- Waardering
- 658
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 125kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Van links verbaast het me sowieso niet, van de anderen maar deels. Ze denken echt dat er hier goed mee doen. Goed geld naar kwaad geld gooien heeft nog nooit gewerkt, nu maar hopen dat de kiezer dit heel goed onthoudt als duidelijk zal worden wat voor faal dit is.Het is klaar. Precies zoals ik al zei, sold out.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/05/meerderheid_kamer_steunt_noodf.html
Stelletje landverraders.
Probeer nu eens een beetje nuance te brengen in dat verhaal over de ESM. Ik zeg niet dat ik het eens ben met dit noodfonds, maar de boel wordt hier allemaal wel weer schromelijk overdreven.
Nederland stort niet in één keer 40 miljard euro, maar 4,5 en staat daarnaast garant voor de overige 35,5. Het gaat dus om 4,5 miljard euro (nog steeds een hoop geld) wat Nederland nu "kwijt" is. Het is niet zo dat de ESM een orgaan is dat zelfstandig keuzes maakt, maar elk lid van de ESM heeft hier inspraak in naar rato. Alleen bij een meerderheid van de stemmen wordt er in uiterste noodsituaties ingegrepen, bijvoorbeeld als Spanje dreigt om te vallen. Als er zoiets gebeurt, is er inderdaad een risico dat Nederland het geld niet meer terugziet. De risico's van niet ingrijpen in het geval van de val van zo'n groot land zijn groter, denk ik zomaar.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264...anente-noodfonds-ESM-wat-is-dat-precies.dhtml
In het artikel staat ook een link naar de complete tekst van het verdrag.
Omdat Nederland voor 5,7 procent bijdraagt aan het noodfonds, heeft ons land 5,7 stemmen van de 100. Als 85 procent van de eurolanden instemt, kan besloten worden tot het te hulp schieten van een land of bank in een door de Europese Centrale Bank en de Europese Commissie beoordeelde noodsituatie. Dat is om ervoor te zorgen dat het ESM snel kan ingrijpen, niet vertraagd door stemmingen in het parlement van een van de aangesloten eurolanden voor of tegen noodhulp.
In tegenstelling tot de EFSF heeft het ESM-fonds daarmee een eigen basiskapitaal. Dit kapitaal kan door de Raad van Bestuur van het ESM overeenkomstig artikel 10.1 van het ESM op elk gewenst moment worden verhoogd. In dat geval is de financieringsverplichting van de deelnemende landen in overeenstemming met artikel 8.4 "onvoorwaardelijk en onherroepelijk" en moet er binnen de gestelde termijn worden bijgestort.
Artikel 93 Wetboek van Strafrecht
Met de aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Zou je moeten proberen in te roepen jaIkzelf interreseer me pas sinds kort in politiekIk kan er werkelijk niet bij dat er zo weinig serieus gereageerd word. Zijn wij na paranoïde figuren of kan het mensen echt zo weinig interesseren?
Ik krijg ook de indruk dat mensen er moe van zijn zich nog druk te maken. Op een of andere manier hebben ze geaccepteerd keer op keer weer genaaid te worden.
Maar ja, wij kunnen wel heel leuk in dit topic erover spreken maar veranderen doen we het toch niet, laat staan tegenhouden.
)Jij maakt het dan weer een stuk mooier dan dat het is
Dus als Jan Kees het er niet mee eens is om geld te sturen naar een crisisland (wat ie ongetwijfeld wel is) dan zijn er nog tig landen waardoor we overruled worden en het geld gewoon naar dat land gaat.
Daarnaast is die 40 miljard niet maximaal maar minimaal, volgens artt. 8 jo. 10 van het verdrag heeft de RvG bevoegdheid het opvraag kapitaal op elk moment te wijzigen.
maar in principe is dit verdrag niet meer dan een voortzetting van het vorige stabiliteitsmechanisme, met het verschil dat de ESM sneller kan ingrijpen in een ernstige crisissituatie door het opgerichte noodfonds.
En aangezien dat noodfonds in totaal garant zal staan voor 800 miljard euro, zal het wel heel gek moeten worden als daar nog extra geld aan toegevoegd moet worden. Ik denk dat je daar heel Spanje, Portugal en Italie mee kan kopen.
Het nieuwe hulppakket voor Griekenland komt bovenop de steun die vanuit het EFSF is beloofd aan Portugal en Ierland. In totaal heeft het fonds nu 192 miljard euro toegezegd voor de drie programma's. Het EFSF beschikt nu nog over 248 miljard euro aan middelen die nog niet zijn besteed.
Artikel 93 Wetboek van Strafrecht
Met de aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.