XXL Nutrition

politie doet niets???

Iedereen ligt hier te roepen dat de omstanders moeten helpen, nou een kleine tip, als hierdoor letsel ontstaat ben jij aansprakelijk en dat dekt geen enkele verzekering ;) .

En je denkt dat die oetlullen daar allemaal aan dachten?

Als die mens met zijn hoofd in het water stak, dan is optie 1: verzuipen en dood.

Optie 2: mens helpen met "mogelijks" risico op letsel.

Lig daar maar te creperen in de gracht en daar staan een hoop pippo's met hun fancy dasje dat ze niet willen vuilmaken just looking at you en 1 randdebiel is u aan het filmen.
Er bestaan leukere manieren om op uw einde te komen.

Iedereen ligt hier te roepen dat de omstanders moeten helpen, nou een kleine tip, als hierdoor letsel ontstaat ben jij aansprakelijk en dat dekt geen enkele verzekering ;) .

EHBO'ers en BHV'ers zijn verplicht om te helpen, omstanders zonder deze kwalificaties niet.

Je bent juist verplicht om iemand in levensgevaar te helpen. Als iemand niet in levensgevaar is idd niet verplaatsen en wachten op ambulance.

Voorbeeld 1: na een kettingbotsing staat er een wagen in brand en iemand zit gekneld. Je kan voorkomen dat de persoon omkomt in de brand.
Voorbeeld 2: iemand is in een kanaal belandt en kan niet zwemmen.
Voorbeeld 3: iemand ligt roerloos midden op straat na een aanrijding, maar er is niet direct levensgevaar zolang de weg afgesloten wordt.

Er moet dus een duidelijk onderscheid gemaakt worden. Als je ziet dat iemand, door externe factoren waar jij een invloed op kan hebben, niet behoorlijk kan ademen, dan heb je gewoon de plicht om daar wat aan te doen.

Je bent juist verplicht om iemand in levensgevaar te helpen. Als iemand niet in levensgevaar is idd niet verplaatsen en wachten op ambulance.

Voorbeeld 1: na een kettingbotsing staat er een wagen in brand en iemand zit gekneld. Je kan voorkomen dat de persoon omkomt in de brand.
Voorbeeld 2: iemand is in een kanaal belandt en kan niet zwemmen.
Voorbeeld 3: iemand ligt roerloos midden op straat na een aanrijding, maar er is niet direct levensgevaar zolang de weg afgesloten wordt.

Er moet dus een duidelijk onderscheid gemaakt worden. Als je ziet dat iemand, door externe factoren waar jij een invloed op kan hebben, niet behoorlijk kan ademen, dan heb je gewoon de plicht om daar wat aan te doen.

Alles omvattend!;)

De mensen die hier de agent in bescherming nemen. :roflol: Die sjaak loopt daar gewoon wat rond aan de overkant, heel ernstig gewond en in shock ja. :roflol:

Als die kerel zo in ''shock'' is na een aanrijding, waarbij je nog zo rond kan lopen, dan moet je heel snel bij de politie weggaan. Bovendien is die sloot een meter diep, wat kan er gebeuren als je er instapt? :eyes:

Je loopt hier zelf natuurlijk ook een groot risico bij.

Alleen met dit gebeuren had men gelijk moeten helpen. Dat wijf zeiken waarom er niemand ingaat en zelf stokstijf blijven staan, dan gaat dr 1 rustig kijken en waggelen dr een paar maloten achteraan van uhhm het moet maar.

Laatst bewerkt:
Die agent help nadat de "troepen" zijn gearriveerd gewoon mee...
Niets maar dan ook niets laat daardoor al zien dat hij gewond cq in shock was. Keuringsfoutje bij selectie denk ik.

Je loopt hier zelf natuurlijk ook een groot risico bij.

Alleen met dit gebeuren had men gelijk moeten helpen. Dat wijf zeiken waarom er niemand ingaat en zelf stokstijf blijven staan, dan gaat dr 1 rustig kijken en waggelen dr een paar maloten achteraan van uhhm het moet maar.
Die ouwe had gewoon pech dat hij geen rondborstige blondine was, dan was het een wedstrijdje om ter eerst in het water geweest, met de agent op kop :roflol:

Die agent help nadat de "troepen" zijn gearriveerd gewoon mee...
Niets maar dan ook niets laat daardoor al zien dat hij gewond cq in shock was. Keuringsfoutje bij selectie denk ik.
Misschien liepen er marokkanen of feyenoord hooligans tussen de toeschouwers waardoor hij bang was neergestoken te worden op het moment dat hij de sloot in ging?

Agent + omstaanders = ongelooflijke fail

Het hele boeltje staat er gewoon op te kijken terwijl er een man aan het verzuipen is in de sloot. En dan nog die persoon die het hele geval filmt = nekschot

Goed gehandeld van die agent, als je zelf betrokken bent bij het ongeluk en letsel hebt is het niet echt slim om dan in te grijpen. Die omstander die gezellig gaat filmen is wat dat betreft een stuk nalatiger.

Doe tog ffe normaal, je laat een zo ene tog niet verzuipen:mad: En de reactie van de politie is weer een sterk staaltje van verantwoordelijkheden ontduiken,:mad::mad::mad:

Zo'n agenten mogen van mij zelf ffe een halfuur met het kopje onderwater gehouden worden:thumbs:

Toch normaal? De auto stond niet direct fout geparkeerd, dus hoeft er ook geen bon op.

die omstanders zijn zelfs strafbaar als ze niet helpen.

:orly:

die omstanders zijn helemaal niet strafbaar als ze niet helpen;) als ze wel helpen en doen iets verkeerd, dan pas zijn ze strafbaar.
ze mogen gewoon in hun auto stappen en verder rijden als ze niet bij het ongeval betrokken waren:)

Ya rly

Wetten

Artikel 255 Wetboek van Strafrecht: in hulpeloze toestand
brengen of laten

Artikel 450 Wetboek van Strafrecht: niet helpen van personen
in levensgevaar

Hulpplicht verzaakt
Als burger kun je worden veroordeeld op basis van twee
artikelen uit het Wetboek van Strafrecht (zie kader Wetten).
Als je iemand voor wie je verantwoordelijk bent opzettelijk
in een hulpeloze toestand brengt of laat, kun je
tot twee jaar celstraf krijgen of een geldboete. Ben je ervan
getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden
veroordeeld tot drie maanden celstraf of een geldboete.

• Topic Starter Topic Starter
Ya rly

Wetten

brengen of laten

in levensgevaar

Hulpplicht verzaakt
getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden

allemaal arresteren die lui.

Ben serieus wel benieuwd of er nog stappen ondernomen gaan worden.......Zou die familie het erbij laten zitten????

Ya rly

Wetten

brengen of laten

in levensgevaar

Hulpplicht verzaakt

wat een bullshit, ik zou nog nieteens weten wat ik moet doen als ik iemand halfdood in een auto die ondersteboven ligt zie liggen, hoe kunnen ze het dan tegen mij gebruiken

wat een bullshit, ik zou nog nieteens weten wat ik moet doen als ik iemand halfdood in een auto die ondersteboven ligt zie liggen, hoe kunnen ze het dan tegen mij gebruiken
Minimaal zorgen dat iemand niet verzuipt kan iedereen, en anders ten minste hulpdiensten bellen, mensen in omgeving roepen...

Terug
Naar boven