Fitness Seller

politie-brutaliteit

Zinloze onderbuikgevoel discussie over laffe politie in NL graag onder de streep.
-----------------------------------------------------------------------------------

Moet je je maar aan de regels houden?

Zit veel uitschot onder de politie, gasten die denken dat ze meer zijn omdat ze een uniform dragen en er op kicken om macht over mensen te hebben. Zo zijn ik en mijn vriendin eens zomaar uitgekafferd geweest (hij noemde mijn vriendin onder andere een drel enz..), om niet in de cel te belanden heb ik mij maar ingehouden.

Laatst bewerkt:
Gewoon een knieschot geven aan iedere crimineel, het filmen en dan voor mijn entertainment het landelijk uitzenden.

Op de eerste 2 filmpjes na zijn het niet geheel onredelijke reacties van de politie op wat ze zelf doen.

Dat 3e filmpje (enige dat ik herken en weer zie op 't moment) vind ik gewoon rechtvaardig.

Ze zit zich ermee te bemoeien en die agent van zijn werk te houden. Goede actie van die agent dus. :thumbs:

Ik denk dat het fout is en een omgekeerd effect heeft, maar bij zware criminelen moet het soms kunnen.

Edit: eerste filmpje gaat alvast nergens over, stuk voor stuk ontslag geven.

Edit 2: rest van filmpjes ook al niet.

Bij verzet mag er van mij ook wat harder opgetreden,
er is wel een verschil tussen verbaal verzet en fysiek.
In het 1e geval laat je ze maar doen, als ze proberen
het werk van de agent te hinderen, mag het harder...

Heb je niks (ergs) gedaan, moet je je toch niet verzetten?

Ik denk dat het fout is en een omgekeerd effect heeft, maar bij zware criminelen moet het soms kunnen.

Edit: eerste filmpje gaat alvast nergens over, stuk voor stuk ontslag geven.

Edit 2: rest van filmpjes ook al niet.

Wat zou jij dan doen als een een of andere malloot tegen je raam ligt te trappen?

Tja dit soort dingen krijg je dus als ongeschikte mensen door de controles en opleidingen heenkomen. Aan de andere kant moet je wanneer je door de politie word opgepakt je gewoon gedragen. Je hebt een fout begaan en behoort je op zo'n moment gewoon gedeisd te houden. Ik weet niet hoeveel er mogelijk was in dat derde filmpje. Die vrouw zorgde wel heel erg voor obstructie van het werk. Slaan was niet echt nodig geweest maar een agent aanvallen op die manier is natuurlijk ook niet toegestaan. Vrouw had een fout begaan, accepteer de straf en ga niet als een wilde staan duwen en trekken dan is een agent wel genoodzaakt zo te reageren of wellicht op een iets andere manier.

eerste filmpje is overdreven. ze staan met 6 tot 10 man om hem heen. Het is onnodig om op de dader in te trappen etc omdat hij niet luisterd. dat soort dingen zijn alleen nodig als hij echt een gevaar vormt. Maar dat was in dit geval niet zo. Dus niet over te spreken.

tweede is hard maar in zo'n situatie zo'n inval zijn agenten getraind zo te reageren. Je kunt in zo'n korte periode niet zien of iemand een wapen heeft en op je gaat richten. Als je weet dat er ****ing swat door je huis loopt ga je op de grond liggen en hou je je gedeisd.

vierde filmpje had ik niet goed gezien. Totaal onredelijk.

vijfde filmpje is ook onnodig en zeker niet correct. al kan ik begrijpen dat er grote irritatie is jegens criminelen.

maar al met al hele slechte optredens. Politie die zich gedraagt als kinderen. 0 discipline. Geen badge waardig.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
het ergst is nog die man in het tweede filmpje,wordt gewoon koelbloedig afgeknald terwijl hij niks misdoet .
"Get on the ground" roepen ze maar de man ligt al dood op de grond :rolleyes:

het ergst is nog die man in het tweede filmpje,wordt gewoon koelbloedig afgeknald terwijl hij niks misdoet .
"Get on the ground" roepen ze maar de man ligt al dood op de grond :rolleyes:

Ja maar kijk naar de situatie. SWAT valt niet zomaar bij iemand binnen. Ze roepen etc. Die gast komt opeens een hal inrennen en heeft wel degelijk iets in ze handen. Op zo'n moment kan het leven of dood betekenen voor zo'n agent. Als je zoiets hoort hou je je toch gedeisd?

Op YT staat dat hij een golf club in zijn handen had, idd direct afknallen die kerel, levensgevaarlijk. :rolleyes:

Op YT staat dat hij een golf club in zijn handen had, idd direct afknallen die kerel, levensgevaarlijk. :rolleyes:

Nee maarja.. ik weet het ook niet. Die gasten zijn natuurlijk wel getraind om snel te reageren in gevaarlijke situaties. En die zijn erg moeilijk in te schatten in een seconde. Het is natuurlijk zonder twijfel een fout maar ik denk niet dat hij met opzet is neergeschoten.

als swat door je huis loopt ga je toch niet met een golfclub door je huis rennen.. maar het is altijd moeilijk dit soort situaties. vind het ook niet mooi.

Laatst bewerkt:
Gewoon schieten, eigen veiligheid gaat boven alles.

Inderdaad, tenslotte bestaat de politie niet om de veiligheid van de burgers te garanderen. When in doubt, execute.

Wat een onzin, wat moeten ze dan? Wachten tot ze wel kapot geschoten worden? Lekker makkelijk, uit je luie stoel roepen dat ze zeker moeten weten dat er een geweer in zijn klauwen zit, terwijl je dat eigenlijk pas zeker weet als je maat langs je dood is.

Terug
Naar boven