Fitness Seller

platte borst

toenlytje

Advanced Bodybuilder
Waardering
718
Lengte
1m89
Massa
40kg
train nu al een tijd, maar merk dat mijn borst wel achterloopt op de rest van mijn lichaam, de vorm komt er nu al iets beter in maar hij blijft toch erg plat, heeft het meer nut als ik mij ga focussen op de incline inplaatst van flat?

Post je trainingsschema eens dan, anders kunnen we er niks mee verder.

Decline bp wel eens geprobeerd? Zo niet dan zou ik dat zeker aanraden.

Meer massa hebben wel eens geprobeerd?

• Topic Starter Topic Starter
op dit moment doe ik flat barbel bench press, incline dumbell press, incline barbel press en een flat machine press.
had eerst ook cable fly's etc erbij maar hierbij krijg ik snel pijn in mijn schouder.
doe alle oefeningen 4x met maximale reps waarbij het gewicht op loopt en bij de laatste set ongeveer 10/15kg lager met hogere reps

Probeer eens je borst goed aan te spannen tijdens de oefeningen, en alles gecontroleerd doen als ke dit nog niet deed.

Had er bij moeten zetten dat het persoonlijk is. Maar de primaire functie van de gehele borst is adductie, wat bij decline meer het geval is dan bij flat of incline. Bij flat en incline heb je meer anteflexie waarbij je meer shouders en bovenkant borst aanspreekt.

Ik voel mijn borst minder als ik flat doe. Maar anderen kunnen al adductie creëren met een holling in de rug en door de vorm van hun borstkas waardoor de borst al wat meer naar voren staat dan bij anderen.

Hier nog de aanspraak bij een flat bench. Waarbij je ziet dat de schouders actiever zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uit persoonlijke ervaring moet ik toch zeggen dat de incline barbell en dumbbell bench press mij het meeste massa op mijn borst brengt.

Mensen die advies geven: Hebben jullie zelf uberhaupt wel massa op de borst?
En decline geeft meer massa dan incline of flat? haha.

veel en goed eten, zwaar trainen en genoeg rust geeft blijkbaar ook massa

srs

Had er bij moeten zetten dat het persoonlijk is. Maar de primaire functie van de gehele borst is adductie, wat bij decline meer het geval is dan bij flat of incline. Bij flat en incline heb je meer anteflexie waarbij je meer shouders en bovenkant borst aanspreekt.

Ik voel mijn borst minder als ik flat doe. Maar anderen kunnen al adductie creëren met een holling in de rug en door de vorm van hun borstkas waardoor de borst al wat meer naar voren staat dan bij anderen.

Hier nog de aanspraak bij een flat bench. Waarbij je ziet dat de schouders actiever zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het is inderdaad persoonlijk en imo heeft ''voelen'' niet veel te maken met spiergroei. Zo zijn er oefeningen waar ik niet altijd een spierpomp oid voel, maar wel degelijk vooruitgang merk met die oefening.

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

op dit moment doe ik flat barbel bench press, incline dumbell press, incline barbel press en een flat machine press.
had eerst ook cable fly's etc erbij maar hierbij krijg ik snel pijn in mijn schouder.
doe alle oefeningen 4x met maximale reps waarbij het gewicht op loopt en bij de laatste set ongeveer 10/15kg lager met hogere reps

Hoe vaak doe je dit per week?

Dus om even op een rijtje te zetten doe je dit:

bench press 4xmaximale reps met gewicht
incline db press 4xmaximale reps met gewicht
incline bench press 4xmaximale reps met gewicht
flat machine press 4xmaximale reps met gewicht

Misschien dat iemand anders je tips kan geven met betrekking tot de oefeningen zelf, daar ben ik geen held in (sowieso niet deze 4 achter elkaar doen). maar het is niet handig om maximale reps te doen maar 1 vast aantal reps aan te houden per oefening.

In mijn ervaring is een achterlopende borst terwijl iemand juist veel borst doet meestal een te veel ontwikkelde voorkant schouder in combinatie met en verkeerde houding.

Dus wel eens goed gekeken of je schouders (voorkant) niet gewoon voorlopen? en/of dat door al dat borstwerk je niet een verkeerde houding aan het ontwikkelen bent waardoor je borst plat "lijkt"

Trek je schouders eens naar achter als je rechtop sta en kijk dan nog eens goed hoe e.e.a. er uit ziet

• Topic Starter Topic Starter
mijn schouders lopen misschien wel een beetje voor ja, mijn houding is naar mijn weten wel goed, mijn bench ligt vergeleken met mijn dl en sq ook wel een beetje laag

In mijn ervaring is een achterlopende borst terwijl iemand juist veel borst doet meestal een te veel ontwikkelde voorkant schouder in combinatie met en verkeerde houding.

Dus wel eens goed gekeken of je schouders (voorkant) niet gewoon voorlopen? en/of dat door al dat borstwerk je niet een verkeerde houding aan het ontwikkelen bent waardoor je borst plat "lijkt"

Trek je schouders eens naar achter als je rechtop sta en kijk dan nog eens goed hoe e.e.a. er uit ziet

Wat jij hier beschrijft, heb ik denk ik. Schouders verzuren altijd met incline/flat barbel of dumbell press en zijn aanzienelijk groter als m'n borst (vooral voorkant/zijkant schouders)
M'n techniek is volgens mij goed, heb je tips? Misschien meer borst isolatie ipv compound oefeningen doen?

Tijdens de oefening dient de borstspier onder constante spanning te staan, leg daar je focus op. Als dit moeilijk gaat verlaag het gewicht.

Het is jammer dat de decline bench press zo'n slechte reputatie heeft gekregen. Er zijn echter een aantal studies die aantonen dat de decline bench press veruit de beste oefening voor de borst is.
Meer nog, er zijn zelfs studies die aantonen dat er amper verschil is voor de bovenkant van de borst als men incline of decline bench doet.

Neem daar dan nog eens bij dat de voorkant van de schouders minder worden belast bij de decline wat zeer interessant is aangezien deze meestal te veel en te vaak belast worden in het gemiddelde trainingschema.
Ook is het risico op blessures bij de standaard bench press groter dan bij de decline bench press.

Als je de informatie die beschikbaar is objectief bekijkt is er geen reden om de decline bench press niet te doen en de gewone bench press wel te doen als je doel maximale hypertrofie is.

http://www.researchgate.net/publica...scle_During_Incline_and_Decline_Bench_Presses
http://suppversity.blogspot.be/2011/07/suppversity-emg-series-musculus.html

Enkele interessante links.

Iedereen doet er uiteraard mee wat hij wilt.

Met incline, decline en flat en flyes pak je toch gewoon alles wat je er uit kan halen..

Terug
Naar boven