MuscleMeat

Politie bang ? Eerst schieten dan denken ? Jongen (17) doodgeschoten

Bezoekers in dit topic

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
4.745
Waardering
266
AMSTERDAM - De 17-jarige jongen die zaterdagochtend werd neergeschoten door de politie op station Den Haag Hollands Spoor, droeg geen vuurwapen.

Toen de agenten hem vroegen zijn handen boven het hoofd te houden, zou hij naar zijn middel hebben gegrepen. Vervolgens opende de politie het vuur. Het slachtoffer is overleden, vermoedelijk door een kogel in de nek volgens Omroep West.

De Telegraaf schrijft dat de jongen niet op straat had mogen zijn vanwege een straatverbod. De jongen zou in de cel hebben gezeten voor een reeks inbraken. Bij de schorsing van zijn detentie in september werd hij in een woongroep geplaatst.

http://www.nu.nl/binnenland/2967083/doodgeschoten-jongen-had-geen-wapen.html
 
Oud nieuws.
 
Triest dit weer..
zal wel weer niet de schuld van de agent zijn :mad::rolleyes:

en blijkbaar oud nieuws............zie ik........
 
De ontwikkelingen in deze zaak (geen wapen) zijn vandaag pas aan het licht gekomen. Ook zal er divers nieuws naar buiten komen de komende tijd en stel ik graag mogelijk politie falen aan de kaak omdat ik niet overtuigd ben van het succes van de politie (vooral de dienders zelf).

Maar je hebt er weer een bericht bij....dat zal het hem zijn.
 
Erg fout van die agent(en) dat deze al dan niet onbewust op zijn nek hebben geschoten.
 
en stel ik graag mogelijk politie falen aan de kaak omdat ik niet overtuigd ben van het succes van de politie (vooral de dienders zelf).

sorry, de politie vraagt niet willekeurig aan mensen om de handen boven het hoofd te steken. Verder wordt bij mensen die wapens dragen en mogen gebruiken een aantal sommaties aangeleerd die eerst moeten doorlopen worden alvorens er geschoten wordt. Blijkbaar voelde die jongen de behoefte om zelfs na het bevel van een politieman naar zijn middel te grijpen en mogelijk een dodelijk wapen boven te halen. Eigen schuld, dikke bult. Jammer dat hij dood is, maar als een wetsdienaar je opdraagt om je handen boven je hoofd te houden, wil dat zeggen dat je een bedreiging vormt en dat ze die situatie willen neutraliseren, als je dan nog naar je middel grijpt dan ben je gewoon een retard. (en dan kunnen er dingen gebeuren, ja. Al is het -nogmaals - jammer dat iemand moest sterven)

"schieten op de nek" wordt ook niet aangeleerd in de geldende techniek voor het schieten
 
krijgt tuig eens een nekschot, is het weer niet goed:rolleyes:

dbb, je bent net een vrouw!
Je heb wel een punt,
zijn vrienden zeiden "het was verdomme nog een kind" ook , maar inbreken doet hij wel als een volwassenen :o
 
ze kunnen hem toch in z'n poot schieten ofzo
 
Wat een gezeik zeg. Ik geef de agent groot gelijk. Stel je eens voor dat je iemand onder schot houd en diegene grijpt spontaan naar zijn middel, dan is hrt toch logisch dat je denkt dat die een wapen wilt pakken? Survival instinct kickt dan gewoon in.

Wat had die anders moeten doen, rustig wachten tot die iets had gepakt en mogelijk had terruggeshoten? Ok nekschot was overdreven maar het lijkt me nogal moeilijk richten op tijdens zon adrenalinerush.
 
Een agent hoort betere te weten en beter te handelen dan deze waarschijnlijk heeft gedaan. Grijpen naar je middel is gewoonweg geen reden om maar te gaan knallen....

Ben geen fan van irritante allochtoontjes (Nederlanders ook niet maar realitisch gezien zijn deze minder irritant) maar foute politiemannetjes irriteren me zeker zo erg. Temeer omdat politie agenten heel makkelijk met alles weg lijken te komen daar waar burgers dit niet zijn (klasse justitie).


Wat is dit bijvoorbeeld voor straf ?
Eis 2 maanden tegen motoragent 'Stadionweg'

Het OM heeft een voorwaardelijk celstraf van 2 maanden geëist tegen de motoragent die vorig jaar een vrouw doodreed op de Stadionweg in Zuid.

Is een oudere zaak http://www.at5.nl/artikelen/43105/eis-2-maanden-tegen-motoragent-na-dodelijk-ongeluk
 
Een agent hoort betere te weten en beter te handelen dan deze waarschijnlijk heeft gedaan. Grijpen naar je middel is gewoonweg geen reden om maar te gaan knallen....

Ben geen fan van irritante allochtoontjes (Nederlanders ook niet maar realitisch gezien zijn deze minder irritant) maar foute politiemannetjes irriteren me zeker zo erg. Temeer omdat politie agenten heel makkelijk met alles weg lijken te komen daar waar burgers dit niet zijn (klasse justitie).


Wat is dit bijvoorbeeld voor straf ?

Is een oudere zaak http://www.at5.nl/artikelen/43105/eis-2-maanden-tegen-motoragent-na-dodelijk-ongeluk
tja, je moet altijd in het achterhoofd houden dat 50% van de bevolking beneden-gemiddeld is en degenen die bovengemiddeld zijn meestal geen aspiraties hebben om carriere te maken in de politiewereld :)
 
Wat een gezeik zeg. Ik geef de agent groot gelijk. Stel je eens voor dat je iemand onder schot houd en diegene grijpt spontaan naar zijn middel, dan is hrt toch logisch dat je denkt dat die een wapen wilt pakken? Survival instinct kickt dan gewoon in.

Wat had die anders moeten doen, rustig wachten tot die iets had gepakt en mogelijk had terruggeshoten? Ok nekschot was overdreven maar het lijkt me nogal moeilijk richten op tijdens zon adrenalinerush.


Het gaat er niet om wat een agent denkt maar wat hij waarneemt, anders kunnen jij en ik ook wel de straat op om de boel te handhaven.

Het is niet logisch dat een agent op overleef optie (survival mode) gaat door een adrenaline stoot (rush).

Een agent hoort juist op dit soort momenten boven de gemiddelde mens uit te stijgen dat is zijn beroep.
 
Het gaat er niet om wat een agent denkt maar wat hij waarneemt, anders kunnen jij en ik ook wel de straat op om de boel te handhaven.

Het is niet logisch dat een agent op overleef optie (survival mode) gaat door een adrenaline stoot (rush).

Een agent hoort juist op dit soort momenten boven de gemiddelde mens uit te stijgen dat is zijn beroep.

altijd maar dat woordje. Als alles was zoals het hoort was de wereld niet zo ****ed up. Deal with it, gaat heus de komende 50 jaar nog geen verandering in komen:rolleyes:
 
Arme jongen was zich van geen kwaad bewust. In al zijn onschuld tussen het inbreken door dodelijk geraakt worden. Het is een schande. Waar gaan we naar toe met die land als dit allemaal zomaar kan gebeuren?
 
tja, je moet altijd in het achterhoofd houden dat 50% van de bevolking beneden-gemiddeld is en degenen die bovengemiddeld zijn meestal geen aspiraties hebben om carriere te maken in de politiewereld :)

In mijn visie is de politie niet zo hoogwaardig als iedereen doet voorkomen, helaas want een correcte politie juch ik zeker toe.

Politie is gewoon geld verdienen (een baan) geworden in plaats van een roeping maar iedereen gelooft de politie, iedereen neemt alles van hen aan.

Heb al vaker aan de kaak gesteld dat er honderden politiemensen de fout in gaan met de fouten die de maatschappij ook maakt (mishandeling, drugsgebruik, bedreiging, moord zelfs). Maar toch blijft de politie totaal superieur aan de burger ? Dat is fout...


Leuk als je ff niks te doen hebt vanaf 16:51, verbijsterende verhalen van ex-dienders:

http://www.youtube.com/watch?v=-9g2Bg1nJ6I

Peter r de Vries - Politie slikt, snuift en dealt zelf
 
Het gaat er niet om wat een agent denkt maar wat hij waarneemt, anders kunnen jij en ik ook wel de straat op om de boel te handhaven.

Het is niet logisch dat een agent op overleef optie (survival mode) gaat door een adrenaline stoot (rush).

Een agent hoort juist op dit soort momenten boven de gemiddelde mens uit te stijgen dat is zijn beroep.

Ja agenten worden getrained op dit soort zaken. Niet op parkeerboetes uitdelen en lazer flitsen naast de A2. Het zijn net elite soldaten die gewend zijn onder grote spanning nog steeds kalm en rustig te blijven.
 
Het gaat er niet om wat een agent denkt maar wat hij waarneemt, anders kunnen jij en ik ook wel de straat op om de boel te handhaven.

Het is niet logisch dat een agent op overleef optie (survival mode) gaat door een adrenaline stoot (rush).

Een agent hoort juist op dit soort momenten boven de gemiddelde mens uit te stijgen dat is zijn beroep.[/QUOTE

Ik snap niet waarom jij denkt dat de agent zijn werk niet heeft gedaan. Wij hbben totaal geen idee hoe de spanning was op dat moment, maar je kan wel aannemen dat als iemand word aangehouden in een gebied waar hij niet mocht komen en al meerdere inbraken op zijn naam heeft staan dat de spanning wel redelijk hoog is. Als die persoon dan onnodige handelingen gaat verrichten tja dan is dat gewoon stom. Als diegene rustig had geluisterd was er niks gebeurt, simpelweg door eigenwijs iets te proberen heeft die het moeten betalen met zijn leven. Agenten worden echt wel vaak op zulke situaties getraint maar omdat iemand dood gaat heeft de politie meteen verkeerd gehandelt? Gtfo.
 
Back
Naar boven