Fitness Seller

Politici vervolgen?

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Griekeland heeft bij de aanvraag voor lidmaatschap cijfers gelogen en in feite dus keiharde fraude gepleegd.
Jij en ik verdwijnen voor dit soort feiten voor jaren de bak in en een deel van ons leven zal verwoest worden.
Politici in Griekenland kunnen gewoon een heel werelddeel belazeren, geen enkel probleem!

Kan me niet herinneren dat het ter sprake is gekomen om de schuldige voor fraude te vervolgen.

Hieronder de post van RustyM, waarin een feit toch echt een feit blijft, maar kennelijk niet voor politici!

Artikel 93 Wetboek van Strafrecht

Met de aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen
of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Volgens mij hoort de kiezer hier ook over mee te oordelen.
Of dit nou verplicht is of niet een referendum zou wel van fatsoen getuigen en morele verplichting.
Wij betalen potverdomme hun salaris, financieren die overheid, is van ons, maar worden blijkbaar niet erg serieus genomen door de heren in Den Haag.

Wat vind DBB ervan dat politici wel strafbare feiten mogen plegen, er werelddelen mee beschadigen, maar wij al voor kleine bedragen jaren celstraf krijgen?

---------- Post toegevoegd Wed 23 May 2012 om 09:36 ----------

De vraagstelling van het topic had net zo goed kunnen zijn.

"Hou jij ervan om over je heen te laten pissen?"

Ik ben het met je eens, maar het probleem blijft dat wij er niks aan.kunnen doen. Die pennenlikkers likken elkaars ballen als t te heet onder de voeten wordt, het lijken net artsen. Ik zou voor een.referendum zijn en ik zou het ook zeker invullen, mafkezen die doelbewust bijdragen aan de enorme schade van nu mogen voor veel jaar opgesloten worden

Mensen vinden het wel best om misbruikt te worden door de politiek. Peggold pist over de Nederlandse bevolking heen en er is niks aan de hand:
http://www.geenstijl.tv/2012/05/tom_staal_en_de_ongedekte_cheq.html

In de south park aflevering, Mystery of the Urinal Deuce, wordt dit uitgelegd, een groot deel van de bevolking is namelijk achterlijk, waarschijnlijk is dat ook echt zo.

Het probleem is ook dat mensen in 'rijkere' landen veel minder de neiging hebben om te protesteren. Buiten de vakbonden en hun aanhang zie je zelden of nooit mensen op straat komen. En de nationale politiek is zo hopeloos in de meeste Westerse landen dat ook via de stembus er weinig kan veranderen. Dit alles heeft het perfecte klimaat gecreëerd voor sociopaten om zichzelf via hoge (politieke) functies ongestraft te verrijken ten koste van de algemene onwetende bevolking. En die laatste groep heeft vaak zelf ook niet door dat dat gebeurd en zit vastgeroest in een bepaalde politieke ideologie waarvan hij/zij denkt dat het de oplossing voor alle problemen is.

Man%20vs.%20the%20State.png

• Topic Starter Topic Starter
Zeker waar, maar ben jij het met me eens dat de politici in Griekenland via eigen recht of internationaal strafrecht vervolgd moeten worden, of gaat jou dat te ver?
En in Nederland (Belgie vast ook) gebeuren zat dingen die niet kunnen waar wat mij betreft vervolging gerechtvaardigd en noodzakelijk is.

Burgers worden bang gemaakt met hoge straffen, verdediging word ook onmogenlijk gemaakt door de hoge kosten die hieraan verbonden zijn.
En toch kunnen politici hun fantasie de vrije loop laten en komen overal mee weg heb ik de indruk.

Er word ook van een bonuscultuur gesproken, de declaratiecultuur van ambtenaren/politici vind ik uit veel ernstiger.

ESM is er doorheen :cheer::banana:

Goede troll, Eric.

Kan jij mij één goede reden geven voor het ESM?

Goed geld naar slecht geld gooien, heeft altijd gewerkt toch? Wait, wut?

Het is eigenlijk vrij simpel, uit een rijdende trein stap je niet zo snel en of die trein nou wel of niet de afgrond in zal rijden de meesten zullen toch blijven zitten.

Je kunt de trein ook laten stoppen, maar niet door geld uit het Noorden naar het Zuiden te brengen. Daar is Nederland nu mee bezig. 40 miljard euro down the drain, bijna 5% van ons BNP.

• Topic Starter Topic Starter
Goed geld naar slecht geld gooien, heeft altijd gewerkt toch? Wait, wut?

Het is eigenlijk vrij simpel, uit een rijdende trein stap je niet zo snel en of die trein nou wel of niet de afgrond in zal rijden de meesten zullen toch blijven zitten.

Dus jij vind dat je dan beter kan blijven zitten en je zeker weet dat je eraan gaat dan dat je eruit springt met de kans op dat je het overleeft?

Waarom blijven we die t*fus t*ring landen steunen, opk***** met die geldverslinders die de boel belazeren

Mijn analogie: je kan op het zinkende schip blijven zitten en je voedsel delen met de rest van de bemanning en hopen dat het schip op één of andere miraculeuze manier weer gaat varen, of je kan naar een stuk wrakhout zwemmen en een maand lang proberen overleven op drinkwater tot je een onbewoond eiland bereikt en gaat herstellen/overleven tot je weer naar je normale leven kan.

Je kunt de trein ook laten stoppen, maar niet door geld uit het Noorden naar het Zuiden te brengen. Daar is Nederland nu mee bezig. 40 miljard euro down the drain, bijna 5% van ons BNP.

Deze trein valt niet te stoppen, als je er vanaf springt loop je hoe dan ook schade op. Mogelijk niet te overziene schade omdat het uitvalsrisico lang niet op alle gebieden te berekenen valt.

World domino day maar dan anders als het tegen zit.

Ik haat de wereld en zijn graaiers. Een paar mensen verpest ALLES, we kunnen er niets aan doen, slechts toekijken.

En als het dan gruwelijk misgaat is het een 'ich habe es nicht gewusst" mentaliteit. Niemand neemt verantwoordelijkheid.

Deze trein valt niet te stoppen, als je er vanaf springt loop je hoe dan ook schade op. Mogelijk niet te overziene schade omdat het uitvalsrisico lang niet op alle gebieden te berekenen valt.

World domino day maar dan anders als het tegen zit.

En het licht gaat ook uit? Ik geloof er niet in. Bovendien, stel dat het wel zo is, dan heb je over een tijdje precies dezelfde situatie, want het ESM lost niets op. Dat is geldverspilling.

En het licht gaat ook uit? Ik geloof er niet in. Bovendien, stel dat het wel zo is, dan heb je over een tijdje precies dezelfde situatie, want het ESM lost niets op. Dat is geldverspilling.

In jouw wereld valt er niks op te lossen. Volgens jou waren de banken bailouts toch ook zonde van het geld? Nu zie ik een bailout ook als verkeerd signaal maar de boel laten omvallen is pas echt een verkeerd signaal. Als Griekenland valt gaat Spanje daarna en alle andere zwakke broeders gaan bijna net zo snel mee. Dat risico bestaat nu ook maar in een financiele wereld die gebaseerd is op vertrouwen zal er meer vertrouwen zijn met een grote zak achter de hand dan bij het toelaten van een vrije val.

Het geld direct aan de banken geven had weinig opgelost, dan is de exposure richting Griekenland niet opeens verminderd en heb je hooguit het probleem verlegd. Banken met een volle kas zouden overigens nog steeds forse klappen krijgen als Griekenland omvalt of je moet de kas net zo vol proppen als nu geleend wordt aan Griekenland. Of je geld uitleent aan de schuldenaar of de schuldeiser, de risico's blijven gelijk. Banken zouden de verschuldigde bedragen ook niet kunnen terugbetalen mocht je Griekenland laten vallen.

Spanje is nog een tandje erger, 45% van hun schulden zijn buitenlandse schulden.

Terug
Naar boven