MuscleMeat

Shocking News Politie graaft in tuin buren Milly

Onzinnig of niet als iemand pretendeert de Nederlandse taal op de regel goed te gebruiken en vervolgens een comment maakt naar een ander lid en daarbij in scheldvorm het woord neemt dan zal ik dit even rechtzetten alszijnde een veredelde Robin Hood.

heel nobel...had het dan ook over de initiele post, he slimpie ;)

• Topic Starter Topic Starter
Mensen, het gaat hier om een vreselijk misdrijf, niet welke opleiding iemand heeft.
Daar is al een ander topic over.

idd.
Ik kwam er een paar tegen, van Nederlandse jongeren btw, waar in een aantal zinnen geen werkwoord voor kwam. In sommige zinnen zelfs een onderwerp ontbrak. Hele alinea's die compleet ontspoorden. And I swear to god...zelfs een waar iemand "ff" schreef om het woord "even" aan te duiden...:roflol:

Het eind cijfer voor een scriptie dat inhoudelijk niets met het onderwerp te maken had, waarin de hoofdtekst de conclusie niet onderbouwde en in totaal 1786 spelfouten stonden (en als IK die eruit kan halen dan heb je het echt, echt goed verdoet :eek:)....was een 8,5

Dat wil niet zeggen dat ze dom zijn, maar wel dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit holt.

Offtopic:
En dit is niet het geval op de uni? Op de uni is het ook aan de orde van de dag. Het onderwijs gaat in zijn geheel achteruit. Helaas. :(

Laatst bewerkt:
een agent...:mad:

Nederlanders, what can I say...

je kunt niet op incidenten anticiperen

Ben ik oneens. Doodslag is een incident, en kan je niet voorspellen. Een meisje uit huis lokken en haar dan vermoorden is van een heel andere orde. Niet iets dat je "per ongeluk" deed omdat de situatie er om vroeg. De eerste is niet effectief te voorkomen, de tweede al heel wat beter.

Sorry...maar leg je hier nu de link VMBO en het plegen van moorden???

Nee, ik leg een link tussen steeds lager wordende toegangseisen voor het politiekorps (goed Nederlands spreken is in de praktijk nu ook een wassen neus), en dat dus mogelijkerwijs ook aan de psychologische kant de evaluaties "haalbaarder" worden gemaakt.

Ben ik oneens. Doodslag is een incident, en kan je niet voorspellen. Een meisje uit huis lokken en haar dan vermoorden is van een heel andere orde. Niet iets dat je "per ongeluk" deed omdat de situatie er om vroeg. De eerste is niet effectief te voorkomen, de tweede al heel wat beter.

Nee hoor...je hebt het over een screening...niet over een seance. Het is onmogelijk om alle factoren die gedrag en mindset beinvloeden te voorspellen of te diagnosticeren.

Sinds wanneer zijn koelbloedige moordenaars alleen laagopgeleiden? :)

Dat heb ik dus helemaal niet beweerd.

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Zie hier een vacature voor Hoofdagent.
Met deze eisen trek je inderdaad allemaal half tammen aan.

Daarom zou ik ook veel liever minder politie zien, maar wel veel beter betaalde en beter opgeleide politie.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Nee hoor...je hebt het over een screening...niet over een seance. Het is onmogelijk om alle factoren die gedrag en mindset beinvloeden te voorspellen of te diagnosticeren.

En daarom zeg ik toch BETER te voorkomen. Nergens claim ik dat het HELEMAAL te voorkomen is. Maar iemand die een misdaad als deze begaat, die spoort hoogstwaarschijnlijk al jaren niet. Of wil je beweren dat bijvoorbeeld iedereen in dit topic het risico loopt om morgen een onweerstaanbare drang te krijgen een buurmeisje te vermoorden?

Klopt het nu dat ik net hoor dat Milly al meerderen malen had verteld dat ze bang voor deze "buurman" was ? ???:mad:
EDIT op school vertelde ze dit....

Laatst bewerkt:
Ik ben het met Phreak eens dat er eens gekeken moet worden naar de bekwaamheid van de politiediensten. Korpsen moeten de kwaliteit en het niveau binnen de organisatie waarborgen en niet Jan en alleman maar aannemen om meer blauw op straat te creëren.
Je kan moeilijk de veiligheid waarborgen als je niet eens op je vingers kan tellen.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt het nu dat ik net hoor dat Milly al meerderen malen had verteld dat ze bang voor deze "buurman" was ? ???:mad:
EDIT op school vertelde ze dit....

Niet gehoord, wel dat er verhalen zijn dat ze zijn(hun) hond wel uitliet.

En daarom zeg ik toch BETER te voorkomen. Nergens claim ik dat het HELEMAAL te voorkomen is. Maar iemand die een misdaad als deze begaat, die spoort hoogstwaarschijnlijk al jaren niet. Of wil je beweren dat bijvoorbeeld iedereen in dit topic het risico loopt om morgen een onweerstaanbare drang te krijgen een buurmeisje te vermoorden?

Ja. idd.

Ik woon naast een studentenhuis en ik heb regelmatig om 3 uur ´s nachts neigingen tot massa moord...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram

En binnenkort kot er een uitzending op TV waarin dat experiment tijdens een TV show herhaald...mensen dachten mee te doen aan een TV quiz en kregen opdracht om iemand die ze niet konmden zien schokken toe te dienen bij een verkeerd antwoord. 80% van de mensen deed dat ...zelfs al had het de dood tot gevolg. Dat zijn mensen die normaal gesproken gewoon door zo'n psychische test of screening heen komen.

Laatst bewerkt:

Ik weet het niet. Sommige avonden, als ik in mijn bed lig na te denken, ben ik best wel bang dat ik de volgende dag zal opstaan met een onweerstaanbare drang om zoveel mogelijk mensen op de meest gruwelijke manieren om het leven te brengen. Het kunnen best banale zaken zijn die me triggeren tot zulke gedachtes. In mijn dromen gebruik ik dan mijn fysieke overwicht en voorwerpen die ik in mijn onmiddelijke omgeving kan terugvinden om schade aan te richten. Ik heb ook nooit het gevoel enige echte brokken te kunnen maken, dus ik ga volledig los. Als ik moe wordt kijk ik terug op een massa-slagveld, besef ik hoe diep ik in de shit zit, en wordt ik na een halve minuut wakker ofzo. Op een bepaalde dag zou er wel eens iets kunnen knappen, waardoor ik op automatische piloot zal overschakelen en een ware ravage zal aanrichten.

Wat maken jullie je toch druk over hbo of mbo.
Ik maak me meer zorgen over de algemene kwaliteiten van de politie. Als mijn zoon of dochter verdwenen is kan ik dit dan wel aan de politie overlaten? Die vraag spookt in mijn hoofd rond.

http://www.nu.nl/binnenland/2207505/grote-fouten-bij-opsporing-milly-boele.html

AMSTERDAM - Bij de zoektocht naar het vermoorde 12-jarige meisje Milly Boele zijn grote fouten gemaakt. Dat zeggen deskundigen donderdag in het AD en De Telegraaf.
NU.nl/John van der Tol
Milly dood gevonden
slideshow

De politie had meteen met een speurhond bij buurtbewoners langs moeten gaan, zeggen oud-rechercheur d*ck Gosewehr en politiepsycholoog Harrie Timmerman in De Telegraaf.

Boele had vlak voor haar verdwijning haar moeder aan de telefoon. Ze hing op om open te doen voor 'een buurman'.

De politie had volgens de deskundigen meteen bij buurtbewoners moeten aanbellen en tuinen moeten doorzoeken met speurhonden. Als iemand had geweigerd, was dat volgens hen des te meer reden geweest om daar extra onderzoek te doen.

Speurhonden

Justitie zegt in het AD dat de inzet van speurhonden 'één van de scenario's' was die klaarstonden voor als andere methoden tot niets zouden leiden. Ook zouden er veel aanwijzingen zijn dat de ontvoerder niet uit de buurt kwam.

Rechtspsycholoog Jasper J. van der Kemp zegt in de krant echter dat de betrokkenheid van een buurman prioriteit had moeten krijgen.

De politie heeft volgens hem te zorgvuldig willen werken, terwijl haast nodig was. Boele werd dinsdagavond gevonden. Ze was in Dordrecht begraven in de tuin van de 26-jarige agent Sander V., twee huizen naast haar ouderlijke woning.

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

idd.

Heb je weleens afstudeer scripties gelezen van HBO-ers? GOEDGEKEURD door hun docenten!!

Ik kwam er een paar tegen, van Nederlandse jongeren btw, waar in een aantal zinnen geen werkwoord voor kwam. In sommige zinnen zelfs een onderwerp ontbrak. Hele alinea's die compleet ontspoorden. And I swear to god...zelfs een waar iemand "ff" schreef om het woord "even" aan te duiden...:roflol:

Het eind cijfer voor een scriptie dat inhoudelijk niets met het onderwerp te maken had, waarin de hoofdtekst de conclusie niet onderbouwde en in totaal 1786 spelfouten stonden (en als IK die eruit kan halen dan heb je het echt, echt goed verdoet :eek:)....was een 8,5

Dat wil niet zeggen dat ze dom zijn, maar wel dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit holt.

Sterker nog, mijn MBO niveau 4 BBL diploma was lastiger te behalen dan de huidige hbo studie die ik volg.

Je vraagt je toch af hoe streng de psychologische checks zijn om agent te mogen worden. Blijkbaar is die eis ook al losgelaten om maar meer VMBOers aan te kunnen trekken.

Misschien bij stilgestaan dat het zware en soms traumatiserende werk van politieagenten je geestelijk kan (mis)vormen? Er is op geen enkele manier te meten bij een selectie hoe een agent wordt gevormd tijdens zijn loopbaan, dit hoeft trouwens ook niet eens door zijn werk te komen. Achteraf lullen is altijd makkelijk, net zoals die rechercheur bij Pauw en Witteman gisteren die met allerlei protocollen aankwam die opgevolgd moesten worden om in de toekomst dit soort incidenten te voorkomen. De illusie van veiligheid noem ik dat.

Dit soort moorden komen overal en in alle tijden voor en kan je als samenleving niet volledig tegen beschermen zonder al je vrijheden op te geven...

Terug
Naar boven