Degene die filmt is zelf strafbaar bezig door geen hulp te verlenen indien dit mogelijk geacht wordt. Bovendien kan de eerste hulp kan veel beter helpen in dergelijke situaties. Wat als je als omstander gaat helpen en je haalt die man er verkeerd uit omdat hij bv zijn nek of rug gebroken heeft?
Verder weet je ook niet wat er voor het filmen gebeurd? Evenwel was de agent reeds in de auto gaan kijken om verdrinkingsdood uit te sluiten en oordeelt hij dat het gevaarlijk is om de man er onzorgvuldig en zonder kennis van zaken uit te gaan halen.
---------- toegevoegd om 12:04 ---------- de post hierboven werd geplaatst om 11:59 ----------
zie jij ergens direct levensgevaar voor de man in de auto? Ik alleszins niet? Of zie jij dat de man met zijn hoofd onder water zit en dat de politieagent voor het filmen dit niet heeft gecontroleerd?
Nee, afblijven zodat je niet nog meer verkloot...
Oja, ik zal niet te beroerd zijn een verdrinkend kind uit het water te halen, die kan je zelf in totale paniek waarschijnlijk nog de baas. Maar vergeet het maar dat ik als gemiddelde zwemmer even iemand van mijn lichaamsgewicht het water uit ga halen, die trekt je gewoon mee als hij/zij begint te paniekeren.