XXL Nutrition

politie doet niets???

De politie had nog helemaal niets gecontroleerd. Die stond daar gewoon in shock te kijken. Nog ergens te begrijpen gezien zijn toestand (als het echt zo is). Maar die mensen horen ten minste te controleren of de persoon in het voertuig geen dringende hulp nodig heeft. Maar wat kan het leven van anderen ons nog schelen in deze egoïstische en asociale samenleving, toch?

Het is hoogst onwaarschijnlijk dat de politie al is gaan kijken:
1. Daarvoor staan ze precies aan de verkeerde kant van de sloot.
2. In de verklaring van de politiewoordvoerder lees ik daar niets over terug. Als dit zo geweest zou zijn, zouden ze dit zeker vermeld hebben.
3. Regel 1 bij EHBO: LAAT HET SLACHTOFFER NIET IN DE STEEK

Allemaal mooi en wel, maar het blijven aannemingen, kan je over blijven discussiëren, ik sluit het alleen niet uit.

De bestuurder van de politieauto heeft door de aanrijding nekletsel, een lichte hersenschudding en kneuzingen opgelopen en is ziek thuis.’

Levensgevaarlijk
Prinssen vervolgt: ‘De afgelopen jaren hebben politiemensen van de regio Kennemerland zeer vaak ingegrepen in gevaarlijke situaties. Politiemensen blijken zo gefixeerd op het redden van mensen dat ze daarbij hun eigen leven ook in gevaar brengen. Omdat het in een aantal gevallen maar net is goed is afgelopen wordt politiemensen geleerd ondanks hun drive om in te grijpen toch de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Eén van de adviezen die wordt gegeven is om niet te water te gaan als er geen ondersteuning is van andere politiemensen. Een ander belangrijk advies is om extra voorzichtig en terughoudend te zijn als je zelf gewond bent. Ik ben van mening dat mijn collega in dit geval niet in staat is geweest om in te grijpen en heb begrip voor zijn handelen.’

Ik kan het best begrijpen in de gegeven situatie. De agent kan zich (in shock en gewond) niet de geschikte persoon gevonden hebben in te grijpen. Wat hij wel had kunnen doen is anderen aanwijzingen geven zoals porterhouse zegt.
Na een redelijk ongeluk ben je trouwens aardig van de kaart, heb reeds 2 pert totals meegemaakt (inzittende) en tweemaal moest ik even flink bekomen. :p

Ik speel hier maar even advocaat van de duivel hoor. :cool: Ik begrijp jullie standpunten volledig.

Heb je een uniform aan dan ben je vandaag de dag alleen heel snel het pispaaltje, grappig is dat.

Gedrag van de omstanders valt natuurlijk ook niet goed te praten. Politie heeft wel een voorbeeldfunctie en zou gezien opleiding en ervaring in staat moeten zijn om zulke situaties beter in te schatten en dientengevolge adequater te handelen dan een burger.

Dat van die politiewoordvoerder klinkt leuk op papier, maar steekt natuurlijk wel heel schraal af tegen de beelden die we zien. 'Te water gaan' is een heel groot woord als het om een slootje gaat van misschien een halve meter diep. Van 'je eigen leven in gevaar brengen' is in dit geval duidelijk geen sprake.

Het zou kunnen dat de agent zelf ook niet alles meer op een rijtje had door de botsing, de beelden bevestigen dit niet, maar het valt niet uit te sluiten.

• Topic Starter Topic Starter
Waar zie jij dat de politie voor het filmen niet is gaan kijken om verdrinkingsdood uit te sluiten? En waar zie jij dat er effectief sprake is van verdrinkingsgevaar?

Roepen dat iemand in fout is is makkelijk, effectief aantonen dat het zo is is iets moeilijker niet?

Die politie is niet gaan kijken. Hij heeft nog een schone broek.......Ik weet ook echt niet of er sprake was van verdrinkingsgevaar. Misschien wel...misschien niet. Maar om daar achter te komen moet er toch echt eerst iemand die greppel in..........en dat doen sommige omstanders na enkele minuten.

Doe tog ffe normaal, je laat een zo ene tog niet verzuipen:mad: En de reactie van de politie is weer een sterk staaltje van verantwoordelijkheden ontduiken,:mad::mad::mad:

Zo'n agenten mogen van mij zelf ffe een halfuur met het kopje onderwater gehouden worden:thumbs:

Je weet niet in hoeverre die agenten in shock zijn he, maar als ze even later wel gaan helpen.:rolleyes:, tja...shock uitgewerkt mischien???

Ya rly

Wetten

Artikel 255 Wetboek van Strafrecht: in hulpeloze toestand
brengen of laten

Artikel 450 Wetboek van Strafrecht: niet helpen van personen
in levensgevaar

Hulpplicht verzaakt
Als burger kun je worden veroordeeld op basis van twee
artikelen uit het Wetboek van Strafrecht (zie kader Wetten).
Als je iemand voor wie je verantwoordelijk bent opzettelijk
in een hulpeloze toestand brengt of laat, kun je
tot twee jaar celstraf krijgen of een geldboete. Ben je ervan
getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden
veroordeeld tot drie maanden celstraf of een geldboete.

hehe, als ze willen kunnen er dus flink wat worden aangeklaagd. Of zal het allemaal wel meevallen omdat het een oude man betreft,...?

als ik iemand zie verdrinken in het kanaal ofzo ga ik er heus niet achterna springen, iemand die aan het verdrinken is, is in paniek en heeft er geen problemen mee om jouw mee naar onder te sleuren;).
hulpdiensten bellen zou ik wel doen (als ik een gsm bijhad) anders zou k gewoon in mn auto stappen en doorrijden en als ze later aan mn deur komen kloppen dat een getuige me heeft zien vertrekken, dan is het gewoon mijn woord tegen dat van hem/haar en ik moet gewoon volhouden dat ik niets gezien had.

Vind het per situatie verschillend. Auto in kanaal zou ik ook niet direct zo erachteraan gaan zwemmen. je kunt weinig doen, onder water zi je geen steek en ramen zullen ook wel dichtzitten.
Maar bij dit voorbeeld (auto in slootje) moet je toch gewoon gaan helpen vind ik.

gaat toch trainen man of agentje pesten.

Was bij mij oa eens op de autostrade, wat jij? Van je fietsje gevallen? :rolleyes:

Wel een keer ja en nog een stuk ernstiger gewond ook, maar dat bedoelde ik niet. Eerste keer was in Duitsland, reden van de snelweg een afrit richting benzinestation op en met een gangetje van 70/80 rechtsvoor bij de vangrail op. Mijn moeder schreeuwen, wij achterin lachen. :)

Tweede keer bij iemand tegen de zijkant aangereden die midden op de weg ging keren, was met een gangetje van 50/60. De vriendin van die kerel janken, ik gewoon rustig. Wat ik dus probeer aan te geven, is dat niet iedereen meteen in shock is na een (redelijk serieus) ongeluk.

Wel een keer ja en nog een stuk ernstiger gewond ook, maar dat bedoelde ik niet. Eerste keer was in Duitsland, reden van de snelweg een afrit richting benzinestation op en met een gangetje van 70/80 rechtsvoor bij de vangrail op. Mijn moeder schreeuwen, wij achterin lachen. :)

Tweede keer bij iemand tegen de zijkant aangereden die midden op de weg ging keren, was met een gangetje van 50/60. De vriendin van die kerel janken, ik gewoon rustig. Wat ik dus probeer aan te geven, is dat niet iedereen meteen in shock is na een (redelijk serieus) ongeluk.

Nee natuurlijk niet. Ik was trouwens ook niet in shock, toen (was amper 12 de eerste keer) wel aardig verschoten. Wil maar zeggen dat zoiets wel kan, al was het zeker niet extreem in dit geval.

Goed gehandeld van die agent, als je zelf betrokken bent bij het ongeluk en letsel hebt is het niet echt slim om dan in te grijpen. Die omstander die gezellig gaat filmen is wat dat betreft een stuk nalatiger.

volledig met je eens

Ik snap zo wie zo de moeite niet.. Het enige wat iemand had moeten doen was nat worden en de deur opendoen om die ouwe uit zijn stoel te trekken.
Daar heb je toch geen universitaire opleiding voor nodig of wat..?

Doet me altijd denken aan dit oude kinderliedje
http://www.youtube.com/watch?v=KWOv05f9fBg

Misschien eerst zelf eens zo'n ongeluk meemaken, gewond raken en dan eens zien hoe je reageert. Als je gewond bent is jezelf nog verder in gevaar brengen wel het laatste wat je moet doen, agent of niet.

ja hij stond er iig erg gewond bij:rolleyes:

Anyway heb wel ergere shit als dit zien gebeuren, meegemaakt en kan nou niet egt zeggen dat ik opdat moment erg geschokt was.

Is het nou zo moeilijk toe te geven dat die agent fout zat???

die klote politie staat gewoon te gapen aan de overkant, niks shock niks gewond. Het is gewoon een eerste klas r*tard als je zo staat te gapen.

Wel weer verwacht dat bepaalde christenhonden hem weer lopen te verdedigen, ze zouden namelijk precies het zelfde doen.

Betreft de toeschouwers allemaal opsluiten op die ene kerel na die een helpende hand gaf.

Ik zet mijn twijfels er nog bij, dood door nektrauma, voor het zelfde geld is ie gewoon verzopen en stoppen ze het mooi in de doofpot! Daar zijn ze dan wel weer goed in.

Terug
Naar boven