XXL Nutrition

Breaking News Planeet zoals Aarde ontdekt

maar het is niet echt levensvatbaar voor wezens zoals wij. De temperatuur schommelt er tussen -280 en + 120 graden

Mensen zal je er in ieder geval niet tegenkomen. Maar je mag er niet vanuit gaan dat alle levende wezens in het heelal uit cellen bestaan. Het kan goed zijn dat er wezens bestaan die temperaturen van -280 graden/ +120 graden aan kunnen. Het lijkt SF, maar waarom zou het niet kunnen?

Als ik daar ga trainen word ik misschien wel super sayain :eek:

mensen zal je er in ieder geval niet tegenkomen. Maar je mag er niet vanuit gaan dat alle levende wezens in het heelal uit cellen bestaan. Het kan goed zijn dat er wezens bestaan die temperaturen van -280 graden/ +120 graden aan kunnen. Het lijkt sf, maar waarom zou het niet kunnen?

+1

Mensen zal je er in ieder geval niet tegenkomen. Maar je mag er niet vanuit gaan dat alle levende wezens in het heelal uit cellen bestaan. Het kan goed zijn dat er wezens bestaan die temperaturen van -280 graden/ +120 graden aan kunnen. Het lijkt SF, maar waarom zou het niet kunnen?

Ik heb er ook wel eens aan gedacht dat aliens er niet per se als mensen moeten uit zien. Maar het probleem met die denkwijze is toch dat leven gewoon niet kan ontstaan als je niet bepaalde elementen hebt zoals op aarde. Je hebt een redelijke temperatuur nodig, water, bepaalde elementen, een atmosfeer... Al die dingen eisen ook voldoende zwaartekracht, en die zwaartekracht eist dan weer dan wezens een skelet moeten hebben om bestand te zijn tegen de G-krachten...

Dus als er nog intelligent leven is dan verwacht ik niet dat het simpele organismen zijn, maar eerder zeer complexe en toch wat menselijk (wat nog steeds ruimte laat voor een heel andere verpakking natuurlijk).

Maar waarschijnlijk is er veel meer niet-intelligent leven in ons universum dan intelligent leven. Je kan wel zeggen, ja maar het is zo enorm groot, en dat klopt, maar de elementen en toevalligheid die nodig is voor intelligent leven moeten toch ook wel extreem uitzonderlijk zijn.

Ik heb er ook wel eens aan gedacht dat aliens er niet per se als mensen moeten uit zien. Maar het probleem met die denkwijze is toch dat leven gewoon niet kan ontstaan als je niet bepaalde elementen hebt zoals op aarde. Je hebt een redelijke temperatuur nodig, water, bepaalde elementen, een atmosfeer... Al die dingen eisen ook voldoende zwaartekracht, en die zwaartekracht eist dan weer dan wezens een skelet moeten hebben om bestand te zijn tegen de G-krachten...

Dus als er nog intelligent leven is dan verwacht ik niet dat het simpele organismen zijn, maar eerder zeer complexe en toch wat menselijk (wat nog steeds ruimte laat voor een heel andere verpakking natuurlijk).

Maar waarschijnlijk is er veel meer niet-intelligent leven in ons universum dan intelligent leven. Je kan wel zeggen, ja maar het is zo enorm groot, en dat klopt, maar de elementen en toevalligheid die nodig is voor intelligent leven moeten toch ook wel extreem uitzonderlijk zijn.

Correctie: leven zoals wij dat kennen!

ik ga er altijd op skivakantie

Mss doen ze daar ook wel aan bodybuilding en hebben ze er ook DBB! :clap:

Ja, hoe groter dat ding hoe groter de zwaartekracht.

Nee, hoe hoger de massa. Een kleinere planeet kan dus een grotere zwaartekracht hebben.
Die planeet heeft 6,6x de zwaartekracht van de aarde terwijl ze 2,7x groter is.

Daar doe je al automatisch een farmerswalk als je eens effe een ommetje maakt.

Laatst bewerkt:
Mja maar mij lijkt het onwaarschijnlijk dat er totaal andere manieren zijn om tot leven te komen... maar je kan het niet uitsluiten...

Zelf hier op aarde komen ze levensvormen tegen op plaatsen waarvan ze oorspronkelijk dachten dat het niet mogelijk was, laat staan op andere planeten waar ze helemaal niets van weten.

Zelf hier op aarde komen ze levensvormen tegen op plaatsen waarvan ze oorspronkelijk dachten dat het niet mogelijk was, laat staan op andere planeten waar ze helemaal niets van weten.
Maar we hadden het toch over een compleet andere vorm van leven. Waar jij naar verwijst komt toch allemaal uit diezelfde 'oersoep'. Ik geloof zeker dat er heel andere wezens zijn op andere leefbare planeten, maar of de oersoep waar zij uit zijn ontstaan fundamenteel verschilt, dat betwijfel ik.

Maar we hadden het toch over een compleet andere vorm van leven. Waar jij naar verwijst komt toch allemaal uit diezelfde 'oersoep'. Ik geloof zeker dat er heel andere wezens zijn op andere leefbare planeten, maar of de oersoep waar zij uit zijn ontstaan fundamenteel verschilt, dat betwijfel ik.

Uiteraard hebben we het daarover. Ik wil alleen zeggen dat zelfs de levensvormen uit de voor ons bekende oersoep al voor verassingen zorgt, laat staan wat er in een ander soepje gebrouwen kan worden ;)

misschien wonen daar nog wel meer skinnie's:)
ik heb altijd al geweten dat er meer van mij moeten zijn..

Ik sta elke examens ervan verbaasd hoe ingewikkeld de mens tot stand is gekomen en zich in stand houdt. (examens is de enige moment dat ik serieus en met aandacht in mijn boeken zit)
Mensen bestaan uit moleculen die interacties aangaan met elkaar. Waarom gaan sommige moleculen enkel interageren met specifieke anderen, dat is soms een vraag maar bij vele processen al een weet. Als je er voor zorgt dat de juist moleculen de juist job doen ten gunste van iets/iemand, heb je een levend wezen. Bij de mens gebeurt dit door kleine werkkamers, de cellen. Maar ik denk dat er zoveel andere manieren bestaan om levende wezens te vormen. Dat moet dan niet zo slim zijn als een mens, maar kan zo dom zijn als een sprinkhaan.
Om nog niet te spreken over welke nieuwe moleculen, atomen en verbindingen er niet tot stand kunnen komen bij lagere en hogere temperatuur.

• Topic Starter Topic Starter
Hehe Planet of the Skinnies.

Moet kunnen!

Mag dat soort berichten altijd erg graag lezen, net zoals ik alle docu's op NGC over het heelal etc. volg.
We hebben nauwelijks kennis om er iets van te weten, ik denk dat vele generaties na ons ook nog steeds niet in staat zullen zijn om überhaupt ooit een verre Planeet te bereiken.Je praat over lichtjaren, ik heb weleens gezien dat er dan bij wijze van de hele Familie weggezonden zou moeten worden, en de nakomelingen daarvan zullen de reis gewoon voortzetten.
10000en jaren reizen, naar 'iets' waarvan men helemaal niet weet wat men er kan verwachten.

Overigens is het Wereldberoemde boek, waren de Goden Kosmonauten? een aanrader om eens te gaan lezen.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/waren-de-goden-kosmonauten/666762638/index.html

Von Daniken met zijn hoaxes een aanrader?

Terug
Naar boven