- Waardering
- 120
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 15%
Een goed opgevoede hond kan in bepaalde vreemde situaties ook nog steeds gaan bijten. Probleem is dat dat bijten bij een pitbull dan wel gelijk staat aan een lichte betonschaar![]()
Precies.
Net wat ik een paar maand gelden heb gezegd in een ander topic(iets met rottweilers, voetbal etc). Er zijn rassen die sneller getriggerd zijn om te bijten. Hoe lief ze ook zijn.
Ik ben bv zelf een Duitse Herder man, maar ik moet niet blind worden voor dit soort zaken. Ik hoop de rest ook niet.
---------- Toegevoegd om 07:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:11 ----------
Zie mijn bericht boven. In dit geval moet jij je ogen open doen. Deze rassen staan alom bekend dat ze sneller getriggerd zijn.Pitbulls, staffs enz zijn zo'n beetje het veiligste om je kind mee alleen te laten. Maar als 10 miljoen paupers die ze niet kunnen opvoeden zo'n hond hebben dan is het niet vreemd als het een paar 100 keer goed verkeerd gaat.
En er is echt geen pitbull voor nodig is om je ballen eraf te bijten, een teckel kan dat al prima.
Ik kan ook wel roepen dat de Duitse Herders de veiligste honden zijn voor kinderen. En ja het voelt wel zo. Zeker dat het een karakter eigenschap is van een duiters. Dit wil niet zeggen dat ik mijn ogen moet sluiten voor het verleden van de duitse herder.
Maar zoals gezegd. "Het is een Telegraaf bericht"