MuscleMeat

(Poliquin) tempo

Munch

Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
97kg
Hallo,

ik heb een vraagje over tempo's.
Ik ben nu aan het kijken naar een schema van Poliquin, in dit schema volg je een bepaald tempo.
Als ik het goed begrijp is het eerste getal de extensie/negative, het tweede getal hoelang je pauzeert aan het einde van de vorige beweging, en het derde getal de flexie.

Als we bijvoorbeeld uitgaan van een curl met een 421 tempo, dan zou het dus 4 seconde zijn om het gewicht te laten zakken, 2 seconde laag pauzeren en dan in 1 seconde weer terug omhoog.

In het trainingsschema staat het volgende:
Standing EZ Bar Reverse Curls, tempo 421
The two-second pause is taken at 30 degrees of elbow flexion. Bar is
stopped for a full two seconds before completing the concentric range.
Hieruit maak ik op dat die 2 seconde pauze plaatsvinden als het gewicht boven aan de beweging is, en die 4 seconde dus de flexie zijn. En dus een tegenstelling tot wat ik eerder dacht.

Weet iemand hoe dit zit? Is het een foutje of begrijp ik het niet helemaal..

30 graden elleboog flexie, dan zit je toch net iets voor volledig strekken?

Hallo,

ik heb een vraagje over tempo's.
Ik ben nu aan het kijken naar een schema van Poliquin, in dit schema volg je een bepaald tempo.
Als ik het goed begrijp is het eerste getal de extensie/negative, het tweede getal hoelang je pauzeert aan het einde van de vorige beweing, en het derde getal de flexie.

Als we bijvoorbeeld uitgaan van een curl met een 421 tempo, dan zou het dus 4 seconde zijn om het gewicht te laten zakken, 2 seconde laag pauzeren en dan in 1 seconde weer terug omhoog.

In het trainingsschema staat het volgende:
Hieruit maak ik op dat die 2 seconde pauze plaatsvinden als het gewicht boven aan de beweging is, en die 4 seconde dus de flexie zijn. En dus een tegenstelling tot wat ik eerder dacht.

Weet iemand hoe dit zit? Is het een foutje of begrijp ik het niet helemaal..

Extensie en flexie zijn iets heel anders in plaats hiervan heb je het over eccentrisch en concentrisch.
T.U.T. ( time under tension) bestaat uit 4 cijfers dus bv 4-0-1-0.
Eerste cijfer geldt voor de eccentrische (negatieve) beweging.

Terug
Naar boven