Over het goedkeuren bestaat geen twijfel, het mag niet volgens de regels dus als agent mag je het niet doen. Er toch enigsinds begrip voor kunnen hebben is iets anders. Net als dat je een inbreker in je huis helemaal verrot slaat, ook dat mag niet.
Slechte vergelijking. Hij zat daar gearresteerd en met handboeien in de wagen, gewoon met de vraag om naar WC te mogen gaan. Hij dringt hierop aan door op het raam te kloppen, opnieuw volledig normaal want hij eist zijn rechten op, en vervolgens wordt hij geslagen. Hij heeft volledig gelijk en die 'agent' moeten ze ontslaan en nooit meer in dienst nemen. Ongeschikt en onbekwaam, een gewelddadige kl***zak.
Veel agenten gaan vaak hun boekje te buiten, maar jij hebt duidelijk geen beeld in wat voor situaties dat ze vaak staan. Het enigste wat jij nu ziet is dat een paar mensen wat kloppen krijgen. Terwijl zij die klappen krijgen vaak provocerend gedrag, inclusief geweld kunnen vertoond hebben;
Ten eerste weet jij helemaal niets over mij, dus laat dat maar achterwege. Ten tweede maakt het helemaal niets uit wat die kerel voor de gebeurtenissen in dit filmpje gedaan had. Het gaat erover wat de agent fout deed en dat was een zeer grove fout. Al de rest is niet relevant.
Natuurlijk moet je je kunnen beheersen, maar als je elke dag met uitschot in contact komt die heel de tijd liggen te roepen en schelden en geweld gebruiken nadat ze net een winkel overvallen hebben of een onschuldige persoon verkracht hebben, dan zal je wel anders reageren.
We betalen agenten om zich professioneel te gedragen, niet om maffia te spelen. Als iemand zich niet kan beheersen, jammer, andere job zoeken.
Al zeker wanneer het de 10de persoon dezelfde dag is dat dezelfde praatjes ligt te verkopen, vaak wetende dat ze enkele uren later weer vrijkomen omdat justitie faalt. Terwijl de agenten in kwestie bezig zijn met mensen te ondervragen wat er gebeurt is en dan een klotecrimineel ambetant zit te doen om je te kloten, jah ... Wat je duidelijk had moeten zien moest je weten waarover jij praat.
Justitie faalt omdat men geen bewijzen kan voorleggen om iemand vast te houden? Juist ja...
Jouw probleem is dat je denkt vanuit de onderbuik, en dat proberen we bij dit soort zaken liever te vermijden.
Hoe weet jij eigenlijk dat deze politiemannen veroordeeld zijn en celstraffen gekregen hebben? Dan staat er ook hoogst waarschijnlijk bij wat deze man gedaan heeft. Heb je een bron?
Al deze filmpjes zijn in het nieuws geweest, dit is allemaal bewijsmateriaal dat later tegen die agenten gebruikt is. Die gek van het eerste filmpje had 9 maand cel gekregen oid.
Ook al heeft een bepaalde persoon rechten, ongeacht wat hij gedaan heeft, ga je voor de veiligheid van jouw collega's en burgers zo'n idioot niet uit de auto halen. Wie weet wat ie nog allemaal meer kan aanrichten.
Ja iemand die geboeid is die uit noodzaak met de voeten op het raam tikt om zijn RECHT op te eisen om te mogen plassen, wat een gevaarlijke gek inderdaad. Nee, dan liever die agent, die een geboeid iemand op het gezicht gaat timmeren omdat hij zelf te achterlijk was om de wet te respecteren. Nogmaals, je weet echt niet waarover je praat, je lult er maar wat op los.
Kijk, ik ga hier nu niet alle zieke scenario's naar voren halen van wat deze man gedaan zou kunnen hebben, maar er zijn meer dan genoeg redenen waarom je deze man lekker laat zitten.
Nee, er is geen enkele reden voor een agent om de wet niet te respecteren en een burger niet zijn rechten te verlenen.
Ik stel voor dat jij volgende links eens doorneemt:
http://www.urban75.org/legal/rights.html
http://www.courtroomadvice.co.uk/your-rights-on-arrest.html
En respect moet je bij de meeste mensen tegenwoordig afdwingen. Geloof mij, als die vent niet een paar klappen op z'n kop had gekregen, bleef ie gewoon doorgaan totdat ie uiteindelijk zijn zin had.
En terecht.
Volgens mij heb JIJ geen enkel idee van wat een politieman dagelijks moet doorstaan. Vooral in sommige staten van Amerika. Denk dat jij wel anders piept als jij politie agent was daar.
Alweer van dat irrelevant gelul. Nogmaals, we betalen politie niet om de wet te negeren.
Als je al die politie daar buiten ziet staan en die man zit geboeid in de politie wagen, zit ie daar echt niet omdat hij een snicker gestolen heeft.
Geboeid worden voor diefstal is goed mogelijk. Maar nogmaals, totaal irrelevant.
Zoals Tcastle hierboven zegt, volgens mij zie jij maar 1 ding: 'Een burger krijgt klappen door politie-agenten, ruikt naar machtsmisbruik'. Denk dat jij anders zou reageren als deze man bijv. net een kind verkracht zou hebben.
Nee, dan zou ik nog steeds verwachten dat een agent zich aan de procedures houdt. Sterker nog, ik zou hopen dat een agent zich dan VOORAL aan de procedures houdt, zodat de verkrachter later niet vrijgesproken zou kunnen worden wegens PROCEDUREFOUTEN.
Ga naar school ofzo.