AndroidHealthClinic

pijnlijke schouder

LangeMan

Huge Freak
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik heb al een paar dagen een beetje zeurende pijn in mijn schouder
en ik vraag me af of ik nog op tijd ben.
Het komt omdat ik sinds kort met enkel dumbbells thuis train
en dat mijn schouders niet gewent zijn de hele tijd daarmee rond te zeulen.
De pijn zit een beetje tussen de voorste en middelste kop.
Ben ik er nog op tijd bij en kan ik het beste rusten tot het weg is
of ben ik weer de lul ?
Het lijkt wel een beetje op wat ik heb in me onderarmen,
maar dat gaat noooit meer weg. Het enigste wat ie klote dokter
geeft zijn antibiotica's die niets helpen. Beter eruit laten snijden :P

Hmm, pijn tussen voorste en middelste schouderkop doet me meteen denken aan de supraspinatus (staat onder meer in voor het onderste deel van aan lateral raise). Die loopt daar immers ergens. Misschien een vorm van impingement ? Is nog een post over geweest van bart, gebruik de search maar eens.

• Topic Starter Topic Starter
Raistlin zei:
Hmm, pijn tussen voorste en middelste schouderkop doet me meteen denken aan de supraspinatus (staat onder meer in voor het onderste deel van aan lateral raise). Die loopt daar immers ergens. Misschien een vorm van impingement ? Is nog een post over geweest van bart, gebruik de search maar eens.

ik zal eens kijken ;)

Dat is zeer waarschijnlijk een impingement ja, welcome to the club man !
En what the **** antibiotica tegen spierpijn ???

Heb ook een tijd lang last van mijn rechterschouder gehad. Bij mij hielp rust. Het is niet altijd een populaire oplossing, maar helpen doet het vaak wel.

Ga nu ook weer niet onmiddelijk denken aan impingement hé...
Dat is maar 1 van de vele mogelijkheden.
Het kan ook gewoon een eenvoudige pees/spierontsteking zijn wat vaak voorkomt na langdurig stilliggen en terug beginnen trainen. Bij peesontstekingen ( tendinitis ) kan de pijn die je voelt al veel zeggen ( hoe de pijn aanvoelt en wanneer je pijn hebt ).
Bij lichte ontstekingen merk je vaak dat na een warming-up periode de pijn wegtrekt, bij zwaardere ontstekingen heb je vooral tijdens de activiteit pijn, etc... ( Anders moet ik dit ook maar ff vlug in een postje zetten... )

Wat je het best kan doen bij dit soort problemen is je gezond verstand gebruiken en in de acute fase RUSTEN. later, als de klachten wegtrekken moet je er niet zomaar terug invliegen. das vragen om problemen. probeer je training gradueel op te bouwen en langzaam aan hogere belastingen te vragen.
Bij schouderproblemen vooral extreme gewrichtsposities ( voll abductie & exorotatie ) vermijden in het begin van het herstel en weer gradueel opbouwen. Probeer niets te forceren... dat helpt je niet vooruit.

@moen, sorry, ik bedoelde onstekingsremmers :P

train je rc wel?

@Vertigo

Kan je misschien eens een indicatief lijstje geven van te mijden oefeningen ? Vooral exorotatie is iets dat ik niet zo makkelijk in een oefening herken. De behind de neck toestanden en upright rows (+ lateral raises voor mij) kennen we al, vroeg me af wat er nogal zoal onder valt.

Als je er al last van hebt, is het misschien nuttig je rc te trainen en tegelijk die oefeningen waar vertigo het over heeft even te laten. Zo doe ik het nu zelf ook. Anders loop je volgens mij zeker de kans die rc te overbelasten. Je moet maar eens die supraspinatus trainen (lateral raises op een incline bankje, tot net parallel met grond) op een aparte dag, en dan na borst en voorkant schouders. Wedden dat je het verschil in gewicht DUIDELIJK merkt. En in pijn misschien ook :D .

ik heb helaas geen incline bankje :P

maar ja, ik weet ook niet precies welke spier het is
dus ik kan niet echt een oefening ervoor doen :(

ik zet te denken om me schema iig anders in te delen
en gewoon alle RC oefeningen doen.

Maandag : Borst, Biceps en V-Schouders
Dinsdag : Benen, Kuiten
Donderdag : Rug, Triceps en A-Schouders
Vrijdag : M-Schouders, RC-Schouders en Buik

///Sorry, ik stond verkeerd ingelogt :P///
ik zat te denken om me schema iig anders in te delen
en gewoon alle RC oefeningen doen.

Maandag : Borst, Biceps en V-Schouders
Dinsdag : Benen, Kuiten
Donderdag : Rug, Triceps en A-Schouders
Vrijdag : M-Schouders, RC-Schouders en Buik

[Link niet meer beschikbaar]

Even naar m'n post daar kijken, daar staan de verschillende spieren van de rc, op biceps na. Die eerste is bij mij het probleempunt, en daarvoor doe ik dus die incline raises, zodat vooral het onderste deel van de raise belast wordt. 't Is daar dat de supraspinatus het werk doet, vanaf zo'n 20 graden begint de deltoid ook echt mee te werken. Eventueel kan je ook gewoon tegen een muur leunen en je zo schuin houden, ik doe het met een plank voor de buikspieren die aan een klimhek bevestigt is. Best steil.

Zelf laat ik de voorkant schouder en zijkant schouder dus even links liggen, en doe daar oefeningen voor de supraspinatus. Na m'n rug doe ik wat externe rotaties voor de infraspinatus, want die is rechts ook wat zwakker. Het zal allemaal wel wat samenhangen.

Terug
Naar boven