Fitness Seller

Shocking News Politie graaft in tuin buren Milly

Wat maken jullie je toch druk over hbo of mbo.
Ik maak me meer zorgen over de algemene kwaliteiten van de politie. Als mijn zoon of dochter verdwenen is kan ik dit dan wel aan de politie overlaten? Die vraag spookt in mijn hoofd rond.
Denk dat we op dat vlak niet echt moeten klagen in België of Nederland, heb de indruk dat ze hier prima werk leveren op dat vlak. Natuurlijk maakt iedereen fouten, politie bestaat ook maar uit mensen.

Niet aan de politie overlaten, meteen Freddy De Kerpel bellen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram

En binnenkort kot er een uitzending op TV waarin dat experiment tijdens een TV show herhaald...mensen dachten mee te doen aan een TV quiz en kregen opdracht om iemand die ze niet konmden zien schokken toe te dienen bij een verkeerd antwoord. 80% van de mensen deed dat ...zelfs al had het de dood tot gevolg. Dat zijn mensen die normaal gesproken gewoon door zo'n psychische test of screening heen komen.
Wat een prachtige non sequitur. De man in kwestie kreeg helemaal geen opdrachten van een vermeend autoriteitsfiguur, dus deze vergelijking raakt kant nog wal. Tenzij hij schizofreen was -- maar dat zou dan weer wel bij een screening moeten zijn opgepikt.

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:38 ----------

Ik weet het niet. Sommige avonden, als ik in mijn bed lig na te denken, ben ik best wel bang dat ik de volgende dag zal opstaan met een onweerstaanbare drang om zoveel mogelijk mensen op de meest gruwelijke manieren om het leven te brengen. Het kunnen best banale zaken zijn die me triggeren tot zulke gedachtes. In mijn dromen gebruik ik dan mijn fysieke overwicht en voorwerpen die ik in mijn onmiddelijke omgeving kan terugvinden om schade aan te richten. Ik heb ook nooit het gevoel enige echte brokken te kunnen maken, dus ik ga volledig los. Als ik moe wordt kijk ik terug op een massa-slagveld, besef ik hoe diep ik in de shit zit, en wordt ik na een halve minuut wakker ofzo. Op een bepaalde dag zou er wel eens iets kunnen knappen, waardoor ik op automatische piloot zal overschakelen en een ware ravage zal aanrichten.

Kan niet zeggen dat ik daar ook last van heb. Wie van ons twee is nu gek?

Maar dat je door kan draaien spreekt niemand tegen. Maar doordraaien zie ik als een wegpiraat vermoorden, of in de supermarkt een bejaarde een kopstoot geven. Niet een meisje van 12 uit huis lokken en vermoorden.

---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Misschien bij stilgestaan dat het zware en soms traumatiserende werk van politieagenten je geestelijk kan (mis)vormen? Er is op geen enkele manier te meten bij een selectie hoe een agent wordt gevormd tijdens zijn loopbaan, dit hoeft trouwens ook niet eens door zijn werk te komen.

Als dit zo is, en ik twijfel er eigenlijk niet eens aan, waarom krijgen agenten dan niet jaarlijks een evaluatie? Blijkbaar wordt door alle korpsleidingen geacht dat dit niet nodig is. Dus ofwel is het in de praktijk geen probleem, ofwel alle korpsleidingen zitten fout.

Wat een prachtige non sequitur. De man in kwestie kreeg helemaal geen opdrachten van een vermeend autoriteitsfiguur, dus deze vergelijking raakt kant nog wal. Tenzij hij schizofreen was -- maar dat zou dan weer wel bij een screening moeten zijn opgepikt.

Het gaat om het feit dat iedereen in staat is tot moorden...of het in zich heeft.

...in dit geval middels een opdracht...en laten we wel wezen...meedoen aan een quizshow is nou niet een heel erg dwingende opdracht...in een ander geval door psychische plotselinge dwang en in weer een ander geval omdat iemand plotseling compleet sjaggo was en met het verkeerde been uit bed stapte....in weer een ander geval omdat...etc. etc.

Feit blijft dat screening niets uitsluit.

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Kan niet zeggen dat ik daar ook last van heb. Wie van ons twee is nu gek?

Maar dat je door kan draaien spreekt niemand tegen. Maar doordraaien zie ik als een wegpiraat vermoorden, of in de supermarkt een bejaarde een kopstoot geven. Niet een meisje van 12 uit huis lokken en vermoorden.

Geen van beide.

Ooit van een burn-out gehoord? Dan doe je na een inzinking opeens ook hele rare dingen die je normaal nooit zou doen. Hetzelfde principe.

Kijk eens naar VICAP en het onderzoek dat zij hebben gedaan naar psychologische stress en gewelddadig gedrag. Er kan soms weken tussen het moment van doordraaien en het moment van de daad zitten....en toch zijn ze direct gelinkt.

Als dit zo is, en ik twijfel er eigenlijk niet eens aan, waarom krijgen agenten dan niet jaarlijks een evaluatie? Blijkbaar wordt door alle korpsleidingen geacht dat dit niet nodig is. Dus ofwel is het in de praktijk geen probleem, ofwel alle korpsleidingen zitten fout.

Als je de huidige werkdruk bij een korps zoals rijnmond of hollands midden bekijkt dan lopen ze zowat allemaal op hun tenen. Als er dan één wat afwijkend gedrag vertoond op welke manier dan ook, wordt het vaak toegeschreven aan de werkdruk welke weer wordt veroorzaakt door van bovenaf opgelegde bezuinigingen.

Als teams in een rustiger vaarwater kunnen werken, is het waarschijnlijker dat gasten zoals Sander er tussenuit worden gepikt. Evaluaties zijn er wel waarbij altijd aandacht uitgaat naar beleefde stress, zeker na bijvoorbeeld verhangingen of zedendelicten etc waar elke agent mee te maken krijgt, maar spanningen kunnen langzaam opbouwen van binnen en er is dan geen rood lichtje dat automatisch gaat branden.

Nogmaals, achteraf hebben mensen altijd een klip en klare mening over hoe het allemaal geregeld had moeten worden. Realiteit is dat je dit soort gevallen niet kunt uitsluiten.

[/COLOR]Het gaat om het feit dat iedereen in staat is tot moorden...of het in zich heeft.

...in dit geval middels een opdracht...en laten we wel wezen...meedoen aan een quizshow is nou niet een heel erg dwingende opdracht...in een ander geval door psychische plotselinge dwang en in weer een ander geval omdat iemand plotseling compleet sjaggo was en met het verkeerde been uit bed stapte....in weer een ander geval omdat...etc. etc.

Feit blijft dat screening niets uitsluit.
Okay, dan gewoon geen screenings meer. Als het toch niets uitmaakt, kan je gewoon iedereen dagelijks met een vuurwapen op pad sturen. Ook stel ik voor alle TBS instellingen open te gooien. Ik bedoel: het feit dat die mensen in het verleden fouten hebben begaan is geen garantie dat ze dat weer gaan doen. Dus vrijlaten allemaal.

Ooit van een burn-out gehoord? Dan doe je na een inzinking opeens ook hele rare dingen die je normaal nooit zou doen. Hetzelfde principe.
Ik heb er twee moeten begeleiden (waaronder mijn vrouw), dus ben er wel een beetje mee bekend. En nee, die deden beide geen rare dingen. Daar waren ze jarenlang te uitgeput voor.

Kijk eens naar VICAP en het onderzoek dat zij hebben gedaan naar psychologische stress en gewelddadig gedrag. Er kan soms weken tussen het moment van doordraaien en het moment van de daad zitten....en toch zijn ze direct gelinkt.
Allemaal heel mooi. En ik neem aan nog waar ook. Hoe bewijst dit dat jaarlijkse evaluaties dit risico niet kunnen verminderen? Precies: helemaal niet.

Over ViCAP kom ik alleen maar tegen dat het een tool is om patronen te vinden in ernstige misdrijven, dus meervoudige daders. Niet voor een first offense. Niet specifiek onderzoek naar oorzaken voor misdrijven. Dus... link of nonargument.

---------- Toegevoegd om 16:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Nogmaals, achteraf hebben mensen altijd een klip en klare mening over hoe het allemaal geregeld had moeten worden. Realiteit is dat je dit soort gevallen niet kunt uitsluiten.

Alweer datzelfde gelul. Nee, niets kan uitgesloten worden. Is dat een reden om het dan maar te negeren? Nee. Perfectie is nergens mogelijk. Maar ik denk dat weldenkende mensen een reductie van 50% al heel nuttig zouden vinden.

Politie of geen politie moet hier toch niks uitmaken? Als is bevestigd dat hij de dader is (of dat al is gebeurd weet ik niet... dat zal de rechter bepalen uiteindelijk) dan blijft het een mens met een keuze. Hij heeft (dan) zelf de keuze gemaakt waarvoor hij gestaan heeft en zal zich dan als elke moordenaar in dit land moeten verantwoorden in de bak...

(Dat dat maar 2 maanden is gevolgd door een weekje schoffelen daar gelaten :D)

Alweer datzelfde gelul. Nee, niets kan uitgesloten worden. Is dat een reden om het dan maar te negeren? Nee. Perfectie is nergens mogelijk. Maar ik denk dat weldenkende mensen een reductie van 50% al heel nuttig zouden vinden.

Een reductie van 50%? Op de wat, 2 à 3 gevallen van dit formaat elke 5 jaar? Dit soort incidenten zijn altijd uniek, als je vanaf nu extra oplet om gevallen zoals Milly te voorkomen gebeurt er wel weer iets anders zoals een agent die zijn wapen gebruikt om zijn ex neer te schieten of wat dan ook. Wat je wil is heel bewonderenswaardig en ieder 'weldenkend' mens wil inderdaad alle leed zoveel mogelijk voorkomen, waaronder ikzelf. Er bestaat alleen altijd een afruil tussen het kunnen functioneren als agent en ingrijpen wanneer rode lichtjes gaan branden. Je kan nl niet altijd met alles rekening houden.

Okay, dan gewoon geen screenings meer. Als het toch niets uitmaakt, kan je gewoon iedereen dagelijks met een vuurwapen op pad sturen. Ook stel ik voor alle TBS instellingen open te gooien. Ik bedoel: het feit dat die mensen in het verleden fouten hebben begaan is geen garantie dat ze dat weer gaan doen. Dus vrijlaten allemaal.

Ik zeg niet dat het niets uitmaakt...ik zeg dat je dit soort zaken met een screening niet kan voorkomen....de rest is overdreven van je.

Ik heb er twee moeten begeleiden (waaronder mijn vrouw), dus ben er wel een beetje mee bekend. En nee, die deden beide geen rare dingen. Daar waren ze jarenlang te uitgeput voor.

Prima..jouw ervaring. Lijkt me toch dat iemand die niet meer vooruit kan een breuk is met normaal gedrag. Kenmerkend voor burn-out is dat mensen ander gedrag vertonen dan ze normaal zouden vertonen...zoals bijv. emoties op momenten die ze normaal niet zouden raken, angstige gevoelens die plotseling opkomen etc.

Allemaal heel mooi. En ik neem aan nog waar ook. Hoe bewijst dit dat jaarlijkse evaluaties dit risico niet kunnen verminderen? Precies: helemaal niet.

Jouw stelling was dat dit voortkwam uit gebrekkige tests...dat een doelbewuste moord kan worden voorkomen door screening. En ik zeg dat hoe goed de test ook is dat je dit niet kan voorkomen. Nu keer je de argumentatie om.

Maar ik heb sluitende bewijs: het komt nl nog steeds voor dat mensen die regelmatig gescreend worden nog steeds misdaden begaan.

Bewijs het tegendeel maar.

Over ViCAP kom ik alleen maar tegen dat het een tool is om patronen te vinden in ernstige misdrijven, dus meervoudige daders. Niet voor een first offense. Niet specifiek onderzoek naar oorzaken voor misdrijven. Dus... link of nonargument.

Op basis waarvan denk je dat dit model tot stand is gekomen? Medde door onderzoek naar gedrag en psychisch inzicht in seriemoordenaars. Onderdeel van VICAP is analyse door experts. Die maken psychologische dader profielen om bepaalde zaken te kunnen correleren...de analyses worden gemaakt op basis van gedrags leer.

Ik denk dat je een reductie van 50% met een screening niet eens kan benaderen. Graag argumentatie waarom je dat denkt.

Moeder meldt meteen dat er een buurman aan de deur was. Ze gaan bij iedereen langs. Na de ondervraging blijkt niemand langs te zijn geweest. Pas na de 5de dag vindt er een huiszoeking plaats en op de 6de dag meldt dat varken zich.

Het varken heeft een vaag alibi, maar ze besluiten er nog niks mee te doen.

Er worden geen speurhonden ingezet terwijl het spoor nog vers is. Zeker als een 12jarig meisje na 21.00 nog niet thuis is. Eerst maar is een plan van aanpak maken en scenario's verzinnen.

Heel dat faalkorps oprollen

Ben ik oneens. Doodslag is een incident, en kan je niet voorspellen. Een meisje uit huis lokken en haar dan vermoorden is van een heel andere orde. Niet iets dat je "per ongeluk" deed omdat de situatie er om vroeg. De eerste is niet effectief te voorkomen, de tweede al heel wat beter.

kun je wat realistische voorbeelden geven van hoe je dat (deels) zou kunnen voorkomen zonder mensen hun vrijheden in te perken? ben benieuwd

Zo is dat!
Las op www.nu.nl over een fitness-trainer (in Ede) die het wel lekker vond om aan meisjes van 12 te komen.

Op deze manier durf je je kids toch nergens meer achter te laten??

Tja wat moet je dan? Wil jij je kinderen angstvallig beschermen tegen al het kwaad? Onbegonnen werk zeg ik je. Voor een groot gedeelte probeer je dat wel, ik ga ook niet in een achterstandswijk wonen en ik zorg dat in mijn vriendenkring betrouwbare personen zitten.

Je geeft ze van jongs af aan al mee dat ze nooit met vreemden mee mogen gaan etc. maar ja zoiets verwacht je natuurlijk nooit als ouder.
Daar kan je je niet op voorbereiden, blijf het vreselijk vinden wat een kloot (nekschot) :army:

Het is hbo en niet HBO wancker

Zo te lezen heb je nog gelijk ook, maar ik lees het altijd met hoofdletters overal, en zo staat het ook op de Hogescholen.

Maar je zou id. weleens gelijk kunnen hebben, in dat geval trek in mijn woorden terug.
Dit soort dingen houdt me scherp.:)

Wanker is met k, niet ck. :D

http://www.nu.nl/binnenland/2207505/grote-fouten-bij-opsporing-milly-boele.html

AMSTERDAM - Bij de zoektocht naar het vermoorde 12-jarige meisje Milly Boele zijn grote fouten gemaakt. Dat zeggen deskundigen donderdag in het AD en De Telegraaf.
NU.nl/John van der Tol
Milly dood gevonden
slideshow

De politie had meteen met een speurhond bij buurtbewoners langs moeten gaan, zeggen oud-rechercheur d*ck Gosewehr en politiepsycholoog Harrie Timmerman in De Telegraaf.

Wat een onzin... Het is achteraf altijd zo makkelijk praten. Stel dat ze in de kruipruimte onder een huis was gevonden... had men dan geroepen dat de politie bij alle buren in huis onder de vloer had moeten kijken? Of als ze achter een gemetseld muurtje was gestopt(zou niet de eerste keer zijn overigens) moeten ze dan alle binnenmuren maar afbreken?

• Topic Starter Topic Starter
Wat een onzin... Het is achteraf altijd zo makkelijk praten. Stel dat ze in de kruipruimte onder een huis was gevonden... had men dan geroepen dat de politie bij alle buren in huis onder de vloer had moeten kijken? Of als ze achter een gemetseld muurtje was gestopt(zou niet de eerste keer zijn overigens) moeten ze dan alle binnenmuren maar afbreken?

Ze hebben van politie en justitie zelf toegegeven niet direct te hebben gezocht bij buren.terwijl dat de enige info was die ze hadden.

Milly zei "mam ik hang op want de buurman staat voor de deur" en toen moeder thuiskwam was Milly verdwenen.

dan ga je niet een standaard protocol volgen en meerdere opties bekijken,maar dan ga je in directe omgeving de buren af.

maar dat is niet gedaan,er is eerst een tijd gewacht om te beslissen of het wel een vermissing werd. daarna is een standaard protocol gevolgd bij vermissing, in dat protocol komt ook een algemeen burenonderzoek voor, en kwamen ze ook bij de dader terecht, die kon niet alle vragen naar wens beantwoorden, en zou Maandag of dinsdag weer ondervraagd worden.

meer is hier te lezen :http://www.ad.nl/ad/nl/2202/Milly-Boele/index.dhtml

Ze hebben van politie en justitie zelf toegegeven niet direct te hebben gezocht bij buren.terwijl dat de enige info was die ze hadden.

Milly zei "mam ik hang op want de buurman staat voor de deur" en toen moeder thuiskwam was Milly verdwenen.

dan ga je niet een standaard protocol volgen en meerdere opties bekijken,maar dan ga je in directe omgeving de buren af.

maar dat is niet gedaan,er is eerst een tijd gewacht om te beslissen of het wel een vermissing werd. daarna is een standaard protocol gevolgd bij vermissing, in dat protocol komt ook een algemeen burenonderzoek voor, en kwamen ze ook bij de dader terecht, die kon niet alle vragen naar wens beantwoorden, en zou Maandag of dinsdag weer ondervraagd worden.

meer is hier te lezen :http://www.ad.nl/ad/nl/2202/Milly-Boele/index.dhtml

Klopt maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat zou men gezegd hebben als ze in de kruipruimte onder een huis was gevonden? Alle huizen controleren?

• Topic Starter Topic Starter
Klopt maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is wat zou men gezegd hebben als ze in de kruipruimte onder een huis was gevonden? Alle huizen controleren?

waar ze bij de dader is gevonden,heeft toch niks te maken of er direct gezocht moest worden bij de buren?

tuin of kelder of zolder of schuur.

waar ze bij de dader is gevonden,heeft toch niks te maken of er direct gezocht moest worden bij de buren?

tuin of kelder of zolder of schuur.

In het artikel staat dat "deskundigen" vinden dat er direct met speurhonden de tuinen in moest worden gegaan bij de buren. Volgens mij betekent dat alle buren. Ik vraag me af of ze dit nu alleen zeggen omdat ze toevallig in een tuin is gevonden.

Terug
Naar boven