen en dus probeer met de juiste vorm/greep te trainen.

kan nu daardoor zwaarder curlen zonder last omdat ik niet meer zo hard hoef te knijpen inverhouding om bijvoorbeel de dumbbell in me handen te houden.

Bij deadliften is een hele ander greep waardoor je spanning zet op andere delen... dus dat staat los van de last bij het curlen lijkt mij.

Je hebt een gripper gekocht? onderarm trainde ik eigenlijk al...

Andere opties? Dan een dure gripper kopen -,-

Je hebt een gripper gekocht? onderarm trainde ik eigenlijk al...

Andere opties? Dan een dure gripper kopen -,-

Mja onderarmen dus trainen en goed opletten hoe je je handen positioneert. Probeer je handen open te houden bij het curlen in plaats van te sluiten dan kan je ook niet knijpen, straps kunnen een oplossing bieden.

Sadly not the total expert, maar dat waren de dingen die bij mij hielpen.
Hopelijk heb je er wat aan :)

Terug
Naar boven