AndroidHealthClinic

politie-brutaliteit

Je kan je goed indenken dat je zo iemand een klap geeft? Daarom krijg jij die verantwoordelijkheden ook niet en denk dat agent in kwestie ook beter een ander beroep kiezen.

Zijn vast agenten die goed werk doen hoor, maar helaas trekt de macht ook een bepaald type klootzakken aan dat er juist niet mee om kan gaan.

Ja dat kan ik me idd voorstellen. Maar zoals ik al zei , het is fout. Als jij je niet kan voorstellen dat je iemand een klap geeft als die in je gezicht spuugt (niet het daadwerkelijk doen, maar het eigenlijk wel willen) dan ben jij onmenselijk.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 14:16 ----------

Jullie weten echt niet waarover jullie praten. Een gearresteerd persoon heeft bepaalde rechten, ongeacht wat hij gedaan heeft. Denk je omdat iemand onder arrest staat dat je hem plots als ongedierte mag behandelen? Basisbehoeften weigeren, een beetje erop gaan timmeren?

Gewoon het feit dat iemand dit kan goedkeuren terwijl dit gewoon compleet verboden is, deze 'agenten' zijn stuk voor stuk veroordeeld en hebben celstraffen gekregen en hier gaan ze het nog een beetje goedpraten. Tot je zelf in een politiestaat woont, dan piep je wel anders.

Over het goedkeuren bestaat geen twijfel, het mag niet volgens de regels dus als agent mag je het niet doen. Er toch enigsinds begrip voor kunnen hebben is iets anders. Net als dat je een inbreker in je huis helemaal verrot slaat, ook dat mag niet.

Jullie weten echt niet waarover jullie praten. Een gearresteerd persoon heeft bepaalde rechten, ongeacht wat hij gedaan heeft. Denk je omdat iemand onder arrest staat dat je hem plots als ongedierte mag behandelen? Basisbehoeften weigeren, een beetje erop gaan timmeren?

Gewoon het feit dat iemand dit kan goedkeuren terwijl dit gewoon compleet verboden is, deze 'agenten' zijn stuk voor stuk veroordeeld en hebben celstraffen gekregen en hier gaan ze het nog een beetje goedpraten. Tot je zelf in een politiestaat woont, dan piep je wel anders.

Veel agenten gaan vaak hun boekje te buiten, maar jij hebt duidelijk geen beeld in wat voor situaties dat ze vaak staan. Het enigste wat jij nu ziet is dat een paar mensen wat kloppen krijgen. Terwijl zij die klappen krijgen vaak provocerend gedrag, inclusief geweld kunnen vertoond hebben;

Natuurlijk moet je je kunnen beheersen, maar als je elke dag met uitschot in contact komt die heel de tijd liggen te roepen en schelden en geweld gebruiken nadat ze net een winkel overvallen hebben of een onschuldige persoon verkracht hebben, dan zal je wel anders reageren.

Al zeker wanneer het de 10de persoon dezelfde dag is dat dezelfde praatjes ligt te verkopen, vaak wetende dat ze enkele uren later weer vrijkomen omdat justitie faalt. Terwijl de agenten in kwestie bezig zijn met mensen te ondervragen wat er gebeurt is en dan een klotecrimineel ambetant zit te doen om je te kloten, jah ... Wat je duidelijk had moeten zien moest je weten waarover jij praat.

Hoe weet jij eigenlijk dat deze politiemannen veroordeeld zijn en celstraffen gekregen hebben? Dan staat er ook hoogst waarschijnlijk bij wat deze man gedaan heeft. Heb je een bron?

Ook al heeft een bepaalde persoon rechten, ongeacht wat hij gedaan heeft, ga je voor de veiligheid van jouw collega's en burgers zo'n idioot niet uit de auto halen. Wie weet wat ie nog allemaal meer kan aanrichten.

Kijk, ik ga hier nu niet alle zieke scenario's naar voren halen van wat deze man gedaan zou kunnen hebben, maar er zijn meer dan genoeg redenen waarom je deze man lekker laat zitten.

En respect moet je bij de meeste mensen tegenwoordig afdwingen. Geloof mij, als die vent niet een paar klappen op z'n kop had gekregen, bleef ie gewoon doorgaan totdat ie uiteindelijk zijn zin had.

Volgens mij heb JIJ geen enkel idee van wat een politieman dagelijks moet doorstaan. Vooral in sommige staten van Amerika. Denk dat jij wel anders piept als jij politie agent was daar.

Als je al die politie daar buiten ziet staan en die man zit geboeid in de politie wagen, zit ie daar echt niet omdat hij een snicker gestolen heeft.

Zoals Tcastle hierboven zegt, volgens mij zie jij maar 1 ding: 'Een burger krijgt klappen door politie-agenten, ruikt naar machtsmisbruik'. Denk dat jij anders zou reageren als deze man bijv. net een kind verkracht zou hebben.

Laatst bewerkt:
ik ben ook wel is als een zeehondje in elkaar geknuppelt terwijl ik niks deed

Elke situatie en agent in die filmpjes zal een bijbehorend verhaal hebben.

Foutjes in de sfeer van wel of niet laten pissen maken me niet uit. (filmpje niet gezien) als hij zich rustig gedraagt en netjes vraagt of ie mag pissen, laat je hem pissen, zit ie irritant te doen bij de aanhouding en irritant te vragen of hij mag pissen dan houd ie het maar mooi ff op. Simpel.

Zodra er fysiek geweld gebruikt wordt is er geen ruimte voor fouten. Je gaat maar mooi janken als je in je gezicht gespuugd wordt, als agent ga je niet slaan. Als mij het in de kroeg overkomt geef ik iemand een tik idd, maar in de functie van agent hoor je je in te houden en hem staande te houden, af te voeren naar het bureau.

En iemand afknallen is natuurlijk het allerlaatste middel. Je kan wel zeggen; ze hadden ook zelf doodgeschoten kunnen worden als hij wel een pistool had, maar al had hij een pistool dan nog weten ze dat dit kan voorkomen op het moment dat ze binnenvallen en horen ze daar op voorbereid te zijn. Niks mis met een gewapende malloot afschieten als hij een om zich heen knalt. Maar dit kon ook anders m.i.

@69chipmunks; ik ben het dus met je oneens dat je zo'n kerel een paar stompen geeft. Wat is er mis met eerst kijken welke andere geweldloze oplossingen er zijn? gewoon vasthouden en handboeien om? En desnoods een waarschuwing dat hij getazerd wordt als hij instrucites niet volgt.

Het gaat er niet om wat je gevoelsmatig allemaal zou doen met een pedofiel of nog erger, maar het politie apparaat is er om mensen op te pakken als ze wat strafbaars uithalen. Dan wordt bekeken welke straf gepast is door een rechter. Je kan het soms eens zijn of niet met dat systeem omdat je gevoel wat anders ingeeft, maar het gevaar is juist dat ieders gevoel wat anders zegt en de gevolgen van een klap op het hoofd, ook al is het er 1, kunnen groot zijn. In een individueel geval is het makkelijk om te zeggen dat er een paar klappen moeten worden gegeven, maar omdat we 30.000 agenten (of iig veel) en 100.000en misdrijven hebben en mensen in miljoenen verschillende situaties emotioneel of onder invloed kunnen belanden ben ik blij dat dat systeem er is.

De discussie over respect gaan we maar niet beginnen. Als je dat moet "afdwingen"....

Laatst bewerkt:
@Burnside,

Ik begrijp wat je bedoelt en je hebt ook wel gelijk. Maar het is nu eenmaal niet de ideale wereld waar we in leven, respect moet je inderdaad afdwingen bij sommige mensen.

Je zegt: '' Als je in je gezicht gespuugd wordt, ga je maar janken als politie-agent ''. Fack dat. Je moet autoriteit uitstralen, als je zo over je heen laat lopen, begint iedereen te denken over de politie dat het zachtgekookte eieren zijn wat er tegenwoordig al gedacht wordt.
Moet je diegene nou recht in zijn gezicht slaan als hij jou in je gezicht heeft gespuugd? Nee, maar aanpakken? ZEKER, no doubt. Pleur 'm op de grond, of weet ik 't wat. Laat zien wie er hier de touwtjes in handen heeft.

Mensen die hun baan uitoefenen en zo veel bullshit over zich heen krijgen elke dag terwijl ze van de wereld gewoon een betere plaats willen maken, en dat tuig dan zo tegen hun begint te reageren... Kan ik best begrijpen als een politie agent even door de lint gaat.

Politie hoort te domineren, dus niet een stel opgewonden pubers of volwassenen in een midlife crisis.

'Tuurlijk, het hoeft niet met grof geweld en wil ook zeker niet goed praten hoe sommige politie agenten met een bepaalde situatie omgaan. Maar bij de meeste mensen dring je gewoon niet door met alleen maar woorden. Sommige mensen hebben even een opvoed cursus nodig.

Zodra mensen wettelijk de fout in gaan, moeten ze bang worden van de politie. Niet denken '' Aah fack dit swa, dit isz Nederland je weet toch? Binneuh 3 maanden uit dat hotel wat ze hier gevangenis noemen, en dan brutha... Gratis ping ping uitkering ''.

Laatst bewerkt:
@Burnside,

Ik begrijp wat je bedoelt en je hebt ook wel gelijk. Maar het is nu eenmaal niet de ideale wereld waar we in leven, respect moet je inderdaad afdwingen bij sommige mensen.

Je zegt: '' Als je in je gezicht gespuugd wordt, ga je maar janken als politie-agent ''. Fack dat. Je moet autoriteit uitstralen, als je zo over je heen laat lopen, begint iedereen te denken over de politie dat het zachtgekookte eieren zijn wat er tegenwoordig al gedacht wordt.
Moet je diegene nou recht in zijn gezicht slaan als hij jou in je gezicht heeft gespuugd? Nee, maar aanpakken? ZEKER, no doubt. Pleur 'm op de grond, of weet ik 't wat. Laat zien wie er hier de touwtjes in handen heeft.

Mensen die hun baan uitoefenen en zo veel bullshit over zich heen krijgen elke dag terwijl ze van de wereld gewoon een betere plaats willen maken, en dat tuig dan zo tegen hun begint te reageren... Kan ik best begrijpen als een politie agent even door de lint gaat.

Politie hoort te domineren, dus niet een stel opgewonden pubers of volwassenen in een midlife crisis.

'Tuurlijk, het hoeft niet met grof geweld en wil ook zeker niet goed praten hoe sommige politie agenten met een bepaalde situatie omgaan. Maar bij de meeste mensen dring je gewoon niet door met alleen maar woorden. Sommige mensen hebben even een opvoed cursus nodig.

Zodra mensen wettelijk de fout in gaan, moeten ze bang worden van de politie. Niet denken '' Aah fack dit swa, dit isz Nederland je weet toch? Binneuh 3 maanden uit dat hotel wat ze hier gevangenis noemen, en dan brutha... Gratis ping ping uitkering ''.

Yeah, ach ja, wat dat betreft is het in NL best netjes voor elkaar. Treurige is ook dat veel criminelen, of je ze nu cavia's laat kammen op de kinderboerderij of een paar stompen bij de arrestatie en een celfstraf geeft, ze toch weer de fout in gaan. Ken 1 gast en die leert het nooit.

Zijn iig hardere dudes, als die p*ssy agenten hier!
swat valt echt niet zo maar binnen.... dit ging denk ik nie om paar openstaande parkeer boetes.... als je t zo ver laat komen is het een kwestie van natuurlijke selectie dat t zo afloopt!

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jul 2011 om 19:52 ----------

@Burnside,

+ echt heel veel meer als 1!
half Nl zeurt altijd dat de politie harder moet op treden "kijk maar naar de
guardia civil" zeggen ze dan!
Word er keer hard op getreden (zie hoek v holland) krijgt politie macht alle shit over zich heen! Volgens mij is die agent toen niet terecht, maar alleen de vraag al (mocht hij wel zo hard ingrijpen) had nooit zo veel commotie te weeg mogen brengen!
Als die gast toen niet had geschoten, wie weet hoe t af had gelopen met die agent zelf!

Zijn iig hardere dudes, als die p*ssy agenten hier!
swat valt echt niet zo maar binnen.... dit ging denk ik nie om paar openstaande parkeer boetes.... als je t zo ver laat komen is het een kwestie van natuurlijke selectie dat t zo afloopt!

Haha trol of wat? hij heeft een GOLFCLUB vast, valt niet aan maar staat in de deuropening op paar meter afstand, kan agent niet raken, duidelijk zichtbaar. en die agent knalt hem direct neer, meerdere keren, in zn borst en niet in zn benen...

Wat een "harde" dude die agent. Eerder een trigger happy mannetje dat de druk niet aan kan die hij hoort aan te kunnen, mogelijk sadistisch ook.

Laatst bewerkt:
Haha trol of wat? hij heeft een GOLFCLUB vast, valt niet aan maar staat in de deuropening op paar meter afstand, kan agent niet raken, duidelijk zichtbaar. en die agent knalt hem direct neer, meerdere keren, in zn borst en niet in zn benen...

Wat een "harde" dude die agent. Eerder een trigger happy mannetje dat de druk niet aan kan die hij hoort aan te kunnen, mogelijk sadistisch ook.
ik zeg ook niet dat t mij keuze zou zijn, maar politie werk... is geen zwart of wit werk! geen Regeltjes zijn Regeltjes!!
wat die gasten moeten doen is niet zo maar iets... als die naar binnen gaan is dat nie zo maar... die gasten zetten een knop om...en dan
"ooh ...its on!!! ITS ON"

je kijkt teveel films bart, was gewoon amateuristisch hoop dat die nu veilig bureauwerk doet

omdat ik t niet eens ben met hem? @69ingChipmunks zegt bijna t zelfde als mij... kijkt hij ook te veel films!

poltie is echt het meest ondankbare beroep ooit!
Zelf bij vuilninsmannen word nog gezegt "iemand moet t doen, en t verdient goed"

Over het goedkeuren bestaat geen twijfel, het mag niet volgens de regels dus als agent mag je het niet doen. Er toch enigsinds begrip voor kunnen hebben is iets anders. Net als dat je een inbreker in je huis helemaal verrot slaat, ook dat mag niet.
Slechte vergelijking. Hij zat daar gearresteerd en met handboeien in de wagen, gewoon met de vraag om naar WC te mogen gaan. Hij dringt hierop aan door op het raam te kloppen, opnieuw volledig normaal want hij eist zijn rechten op, en vervolgens wordt hij geslagen. Hij heeft volledig gelijk en die 'agent' moeten ze ontslaan en nooit meer in dienst nemen. Ongeschikt en onbekwaam, een gewelddadige kl***zak.

Veel agenten gaan vaak hun boekje te buiten, maar jij hebt duidelijk geen beeld in wat voor situaties dat ze vaak staan. Het enigste wat jij nu ziet is dat een paar mensen wat kloppen krijgen. Terwijl zij die klappen krijgen vaak provocerend gedrag, inclusief geweld kunnen vertoond hebben;
Ten eerste weet jij helemaal niets over mij, dus laat dat maar achterwege. Ten tweede maakt het helemaal niets uit wat die kerel voor de gebeurtenissen in dit filmpje gedaan had. Het gaat erover wat de agent fout deed en dat was een zeer grove fout. Al de rest is niet relevant.

Natuurlijk moet je je kunnen beheersen, maar als je elke dag met uitschot in contact komt die heel de tijd liggen te roepen en schelden en geweld gebruiken nadat ze net een winkel overvallen hebben of een onschuldige persoon verkracht hebben, dan zal je wel anders reageren.
We betalen agenten om zich professioneel te gedragen, niet om maffia te spelen. Als iemand zich niet kan beheersen, jammer, andere job zoeken.

Al zeker wanneer het de 10de persoon dezelfde dag is dat dezelfde praatjes ligt te verkopen, vaak wetende dat ze enkele uren later weer vrijkomen omdat justitie faalt. Terwijl de agenten in kwestie bezig zijn met mensen te ondervragen wat er gebeurt is en dan een klotecrimineel ambetant zit te doen om je te kloten, jah ... Wat je duidelijk had moeten zien moest je weten waarover jij praat.
Justitie faalt omdat men geen bewijzen kan voorleggen om iemand vast te houden? Juist ja...

Jouw probleem is dat je denkt vanuit de onderbuik, en dat proberen we bij dit soort zaken liever te vermijden.

Hoe weet jij eigenlijk dat deze politiemannen veroordeeld zijn en celstraffen gekregen hebben? Dan staat er ook hoogst waarschijnlijk bij wat deze man gedaan heeft. Heb je een bron?
Al deze filmpjes zijn in het nieuws geweest, dit is allemaal bewijsmateriaal dat later tegen die agenten gebruikt is. Die gek van het eerste filmpje had 9 maand cel gekregen oid.

Ook al heeft een bepaalde persoon rechten, ongeacht wat hij gedaan heeft, ga je voor de veiligheid van jouw collega's en burgers zo'n idioot niet uit de auto halen. Wie weet wat ie nog allemaal meer kan aanrichten.
Ja iemand die geboeid is die uit noodzaak met de voeten op het raam tikt om zijn RECHT op te eisen om te mogen plassen, wat een gevaarlijke gek inderdaad. Nee, dan liever die agent, die een geboeid iemand op het gezicht gaat timmeren omdat hij zelf te achterlijk was om de wet te respecteren. Nogmaals, je weet echt niet waarover je praat, je lult er maar wat op los.

Kijk, ik ga hier nu niet alle zieke scenario's naar voren halen van wat deze man gedaan zou kunnen hebben, maar er zijn meer dan genoeg redenen waarom je deze man lekker laat zitten.
Nee, er is geen enkele reden voor een agent om de wet niet te respecteren en een burger niet zijn rechten te verlenen.

Ik stel voor dat jij volgende links eens doorneemt:

http://www.urban75.org/legal/rights.html

http://www.courtroomadvice.co.uk/your-rights-on-arrest.html

En respect moet je bij de meeste mensen tegenwoordig afdwingen. Geloof mij, als die vent niet een paar klappen op z'n kop had gekregen, bleef ie gewoon doorgaan totdat ie uiteindelijk zijn zin had.
En terecht.

Volgens mij heb JIJ geen enkel idee van wat een politieman dagelijks moet doorstaan. Vooral in sommige staten van Amerika. Denk dat jij wel anders piept als jij politie agent was daar.
Alweer van dat irrelevant gelul. Nogmaals, we betalen politie niet om de wet te negeren.

Als je al die politie daar buiten ziet staan en die man zit geboeid in de politie wagen, zit ie daar echt niet omdat hij een snicker gestolen heeft.
Geboeid worden voor diefstal is goed mogelijk. Maar nogmaals, totaal irrelevant.

Zoals Tcastle hierboven zegt, volgens mij zie jij maar 1 ding: 'Een burger krijgt klappen door politie-agenten, ruikt naar machtsmisbruik'. Denk dat jij anders zou reageren als deze man bijv. net een kind verkracht zou hebben.
Nee, dan zou ik nog steeds verwachten dat een agent zich aan de procedures houdt. Sterker nog, ik zou hopen dat een agent zich dan VOORAL aan de procedures houdt, zodat de verkrachter later niet vrijgesproken zou kunnen worden wegens PROCEDUREFOUTEN.

Ga naar school ofzo.

ik zeg ook niet dat t mij keuze zou zijn, maar politie werk... is geen zwart of wit werk! geen Regeltjes zijn Regeltjes!!
wat die gasten moeten doen is niet zo maar iets... als die naar binnen gaan is dat nie zo maar... die gasten zetten een knop om...en dan
"ooh ...its on!!! ITS ON"

Ik snap er echt geen ene poep van:D:D Als de knop om is dan kan dit gebeuren...jammer dan? :D:D zoiets? :D

Alles leuk en aardig, maar die kerel is nu dood. Laat familie en vrienden achter die dit altijd met zich mee zullen dragen.

Nja, het is een internet discussie dus maakt me verder niet uit, zal wel...

meer, die gasten moeten die knop omzetten! part of the job! Nogmaals...die vallen niet zo maar binnen;)

maar idd... denk niet dat deze discussie ooit tot een, oke je hebt gelijk komt... of dat het ook maar enig effect heeft op wat er daar gebeurd! Maar internet discussie kunnen wel erg lekker zijn af en toe!

meer, die gasten moeten die knop omzetten! part of the job! Nogmaals...die vallen niet zo maar binnen;)

maar idd... denk niet dat deze discussie ooit tot een, oke je hebt gelijk komt... of dat het ook maar enig effect heeft op wat er daar gebeurd! Maar internet discussie kunnen wel erg lekker zijn af en toe!

Hehe, zijn we het daar over eens :D Ik heb fijn het hartje gelucht idd :D

Nogmaals...die vallen niet zo maar binnen;)
Klopt, vaak genoeg was het niet eens het goede huis of valt de ****ing swat om 4 uur snachts binnen omdat iemand harde muziek hoorde en ergens in de buurt een wietlucht rook.

Deze invallen zijn niet zoals in de films tot in de puntjes gepland en gecontroleerd. Er is gewoon een percentage noobs en achterlijke idioten zoals die er bij elke baan zijn, alleen bij de (amerikaanse) politie hebben die noobs wapens en vallen ze snachts je huis binnen.

Als je het filmpje bekijkt voel je ook wel aan dat het gewoon paniek schoten zijn van de agent(en). De adrenaline pompt omdat ze uit hun kooite gelaten zijn en sommigen hebben gewoon de discipline of ervaring niet om dat aan te kunnen.

Shit happens, maar dat moet je niet bagataliseren onder het mom van 'ze weten heus wel wat ze doen' terwijl het hier juist om een menselijke fout gaat.

Je ziet het wel vaker de laatste jaren , extreme agressie tegenover mensen die helemaal niets doen.(Heb het niet over de filmpjes) Ik heb niets tegen een politieagent die zich terecht verdedigd tegen geweld , maar wat ik vaak zie is een bende kinderen die graag hun speeltjes gebruiken.

Terug
Naar boven