AndroidHealthClinic

Shocking News Pitbulls bijten testikels baby af

Mensen die pitbulls houden: vaak al een steekje los.

Mensen die pitbulls veilig genoeg achten om achter te laten in één kamer met hun kind: mentaal gehandicapt.

Tijd dat er een examen komt voor het mogen opvoeden van kinderen...

t ligt compleet aandege die de honden op voedt , ik zelf heb ook een engelse staff en als hij ergens zachtjes mee is zijn het wel kinderen. het is net als anabolen het wordt over een kam geschoren, compleet negatief neergeset door de media, ongeacht of iemand er verstandig mee omgaat of niet het blijft in de ogen van een leek tog negatief :(
Goh, waarom hoor je dan nooit dat een labrador iemand heeft deaud gebeten of een teckel of een poedel of..?
Leg me dat is uit, of wil je zeggen dat het een razzia is tegen de pitbull?

Spijtige zaak, maar nu kan ie wel z'n leven lang in het koor blijven zingen.

t ligt compleet aandege die de honden op voedt , ik zelf heb ook een engelse staff en als hij ergens zachtjes mee is zijn het wel kinderen. het is net als anabolen het wordt over een kam geschoren, compleet negatief neergeset door de media, ongeacht of iemand er verstandig mee omgaat of niet het blijft in de ogen van een leek tog negatief :(
Een goed opgevoede hond kan in bepaalde vreemde situaties ook nog steeds gaan bijten. Probleem is dat dat bijten bij een pitbull dan wel gelijk staat aan een lichte betonschaar ;)

(bekjam)

omdat de pitt/staff zo goed als altijd negatief in het nieuws komen is het juist een sensatie als er weer wat gebeurd. en als iets maar vaak genoeg in het nieuws komt gaan mensen er in geloven, jah tuurlijk het kunnen klote beesten zijn. vooral tegen andere dieren maar 9 van de 10 x ligt het tog echt aan hoe je met zon hond omgaat en hoe je het opgevoed hebt. die kleine klote hondjes zijn vaak gemener en bijten ook sneller dan een pitt/staff maar omdat de beten van deze honden vaakernstiger zijn komt het ook vaker in het nieuws
en wat betreft het ,bijten , http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijtwond

Laatst bewerkt:
(bekjam)

omdat de pitt/staff zo goed als altijd negatief in het nieuws komen is het juist een sensatie als er weer wat gebeurd. en als iets maar vaak genoeg in het nieuws komt gaan mensen er in geloven, jah tuurlijk het kunnen klote beesten zijn. vooral tegen andere dieren maar 9 van de 10 x ligt het tog echt aan hoe je met zon hond omgaat en hoe je het opgevoed hebt. die kleine klote hondjes zijn vaak gemener en bijten ook sneller dan een pitt/staff maar omdat de beten van deze honden vaakernstiger zijn komt het ook vaker in het nieuws
en wat betreft het ,bijten , http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijtwond
Als mensen dat weten waarom doen ze dan geen muilkorven om?

Een goed opgevoede hond kan in bepaalde vreemde situaties ook nog steeds gaan bijten. Probleem is dat dat bijten bij een pitbull dan wel gelijk staat aan een lichte betonschaar ;)

jah daar hebje gelijk in, zo zou ik mijn hond ook nooit alleen met een kind laten. maar het blijft een feit dat er gewoon een taboe op lig door de meerendeel van de mensen, en dat ze er altijd negatief uitkomen. zo word de goede kant van de honden vaak vergeten terwijl als je ze goed opvoed een maatje voor het leven hebt:)

jah daar hebje gelijk in, zo zou ik mijn hond ook nooit alleen met een kind laten. Maar het blijft een feit dat er gewoon een taboe op lig door de meerendeel van de mensen, en dat ze er altijd negatief uitkomen. Zo word de goede kant van de honden vaak vergeten terwijl als je ze goed opvoed een maatje voor het leven hebt:)

+1

hmmm als hij geluk heeft waren zn ballen nog niet ingedaald. Dan is hij alleen zn zak kwijt, maar daar kan wel een nieuwe van gemaakt worden.

Mensen die pitbulls houden: vaak al een steekje los.

Mensen die pitbulls veilig genoeg achten om achter te laten in één kamer met hun kind: mentaal gehandicapt.

Tijd dat er een examen komt voor het mogen opvoeden van kinderen...

Pitbulls, staffs enz zijn zo'n beetje het veiligste om je kind mee alleen te laten. Maar als 10 miljoen paupers die ze niet kunnen opvoeden zo'n hond hebben dan is het niet vreemd als het een paar 100 keer goed verkeerd gaat.

En er is echt geen pitbull voor nodig is om je ballen eraf te bijten, een teckel kan dat al prima.

Als mensen dat weten waarom doen ze dan geen muilkorven om?

omdat dat niet nodig is bij het merendeel van de honden, en bij degene die het wel nodig is zijn die mensen die ze houden waarschijnlijk zelf zo onverandtwoord, anders hadden ze ook wel de verandwoordelijkheid genomen om het beestje normaal op te voeden. vroeger zag je veel aso,s met staffies tegenwoordig is dat al veel minder omdat sommige mensen verder kijken dan het negatiefe beeld

Pitbulls, staffs enz zijn zo'n beetje het veiligste om je kind mee alleen te laten. Maar als 10 miljoen paupers die ze niet kunnen opvoeden zo'n hond hebben dan is het niet vreemd als het een paar 100 keer goed verkeerd gaat.

En er is echt geen pitbull voor nodig is om je ballen eraf te bijten, een teckel kan dat al prima.
:roflol:

Er zijn zat honden met minder bijtkracht en prikkelbaarheid en toch telkens weer dat verhaaltje dat het ideale honden voor kinderen zijn. Schei toch uit man, het is een onnatuurlijk (dwz door de mens verzonnen) ras dat totaal niet bij kinderen past vanwege de potentiële schade die mogelijk is.

Ik zeg een verbod op pitbulls in gezinnen met kinderen.

:roflol:

Er zijn zat honden met minder bijtkracht en prikkelbaarheid en toch telkens weer dat verhaaltje dat het ideale honden voor kinderen zijn. Schei toch uit man, het is een onnatuurlijk (dwz door de mens verzonnen) ras dat totaal niet bij kinderen past vanwege de potentiële schade die mogelijk is.

Ik zeg een verbod op pitbulls in gezinnen met kinderen.

gelukkig heb jij inzicht in het aantal bijt incidenten en welk ras dat het meest doet......

het probleem bij een pit of staff is vaak dat als het fout gaat het goed fout gaat en 9 van de 10 x aan de baas te verwijten is. En waarom is de pitbullwet afgeschaft? om dat er idd GEEN sprake was van meerdere bijtincidenten t.o.v. andere rassen.

Er is bijna geen trouwere hond dan dit "ras" en gaat prima met kinderen alleen voor de 100% veiligheid moet je daar wel zelf bij blijven( het blijft een hond). Heb zelf een Amstaff en in mijn ouderlijk huis hadden we ook een amstaff en nog nooit iets gehad en de hele buurt was gek op deze hond en bij de mijne het zelfde geval.

gelukkig heb jij inzicht in het aantal bijt incidenten en welk ras dat het meest doet......
Heb ik ook. Ik weet dat de pitbull niet altijd bovenaan in die rankings staat qua aantal ;)

Waar het om gaat is dat bijtincidenten helemaal niets zeggen. Dat kan gaan van spelend bijten tot helemaal aan flarden scheuren. En laat dat laatste nou net wat vaker gebeuren bij pitbulls, rottweilers ed rassen met veel spierkracht in de kaken.

het probleem bij een pit of staff is vaak dat als het fout gaat het goed fout gaat en 9 van de 10 x aan de baas te verwijten is. En waarom is de pitbullwet afgeschaft? om dat er idd GEEN sprake was van meerdere bijtincidenten t.o.v. andere rassen.
Dat bedoel ik dus. En dat hoeft echt niet altijd de fout van het baasje te zijn. Er zijn ook gevallen bekend waarbij de hond altijd goed werd opgevoed, maar bijv. het kind gaat aan de staart trekken of op de hond zitten, of steekt met speelgoed naar de hond. Dat kan al aanleiding zijn voor zo'n beest om zijn oeroude instinct naar boven te halen en niemand weet wat er dan kan gebeuren... Maar dan heb je wel liever te maken met een klein schoothondje ...

Er is bijna geen trouwere hond dan dit "ras" en gaat prima met kinderen alleen voor de 100% veiligheid moet je daar wel zelf bij blijven( het blijft een hond). Heb zelf een Amstaff en in mijn ouderlijk huis hadden we ook een amstaff en nog nooit iets gehad en de hele buurt was gek op deze hond en bij de mijne het zelfde geval.
Tja alles gaat prima met kinderen, tot het een keer mis gaat...

joggen is ook niet te doen met die vreselijke beesten. om de zoveel meter steeds weer afremmen. Je weet nooit of zo'n hond er iets achter zoekt als je er naar toe komt rennen. En dan lopen die vetkleppen ook 20m erachter. Niemand die van aanlijnen heeft gehoord

Heb ik ook. Ik weet dat de pitbull niet altijd bovenaan in die rankings staat qua aantal ;)

Waar het om gaat is dat bijtincidenten helemaal niets zeggen. Dat kan gaan van spelend bijten tot helemaal aan flarden scheuren. En laat dat laatste nou net wat vaker gebeuren bij pitbulls, rottweilers ed rassen met veel spierkracht in de kaken.

Dat bedoel ik dus. En dat hoeft echt niet altijd de fout van het baasje te zijn. Er zijn ook gevallen bekend waarbij de hond altijd goed werd opgevoed, maar bijv. het kind gaat aan de staart trekken of op de hond zitten, of steekt met speelgoed naar de hond. Dat kan al aanleiding zijn voor zo'n beest om zijn oeroude instinct naar boven te halen en niemand weet wat er dan kan gebeuren... Maar dan heb je wel liever te maken met een klein schoothondje ...

Tja alles gaat prima met kinderen, tot het een keer mis gaat...

Ik zal niet ontkennen dat elke hond het zelfde is en er ook slechte genen tussen zitten(net als mensen)

Maar in de gevallen dat het fout gaat is het bijna altijd te verwijten aan de opvoeding en eventueel dat gestoorde geval wat er tussen loopt of een combi daarvan. Het is aan de ouder honden al te zien of de nakomelingen qua gedrag goed zijn of niet(genen). En die verantwoordelijkheid ligt bij de koper en het blijft een hond. Ik zou ook nooit mijn hond ALLEEN met een kind laten om problemen voor 100% uit te sluiten.

En het is wel erg makkelijk om dit ras negatief in de publiciteit te zetten omdat dit al vaak ten onrechte is gedaan.

Waar we het sowieso over eens zijn is dat je erbij moet blijven, en anders moet zo'n beest in een aparte ruimte/kooi.

Hoe ga je dat later aan je zoont.. uhm.. dochte.. nee toch zoontje uitleggen?

Terug
Naar boven