MuscleMeat

Shocking News Pitbulls bijten testikels baby af

Volgens mij stonden Rotweilers op de eerste plaats en ik weet iig zeker dat Golden Retrievers op de tweede plaats stonden, want dat worden altijd als hele lieve beestjes ervaren (en ik keek er dus van op).
Gevolgd door een assortiment aan herdershonden.
Ik geloof dat Pitbulls vrij laag in de ranking stonden.

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Hoe ga je dat later aan je zoont.. uhm.. dochte.. nee toch zoontje uitleggen?

Geslachtsverandering en flinke hormoontherapie...probleem opgelost.

Je hoeft niets te vertellen...alleenmaar de eventuele psychische schade op te vangen via de psycholoog. ;)

Bijtincidenten pitbulls nemen toe

STEENWIJKERLAND - Het aantal bijtincidenten met pitbullachtige honden is sinds de afschaffing van het verbod op pitbullterriërs weer toegenomen. Johan Winter, hondengeleider van het politieteam Steenwijkerland, constateert weer een toename in het aantal incidenten met agressieve honden.

Zie ook:
Alleen in beslagname bij aangifte bijtincident
Winter: "Na het afschaffen van de pitbullregeling komt dit type hond weer veelvuldig in beeld en helaas meestal niet in positieve zin. Deze zomer vond er in Willemsoord nog een ernstig bijtincident plaats waarbij een vrouw over haar hele lichaam is gebeten door een Amerikaans bulldog.''

Winter dringt er bij eigenaren van pitbullachtigen en ook van andere soorten op aan hun honden onder controle te houden. "In het ergste geval kan de hond in beslag worden genomen voor een agressie-test en als het dier daar niet goed uitkomt zelfs afgemaakt worden." Tot medio vorig jaar was het verboden om honden van het type pitbullterriër te houden. Honden van dit ras werden door de politie in beslag genomen. Na definitieve vaststelling dat het om een pitbullterriër ging, werden de honden afgemaakt.

In juni 2008 is de Regeling Agressieve Dieren, waarin dit verbod stond, evenwel weer ingetrokken waardoor het sindsdien weer mogelijk is om deze hondenrassen te houden.

De gemeentewet en het Wetboek van Strafrecht bieden volgens de Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) voldoende mogelijkheden om agressieve honden aan te pakken. Daarom is er geen nieuwe regeling voor de aanpak van agressieve honden gemaakt. Door het intrekken van de regeling kan de politie dus niet zo maar meer een hond in beslag nemen op basis van zijn uiterlijk.
Bron: destentor.nl

Reactie van een lezer:

Ik las in het rapport dat niet kan worden vastgesteld of het fokverbod tot een afname van aantallen pitbulls heeft geleid. het rapport zegt dus dat niet kan worden vastgesteld of het fokverbod gewerkt heeft.
Het rapport zegt wel dat sinds 2007 het aantal inbeslagnames van pitbulls is toegenomen. Het rapport stelt dat dit mogelijkerwijze is gebeurd door toename van aantal pitbulls. Maar ook kan het zijn dat het komt vanwege een betere administratie.

Het aantal bijtincidenten is niet afgenomen. Tja, dat vind ik niet zo gek, na tien jaar falende uitvoering van een verbod.

Verder stelt het rapport dat veelal het hondenras bij een bijtincidenten niet wordt geregistreerd.

Wat betreft de wel geregistreerde hondenrassen bij bijtincidenten zijn pitbulls oververtegenwoordigd.

citaat (Rotterdam):
"periode 2001-2008. Van 250 honden was het ras bekend, bij 72 honden was dit niet het geval. De overige 63 honden waren kruisingen. De lijst wordt aangevoerd door de pitbullterriër, die verantwoordelijk was voor 80 van de 385 incidenten (21%)"

Bij bijtincidenten (periode 2000-2006 en betreffen in totaal 41 honden) die de arrondissement-rechtbank (meervoudige kamer) haalden was 63% gedaan door een Pitbull.

Verderop staat nog dat pittbulls voor 70% verantwoordelijk zijn voor ernstige bijtincidenten, en die 70% betreft 7% van de in beslag genomen pittbulls.

Dat betekent dus dat de kans dat een willekeurige pittbull betrokken is bij een ernstig bij incident dat de rechtbank haalt ongeveer 1 op 14 is.
Maar het betekent ook dat wanneer je door een hond zo ernstig wordt gebeten dat het de rechtbank haalt, dat de kans dat dit een pittbul was, 7 op 10 is.

Samengevat:
We hebben te maken met een slecht uitgevoerd fokverbod, en daardoor zijn de bijtincidenten nauwelijks afgenomen, en is de pittbull nog steeds koploper bij de ernstige gevallen.

Tja...

is ook het stomste wat je kan doen. een jong kind achter laten met 2 honden.

6 jaar, 41 bijtincidenten. Valt mee.

Daar een Pitbull geen echt ras is in Nederland worden veel honden voor het gemak maar pitbull genoemd... terwijl het eigenlijk een mengelmoes van ik weet niet wat kan zijn. Dus een echt punt heb je mijns inziens niet. :p

@Big-T

Ik ben het niet eens met de reactie van die lezer...(alhoewel dit rapport ook doet concluderen dat mijn eerdere statement over Golden Retrievers niet juist is...I stand corrected):

Volgens onderzoek naar de RAD en specifiek pitbulls in 2008

[Link niet meer beschikbaar]

(Flinke kluif om goed door te lezen...ik heb nog geen tijd gehad. )

Pagina 79 is de conclusie:

• Sinds de invoering van de RAD is er geen verschil in dodelijke en ernstige bijtincidenten. Wel is sinds 1993 niet meer voorgekomen dat een pitbull een dodelijk bijtincident heeft veroorzaakt.
  • Er wordt gesteld dat er vaker aangifte wordt gedaan bij Pitbull terriers...en daar hebben ze een verlkaring voor (punt 17-19 op pagina 80)
  • Pitbulls veroorzaken geen ernstigere bijtincidenten dan andere honden van andere rastypen (punt 19 blz 80).

Kans op doodgebeten worden is evengroot als getroffen worden door de bliksem.

Had ook met een tekel kunnen gebeuren...

1. Sinds de invoering van de RAD is er geen verschil in dodelijke en ernstige bijtincidenten. Wel is sinds 1993 niet meer voorgekomen dat een pitbull een dodelijk bijtincident heeft veroorzaakt.
  2. Er wordt gesteld dat er vaker aangifte wordt gedaan bij Pitbull terriers...en daar hebben ze een verlkaring voor (punt 17-19 op pagina 80)
  3. Pitbulls veroorzaken geen ernstigere bijtincidenten dan andere honden van andere rastypen (punt 19 blz 80).

Kans op doodgebeten worden is evengroot als getroffen worden door de bliksem.
1) In het buitenland zijn er anders nog genoeg voorbeelden te noemen met dodelijke afloop sinds '93. Of er in Nederland sinds '93 echt geen meer zijn geweest? Zou kunnen, al verbaast het me wel en waren er natuurlijk wel nog zat gevallen met zeer ernstig letsel.

2) Zou kunnen

3) Lijkt me onzin. Nieuwsberichten zat waarin de schade groter is bij een Rottweiler en pitbull dan bij bijv. een Jack Rusell, Poedel, Chihuahua etc. It doesn't take a rocket scientist to figure that one out.

3) Lijkt me onzin. Nieuwsberichten zat waarin de schade groter is bij een Rottweiler en pitbull dan bij bijv. een Jack Rusell, Poedel, Chihuahua etc. It doesn't take a rocket scientist to figure that one out.

Een Rottweiler bezit meer bijtkracht dan een Pitbull. (alleen kan een Pitbull meer gameness bezitten - al kan het uiteraard ook zo zijn dat een Rottweiler gewoon een luie dikz*k is :D)

kwalijke zaak dit.
als moeder laat je je kind niet alleen met een hond.
beest kan nog zo lief zijn, er kan altijd iets gebeuren waardoor het fout gaat.

ik denk ook niet dat de honden de baby zelf iets aan hebben willen doen. je hoort wel vaker dat honden gek worden van een poepluier en deze willen opvreten. dat zal in dit geval denk ik ook de oorzaak zijn. het word alleen gevaarlijk als die luier nog aan het kind vast zit. dit is dus waarschijnlijk geen zaak van 2 zeer aggresieve pitbulls. erg zielig dus ook dat ze afgemaakt zijn.

ehm, wat voor last hebben ze er precies van?

1) In het buitenland zijn er anders nog genoeg voorbeelden te noemen met dodelijke afloop sinds '93. Of er in Nederland sinds '93 echt geen meer zijn geweest? Zou kunnen, al verbaast het me wel en waren er natuurlijk wel nog zat gevallen met zeer ernstig letsel.

2) Zou kunnen

Kan...ik heb de bron erbij gezet. Onderzoek naar de effecten van de RAD en specifiek mbt Pitbulls.

Het onderzoek geldt idd alleen voor Nederland. Maar...dat geldt ook voor het artikel . Ik denk dat voort het buitenland idd hele andere cijfers aan de orde zouden kunnen zijn.

Ik heb geen idee en ik heb nog geen tijd gehad om het hele verhaal te lezen...alleen de inleiding en de conclusie. Wat gezegd wordt is dat uit onderzoek van de bijtincidenten naar voren komt dat... en of die gegevens juist zijn weet ik niet.

Ik heb snel gescanned naar een lijstje met bijtincidenten per ras...dat heb ik niet kunnen vinden. Zo ben ik trouwens ok op dat onderzoek gestuit.

Daar een Pitbull geen echt ras is in Nederland worden veel honden voor het gemak maar pitbull genoemd... terwijl het eigenlijk een mengelmoes van ik weet niet wat kan zijn. Dus een echt punt heb je mijns inziens niet. :p

+1

ofwel heb je het over een american stafford ofwel over een bull terrier....
ik denk dat de meesten hier een bull terrier associeren met een "pitbull"...

bull terrier:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

american staffordshire terrier

Olddutch...kom er maar in :rolleyes:

Knap hoor, dat jullie allemaal hun levenssituatie zo *anker goed kennen, om oordeel te trekken dat het de schuld van de moeder was.. :rolleyes:

Voor t zelfde geld heeft ze die Pitbulls al 10+ jaar, en hebben ze zelfs nooit een KAT achternagerend..?? :rolleyes:

K*t voor t joch, k*t voor de ouders, en k*t voor de arme beesten. (Het zijn tenslotte wilde beesten, can't blame them, ze kunnen niet "denken" :) )

Tja idd geen ras, maar de kenmerken zijn bekend... dus aan de hand daarvan kan je ze wel indelen in een groep 'pitbulls' ;)

pitbull.jpg

Pitbull.jpg

Dat krijg je dus als de mens zich gaat bemoeien met de natuur: een misbaksel van een beest, puur gemaakt om te vechten en te vernietigen :(

Knap hoor, dat jullie allemaal hun levenssituatie zo *anker goed kennen, om oordeel te trekken dat het de schuld van de moeder was.. :rolleyes:

Voor t zelfde geld heeft ze die Pitbulls al 10+ jaar, en hebben ze zelfs nooit een KAT achternagerend..?? :rolleyes:

K*t voor t joch, k*t voor de ouders, en k*t voor de arme beesten. (Het zijn tenslotte wilde beesten, can't blame them, ze kunnen niet "denken" :) )

een k*t kunnen ze er nu maar beter van maken voor m ja :)

Omfg alweer die ****ing pitbulls. Allemaal afmaken die rotbeesten!

Tja idd geen ras, maar de kenmerken zijn bekend... dus aan de hand daarvan kan je ze wel indelen in een groep 'pitbulls' ;)

Dat krijg je dus als de mens zich gaat bemoeien met de natuur: een misbaksel van een beest, puur gemaakt om te vechten en te vernietigen :(

veel honden zijn gekweekt op defensieve instincten. kaukasische herders begeleiden al millenia de schapen in de bergen van de kaukasus.

3341726912_bac2727ba0.jpg

als je ze gaat trainen, krijg je dit echter:

moraal - training is quasi alles bij een hond; ook voor am staffs & pit bulls.
buren van ons hadden een am staff, super lief beest, deed geen vlieg kwaad (kat mss wel :p )

bull terriers zijn tmin of meer t zelfde verhaal, maar die vind ik zelf vies.

ik heb ook een "gevaarlijke hond" - een dogo.
wel, er zit geen gram kwaad in die hond. die denkt alleen maar aan spelen :D
ziehier het "monster"

de eigenaren zijn anders ook niet echt te genieten. Geen wonder dat er zoveel pitbull-bijtincidenten zijn. Misschien is afschaffen toch niet zo'n groot verlies....

Terug
Naar boven