Fitness Seller

Pijne rug barbell met squaten

thijsvanerp

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik ben vandaag weer begonnen met m'n stronglift schema aangezien ik in de examenperiode heb gezeten en niet ben gegaan.

Ik begin laag in gewicht, niet met een lege bar, dat vind ik erg overdreven.
Ik squat met 50 kg, en ik zorg dat ik na 2 weken rond de 70kg zit om vervolgens weer iedere workout met 2,5kg te verhogen.

Maar mijn probleem is. Ik had ontzettend veel last van de barbell op m'n rug/traps. Wat is de EXACTE ligging van de barbell? Ik wikkel er al een handdoek omheen zodat het wat 'zachter' ligt. Nog meer tips? M'n rug houd ik goed recht maar desondanks toch wat lichte last in m'n bovenrug rond de wervelkolom.

Dus, lichte last van m'n bovenrug én de barbell doet vrij veel pijn door het gewicht. Ik zie mezelf niet 120 kg squatten als dat ding op m'n rug moet liggen.

Wat doe ik fout?

In het begin doet het altijd pijn, ik legde ze aanvankelijk echt hoog op m'n traps maar naarmate het gewicht zwaarder werd, werd het echt ongemakkelijk, ze drukt dan in m'n wervels. Nu leg ik ze vrij laag, zodat ze steunt op m'n achterste schouderspieren en voel ik eig niets meer. Volgens mij dus zo laag mogelijk zonder ze met je armen hoog te houden.

niet op je traps leggen maar op je "schouderbladen" laten rusten.

zoek rippetoe squat eens op

Geen handdoek. Doe het een paar keer en je voelt er niks meer van.

Ik zou je nek meenemen in je oefeningen, bijvoorbeeld shrugs. Hierdoor bouw je daar ook spieren op, die perfect als kussen dan dienen. Ik kan hierdoor zelf moeiteloos 140 KG in m'n nek leggen, zonder handdoek of foam.

Terug
Naar boven