XXL Nutrition

Overvaller (17) die eind mei een man gijzelde en daarbij werd neergeschoten door politie, heeft dwar

http://www.youtube.com/watch?v=rP_0ZdIqAlA

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 20:37 ----------

Als je met je vriendje besluit om met een vuurwapen een gezin te gijzelen, loop je het risico zwaar verwond of gedood te worden. Dan moet je niet achteraf gaan huilen dat je zo zielig bent.

Enige spijtige hieraan vind ik dat het de samenleving een bak geld gaat kosten om deze gozer in z'n leven te onderhouden, maar ik vind het wel heerlijk dat ie de rest van z'n leven deels verlamd is. Karma is a b*ch.

http://www.youtube.com/watch?v=yKVfxn2vl20

Laatst bewerkt:
Geen medelijden met die gijzelaar, maar politie is hier weer totaal onprofessioneel en achterlijk bezig geweest. En je kan hier nu wel roepen "risico van het vak" "verdiende loon" enz. maar die eikel krijgt nu levenslang een uitkering op kosten van de belastingbetaler (én draagt niets meer bij). Dus met dank aan die agent is de situatie een stuk slechter dan voorheen.

jkl

Laatst bewerkt:
Je kan pas echt oordelen als je ziet hoe de verdachte handelde en of het terecht was dat de agent op dat moment heeft geschoten. De agent had hem liever ook niet in een rolstoel geschoten, maar hij staat onder enorme druk op dat moment. Elke beweging, of object, kan op zulke millisecondes als zodanig dreigend ervaren dat hij wel moest schieten. Als het volgens protocol ging kan je de agent hierop niet beschuldigen imo.
Wel vind ik dat dit soort gijzelacties door het AT moeten worden opgelost. Die worden getraind dit soort situaties. Voor hetzelfde geld schiet een agent het gegijzelde kind door z'n kop.

Vraag me ook af wie het order gaf om naar binnen te stormen. Misschien in zo'n situatie beter om ze rustig, een voor een onder schot, naar buiten te laten komen? Als ik het bericht zo lees hadden de daders al een soort van opgegeven. En als ik het filmpje een paar keer bekijk lijkt het net een stukje Nederlands speelfilm ofzo.

Laatst bewerkt:
U heeft gelijk, hij had die gozer door ze kop moeten schieten.

Zelfs als we het ethische aspect van je uitspaak even opzij schuiven, is dit ook geen garantie. Kan best dat een rechter de familie dan alsnog een grote som schadevergoeding zal toewijzen. Handigste voor iedereen blijft toch dat je niet als een mislukte cowboy begint te schieten als je ergens een deur intrapt.

Geen medelijden met die gijzelaar, maar politie is hier weer totaal onprofessioneel en achterlijk bezig geweest. En je kan hier nu wel roepen "risico van het vak" "verdiende loon" enz. maar die eikel krijgt nu levenslang een uitkering op kosten van de belastingbetaler (én draagt niets meer bij). Dus met dank aan die agent is de situatie een stuk slechter dan voorheen.

Kans zat er toch dik in dat hij zou gaan leven op kosten van de burger later.

Aan de ene kant inderdaad zonde dat hij nu blijft leven op onze kosten, maar aan de andere kant gun ik hem zijn verlamming echt wel.

Zelfs als we het ethische aspect van je uitspaak even opzij schuiven, is dit ook geen garantie. Kan best dat een rechter de familie dan alsnog een grote som schadevergoeding zal toewijzen. Handigste voor iedereen blijft toch dat je niet als een mislukte cowboy begint te schieten als je ergens een deur intrapt.

Als je als politieagent hoort dat er een gijzeling gaande is (en die ook nog eens een overval heeft gepleegd), mag je dat als serieus beschouwen en er ook naar handelen. Er zijn genoeg gekken in de wereld. Schiet jij niet, dan wordt je beschoten. Zo simpel is het. Het is geen theekransje. De overvaller/gijzelaar heeft mooi pech dat het zo is gelopen, want helaas gebeurd zoiets niet vaak en komt de overvaller/gijzelaar er makkelijk mee weg. Maar dit keer niet. Laat dit ook voor de andere randdebielen een waarschuwing zijn. http://youtu.be/KPpwiCStA54?t=28s

Ik lach die dwaas vierkant uit. :trollface:
http://www.youtube.com/watch?v=yKVfxn2vl20

Laatst bewerkt:
dwarslesie wens je niemand toe vooral niet omdat die gast nu de rest van zn leven zn handje gaat ophouden. Maar laat het een goede les voor 'm zijn, dit werkt waarschijnlijk beter dan een paar maandjes bewaarders uitschelden in de bak

Een 17-jarige Amsterdammer, die eind mei tijdens een gijzeling in Nieuw-Vennep werd neergeschoten door een agent, heeft daardoor een dwarslaesie opgelopen. De kogel raakte zijn ruggenwervel. Dat bevestigde zijn advocaat Gerald Roethof vrijdag.

De gijzelnemer denkt er nog over om aangifte te doen van zware mishandeling of poging tot doodslag, maar wacht eerst de resultaten van een onderzoek door de Rijksrecherche af.

Een politiekogel raakte een ruggenwervel van de jongen. Artsen vrezen volgens de advocaat dat hij de rest van zijn leven in een rolstoel moet doorbrengen.

De Amsterdammer is op vrije voeten, nadat de rechtbank in de hoofdstad woensdag zijn voorlopige hechtenis schorste. 'De rechters hebben zijn persoonlijk belang zwaarder laten wegen dan het belang van strafvordering', aldus de advocaat. Hij zegt dat het schot van de agent geen enkel doel diende. 'Mijn cliënt was niet degene met het vuurwapen. Bovendien had zijn maat zijn wapen al neergegooid, nadat de politie dit had gesommeerd. Dit was onnodig geweld.'

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...Nieuw-Vennep-dwarslaesie-na-schot-agent.dhtml

Filmpje van het incident (zal allen nog wel in het geheugen staan)
http://www.youtube.com/watch?v=nAfyHkgi5to

hihi

.

Laatst bewerkt:
Hopelijk word de politie agent die heeft geschoten ook flink bestraft. Tijdelijk uit zijn functie zetten en eventueel een voorwaardelijke celstraf.

erg zonde een knieschijf had hem ook wel geremd

De amsterdammer kan nu dus gaan en staan waar hij wilt? ok

Dat vind ik een misvatting. Vraag anders als het kon, de slachtoffers van de gijzeling maar even wat ze van deze reddingsactie vinden en hoe je zelf gered zou willen worden als jij en je kinderen door een gek met een vuurwapen gegijzeld zouden worden in je eigen huis. Verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar laten we de kosten van de belastingbetaler maar niet als het argument noemen hoe te handelen.

Jammer joh, moe je maar werken voor je centen ipv lopen jatten bij anderen. Daaagg.

Terug
Naar boven