XXL Nutrition

Politie bang ? Eerst schieten dan denken ? Jongen (17) doodgeschoten

Bezoekers in dit topic

Ja, heb bij het Korps gezeten

same. en heb een ontelbaar aantal keren met de glock geschoten. inderdaad het wordt lastig om nauwkeurig te schieten, vooral vanaf 25m. maar op 16 meter iemand in de hals raken ipv benen/onderlijf is gewoon een dikke nogo als ervaren schutter. maar de meeste agenten kunnen inderdaad gewoon niet schieten, helaas.
 
Ja, heb bij het Korps gezeten.
In onze vrije tijd nog wel een met de korp op de schietbaan gestaan met de Glocks
Vond 25 meter vrij lastig (was trouwens niet de enige, de max. effectieve range van dat pistool ligt dacht ik op 25 meter, daarna is hij weinig accuraat meer).
En op dat moment sta je nog in alle rust te schieten.
Als die agent werkelijk doodsbang was pompte zijn adrenaline door z'n lichaam --> verhoogde ademhalingssnelheid --> minder controle --> begrijpelijk dat je uitschiet.
En als die Rishi begon te rennen hebben ze hem misschien eerst achtervolgt (lijkt mij waarschijnlijk, je gaat niet meteen schieten?), zorgt ook voor een verhoogde ademhaling.

En als jij met een Glock op 16 meter alles in de roos schiet, dan ben je een goede schutter, zijn er veel die het je niet nadoen...

korps mariniers, korps marechaussee, politiekorps ?

Ik heb zelf bij pantserinfanterie gezeten en idd ook vaak zat losgegaan op de 25 meter baan. vond het maar een proppenschieter, te licht en idd niet meest nauwkeurig.
Was zelf wel een ster met mijn diemaco C7 ( volgens mij heet dat nu een colt C7 ? ) Nog een paar schiettoernooien van mijn brigade en later batterij mee gewonnen hehe :D

Maar on-topic, schieten is niet zo makkelijk als het in de film en in call of duty lijkt. Helemaal niet als factoren als spanning, adrenaline, bewegend doel etc er in voorkomen.
 
korps mariniers, korps marechaussee, politiekorps ?

Ik heb zelf bij pantserinfanterie gezeten en idd ook vaak zat losgegaan op de 25 meter baan. vond het maar een proppenschieter, te licht en idd niet meest nauwkeurig.
Was zelf wel een ster met mijn diemaco C7 ( volgens mij heet dat nu een colt C7 ? ) Nog een paar schiettoernooien van mijn brigade en later batterij mee gewonnen hehe :D

Maar on-topic, schieten is niet zo makkelijk als het in de film en in call of duty lijkt. Helemaal niet als factoren als spanning, adrenaline, bewegend doel etc er in voorkomen.

Dat is 't toch ook, voor de wat langere afstand heb je idd je Diemaco of in sommige gevallen MP5's en dergelijke ( AT's bijvoorbeeld ). Dat je niet zoals in COD rennende headshots over 50 meter maakt met je glockje snap ik, maar als agent ben je toch ook niet zo'n ukkel dat je rennend schiet als dat niet nodig is.

Misschien heb ik een te hoge pet op van agenten maar als je met een pistool loopt ( legaal dan :P ) mag k er toch van uit gaan dat je verdorie op 15 meter wel iemand in z'n been kan raken en niet z'n strot raakt. Ervan uitgaande dat ie op z'n been mikt, als ie op z'n schouder mikt vind ik 't een ander verhaal.
 
korps mariniers, korps marechaussee, politiekorps ?

Ik heb zelf bij pantserinfanterie gezeten en idd ook vaak zat losgegaan op de 25 meter baan. vond het maar een proppenschieter, te licht en idd niet meest nauwkeurig.
Was zelf wel een ster met mijn diemaco C7 ( volgens mij heet dat nu een colt C7 ? ) Nog een paar schiettoernooien van mijn brigade en later batterij mee gewonnen hehe :D

Maar on-topic, schieten is niet zo makkelijk als het in de film en in call of duty lijkt. Helemaal niet als factoren als spanning, adrenaline, bewegend doel etc er in voorkomen.

Wij gebruikten de Diemaco C8 destijds (stuk kleiner dan de C7)
Maar dat is een geweer, veel makkelijker op grote afstanden ook, niet te vergelijken met een pistool :D
En inderdaad, agenten schieten vrij weinig dacht ik, dus niet onlogisch dat hij zo scheef schoot :p
 
:roflol: gelukkig hebben ze geen desert eagle .44 dan lag zijn hoofd er af als ze hem überhaupt geraakt hadden.
 
I Xyzyx I, expert op het gebied van allochtonen (en Apple)
 
Laatst bewerkt:
Wij gebruikten de Diemaco C8 destijds (stuk kleiner dan de C7)
Maar dat is een geweer, veel makkelijker op grote afstanden ook, niet te vergelijken met een pistool :D
En inderdaad, agenten schieten vrij weinig dacht ik, dus niet onlogisch dat hij zo scheef schoot :p

2 maal per jaar schieten. Super training.
 
2 maal per jaar schieten. Super training.

Wat

Dus om als burger een wapen te mogen bezitten moet je een stuk capabeler zijn met een wapen dan de politie zelf?
 
Wat

Dus om als burger een wapen te mogen bezitten moet je een stuk capabeler zijn met een wapen dan de politie zelf?

Erg he, vind het onbegrijpelijk.burger heeft 15 schietbeurten minimaal ofzo?
 
Erg he, vind het onbegrijpelijk.burger heeft 15 schietbeurten minimaal ofzo?

Dacht minder, eerste jaar wel vrij veel.

Als ik een agent was zou ik gewoon zelf bij een schiet vereniging gaan.

Kijkend naar t aantal crashes zal t met auto training wel net zo slecht gesteld zijn als schiet training :roflol:
 
Dacht minder, eerste jaar wel vrij veel.

Als ik een agent was zou ik gewoon zelf bij een schiet vereniging gaan.

Kijkend naar t aantal crashes zal t met auto training wel net zo slecht gesteld zijn als schiet training :roflol:

hahahaha :roflol:
 
Back
Naar boven