BoTo
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 81
De politie had nog helemaal niets gecontroleerd. Die stond daar gewoon in shock te kijken. Nog ergens te begrijpen gezien zijn toestand (als het echt zo is). Maar die mensen horen ten minste te controleren of de persoon in het voertuig geen dringende hulp nodig heeft. Maar wat kan het leven van anderen ons nog schelen in deze egoïstische en asociale samenleving, toch?
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat de politie al is gaan kijken:
1. Daarvoor staan ze precies aan de verkeerde kant van de sloot.
2. In de verklaring van de politiewoordvoerder lees ik daar niets over terug. Als dit zo geweest zou zijn, zouden ze dit zeker vermeld hebben.
3. Regel 1 bij EHBO: LAAT HET SLACHTOFFER NIET IN DE STEEK
Allemaal mooi en wel, maar het blijven aannemingen, kan je over blijven discussiëren, ik sluit het alleen niet uit.
De bestuurder van de politieauto heeft door de aanrijding nekletsel, een lichte hersenschudding en kneuzingen opgelopen en is ziek thuis.’
Levensgevaarlijk
Prinssen vervolgt: ‘De afgelopen jaren hebben politiemensen van de regio Kennemerland zeer vaak ingegrepen in gevaarlijke situaties. Politiemensen blijken zo gefixeerd op het redden van mensen dat ze daarbij hun eigen leven ook in gevaar brengen. Omdat het in een aantal gevallen maar net is goed is afgelopen wordt politiemensen geleerd ondanks hun drive om in te grijpen toch de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Eén van de adviezen die wordt gegeven is om niet te water te gaan als er geen ondersteuning is van andere politiemensen. Een ander belangrijk advies is om extra voorzichtig en terughoudend te zijn als je zelf gewond bent. Ik ben van mening dat mijn collega in dit geval niet in staat is geweest om in te grijpen en heb begrip voor zijn handelen.’
Ik kan het best begrijpen in de gegeven situatie. De agent kan zich (in shock en gewond) niet de geschikte persoon gevonden hebben in te grijpen. Wat hij wel had kunnen doen is anderen aanwijzingen geven zoals porterhouse zegt.
Na een redelijk ongeluk ben je trouwens aardig van de kaart, heb reeds 2 pert totals meegemaakt (inzittende) en tweemaal moest ik even flink bekomen.
Ik speel hier maar even advocaat van de duivel hoor.
Ik begrijp jullie standpunten volledig.Heb je een uniform aan dan ben je vandaag de dag alleen heel snel het pispaaltje, grappig is dat.

En de reactie van de politie is weer een sterk staaltje van verantwoordelijkheden ontduiken,
.