AndroidHealthClinic

Shocking News Politie graaft in tuin buren Milly

Is het wel zeker dat er gezegd is dat de buurman voor de raam stond of een man en dat er later (door de media of wie dan ook) buurman van is gemaakt.
Wij hebben dat gesprek niet gehoord.
Er zijn kort na de vermissing meer dan 200 tips binnen gekomen. Waaronder, Milly zou gezien zijn in Groningen, bij een Albert Heijn ergens in het land en nog in een paar andere plaatsen. Waar ga je dan als eerste op of naar zoeken?
Het is heel makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen wat er had moeten gebeuren, zelfs door oud politiemensen of mensen die denken dat ze er verstand van hebben.

Ik zeg niet dat het niets uitmaakt...ik zeg dat je dit soort zaken met een screening niet kan voorkomen....de rest is overdreven van je.

Prima..jouw ervaring. Lijkt me toch dat iemand die niet meer vooruit kan een breuk is met normaal gedrag. Kenmerkend voor burn-out is dat mensen ander gedrag vertonen dan ze normaal zouden vertonen...zoals bijv. emoties op momenten die ze normaal niet zouden raken, angstige gevoelens die plotseling opkomen etc.

Jouw stelling was dat dit voortkwam uit gebrekkige tests...dat een doelbewuste moord kan worden voorkomen door screening. En ik zeg dat hoe goed de test ook is dat je dit niet kan voorkomen. Nu keer je de argumentatie om.

Maar ik heb sluitende bewijs: het komt nl nog steeds voor dat mensen die regelmatig gescreend worden nog steeds misdaden begaan.

Bewijs het tegendeel maar.

[/COLOR]
Op basis waarvan denk je dat dit model tot stand is gekomen? Medde door onderzoek naar gedrag en psychisch inzicht in seriemoordenaars. Onderdeel van VICAP is analyse door experts. Die maken psychologische dader profielen om bepaalde zaken te kunnen correleren...de analyses worden gemaakt op basis van gedrags leer.

Ik denk dat je een reductie van 50% met een screening niet eens kan benaderen. Graag argumentatie waarom je dat denkt.

WTF al die lappen tekst die jij hier neerknald in heel dit topic en daarbuiten.

Zijn het allemaal aangepaste citaten ofzo (copy/edit/paste)?

Als alles vanuit je geest komt, heb ik diep respect voor je.

MAAAARRRR, is je lichaam net ze gespierd als je hersens?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
In het artikel staat dat "deskundigen" vinden dat er direct met speurhonden de tuinen in moest worden gegaan bij de buren. Volgens mij betekent dat alle buren. Ik vraag me af of ze dit nu alleen zeggen omdat ze toevallig in een tuin is gevonden.

Dat is natuurlijk achter af gezwets van die "deskundigen", maar het punt wat ik(al eerder) aangaf is wel het belangrijkste.

Laat dat een les zijn voor een volgende keer

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

Is het wel zeker dat er gezegd is dat de buurman voor de raam stond of een man en dat er later (door de media of wie dan ook) buurman van is gemaakt.
Wij hebben dat gesprek niet gehoord.
Er zijn kort na de vermissing meer dan 200 tips binnen gekomen. Waaronder, Milly zou gezien zijn in Groningen, bij een Albert Heijn ergens in het land en nog in een paar andere plaatsen. Waar ga je dan als eerste op of naar zoeken?
Het is heel makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen wat er had moeten gebeuren, zelfs door oud politiemensen of mensen die denken dat ze er verstand van hebben.

Dat is vaker dan 1x beantwoord door de hoofdofficier van justitie,en om strategische reden,niet direct naar de media gebracht.

Laatst bewerkt:

thnx.

Als het een citaat is staat het erbij, in quote, als link, of tussen haakjes.

Woog eind december 99kg, bf 11%. 1rm BP 123, SQ 144 (slechte knieen en rug), DL 180. Ben al een tijdje ziek en ben in 3 maanden tijd 16 kilo kwijtgeraakt...weeg nu 83, bf 13% en heb geen idee wat mijn 1rm's nu zijn.......sooo.....nope inmiddels niet meer zo gespierd.

Gecondoleerd voor de nabestaanden...

Is altijd easy om naderhand de fouten die gemaakt zijn aan te wijzen..
lees net dat zn vriendin ook agente was.... pff die zal het ook zwaar krijgen

Laatst bewerkt:
In het artikel staat dat "deskundigen" vinden dat er direct met speurhonden de tuinen in moest worden gegaan bij de buren. Volgens mij betekent dat alle buren. Ik vraag me af of ze dit nu alleen zeggen omdat ze toevallig in een tuin is gevonden.

vanaf het eerste moment hadden ze 2 feiten:
-alle spullen thuis achtergelaten
-buurman voor de deur.

Het lijkt mij dat je dan met een speurhond langs elke buur gaat, de situatie uitlegt en vraagt of die persoon is langsgeweest en om even te kijken met de hond. Degene die niet meewerkt kan je zien als potentiële verdachte en daarvoor een bevel halen. Maar nee de lamlullen zien dit als een van de mogelijkheden en wachten 5 dagen lang om dan pas een huis te onderzoeken

Hij kan goed schrijven, zoals Klaaswitz of builderbb, maar dan heb je het eigenlijk ook wel gehad. Dit iis het type persoon dat leeft voor een discussie, of het te verdedigen punt dan wel of niet correct is (zelfs volgens hem zelf) wat hij doet is continue vraagstukken stellen over alles en wil deze uitgelicht hebben het liefst door zijn tegenspeler. Het zla niet de eerste keer zijn dat ik zo'n prachtig opgesteld stukje als flauwekul heb moeten afdoen...maar dat is mijn mening.

er was al kritiek op de tests/screening en hoe hij daar doorkwam maar als je dan dit leest.

De verdachte van de moord op Milly Boele, Sander V., had in zijn jeugd zware psychische problemen. Dat verklaart de mentor die V. tijdens zijn vbo-opleiding begeleidde in het AD.

Volgens de mentor had hij toen zelfmoordneigingen en sneed met scheermesjes in zijn armen. ''Je vergeet duizenden leerlingen, maar Sander niet."

In De Telegraaf komt een ex-vriendin van V. over hem aan het woord; ze beschrijft hem als seksueelgestoord en gewelddadig in bed.

"Als hij in extase raakt wordt hij onbeschrijflijk hardhandig en ook gewelddadig. Ik moest hem dan stoppen, anders kneep hij mijn keel dicht en zou hij me gewurgd hebben.''

De vrouw vertelt in de ochtendkrant dat Sander V. haar enkele maanden geleden vertelde dat het niet goed met hem ging. ''Hij wilde weg bij de politie. Hij trok het niet, zei hij. Ook met zijn relatie liep het mis. Linda en hij zagen elkaar nooit, zo klaagde hij. Hij wilde met haar stoppen.

Aanklacht Sander V.: geen moord, maar doodslag

,[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Sander V. Geen moord maar doodslag. FOTOMONTAGE AD

UPDATE DORDRECHT - Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12). Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van V. bekendgemaakt.

De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander V.

Op het lichaam van Milly is sectie verricht. Volgens het OM is daaruit gebleken dat nog een aantal zaken moet worden onderzocht en kunnen er daarom nog geen nadere mededelingen over worden gedaan.

De beschuldiging van doodslag is opmerkelijk. Daaruit zou mogen worden afgeleid dat V. geen vooropgezet plan zou hebben gehad om Milly te doden. De verdachte heeft na zijn aanhouding dinsdag, nadat hij zichzelf op een politiebureau had gemeld, een bekennende verklaring afgelegd.

Doodslag (het met opzet maar zonder vooropgezet plan doden van iemand) wordt met maximaal vijftien jaar bestraft. Op moord (het doden met voorbedachte raad) staat levenslang dan wel de maximale tijdelijke straf van dertig jaar. Of het louter bij doodslag blijft, staat nog niet vast. Het onderzoek van de politie is nog in volle gang. Getuigen moeten worden gehoord, de definitieve resultaten van de sectie moeten worden afgewacht en nader forensisch onderzoek moet plaatsvinden, meldt het OM.

Aan de hand van die onderzoeksresultaten moet de officier van justitie beoordelen of er aanleiding is Sander V. ook nog voor andere feiten te vervolgen, zoals een zedendelict. Ook zou nog gedacht kunnen worden aan het wegmaken van een lijk: om zijn daad te verdoezelen, begroef V. het lichaam van het meisje in zijn tuin. Bijkomende delicten werken strafverzwarend. Als justitie bij doodslag als hoofddelict blijft, zou de straf in zo'n geval dus hoger kunnen uitpakken dan vijftien jaar.

De rechter-commissaris heeft vrijdag de bewaring van V. bevolen. Op 31 maart beslist de raadkamer van de rechtbank over de verlenging van het voorarrest. (ANP)

O tuurlijk :mad: ik wist dat er zoiets uit zou komen , als het allemaal klopt dan :(

vanaf het eerste moment hadden ze 2 feiten:
-alle spullen thuis achtergelaten
-buurman voor de deur.

Het lijkt mij dat je dan met een speurhond langs elke buur gaat, de situatie uitlegt en vraagt of die persoon is langsgeweest en om even te kijken met de hond. Degene die niet meewerkt kan je zien als potentiële verdachte en daarvoor een bevel halen. Maar nee de lamlullen zien dit als een van de mogelijkheden en wachten 5 dagen lang om dan pas een huis te onderzoeken

Gewoon een bevel halen? Het werkt volgens jou zo simpel? :roflol:

Gewoon een bevel halen? Het werkt volgens jou zo simpel? :roflol:

Ja...het werkt in principe zo simpel. Hij heeft een goed punt.

Ik zou bijv. niet zonder dwangbevel of huiszoekingsbevel meewerken aan inbreuk op mijn privacy (maar ik ben daar dan ook echt fundamentalistisch in en ik ga ook rustig een nacht in de cel zitten + € 50 boete omdat ik weiger me zonder aanleiding te identificeren) onderzoek. Daarvoor zal de politie dan tussenkomst van de OvJ en de rechter moeten aanvragen.

Maar het is so wie so onbegrijpelijk dat ze geen speurhonden hebben ingezet....en dat heeft niets met ervaring achteraf te maken. Maar simpelweg met een rationele analyse van de bekende informatie op dat moment gekoppeld aan het feit dat iedere pseudo-criminoloog of iemand die maar een klein beetje inzicht heeft in criminologie snapt dat 7-10 keer een kind te maken krijg met een misdrijf van bekenden.

Ja...het werkt in principe zo simpel. Hij heeft een goed punt.

Ik zou bijv. niet zonder dwangbevel of huiszoekingsbevel meewerken aan inbreuk op mijn privacy (maar ik ben daar dan ook echt fundamentalistisch in en ik ga ook rustig een nacht in de cel zitten + € 50 boete omdat ik weiger me zonder aanleiding te identificeren) onderzoek. Daarvoor zal de politie dan tussenkomst van de OvJ en de rechter moeten aanvragen.

Maar het is so wie so onbegrijpelijk dat ze geen speurhonden hebben ingezet....en dat heeft niets met ervaring achteraf te maken. Maar simpelweg met een rationele analyse van de bekende informatie op dat moment gekoppeld aan het feit dat iedere pseudo-criminoloog of iemand die maar een klein beetje inzicht heeft in criminologie snapt dat 7-10 keer een kind te maken krijg met een misdrijf van bekenden.

Je krijg met zulke beperkte informatie echt niet zo makkelijk een machtiging tot binnentreden voor een woning waarvan de bewoner je niet naar binnen laat en een huiszoekingsbevel is helemaal uit den boze.

Je krijg met zulke beperkte informatie echt niet zo makkelijk een machtiging tot binnentreden voor een woning waarvan de bewoner je niet naar binnen laat en een huiszoekingsbevel is helemaal uit den boze.

Ik denk dat je een huiszoekingsbevel overschat. Meestal wordt dat ding afgegeven door de H-OvJ en die is 9-10 keer gewoon onderdeel van de politie.

Het enige wat noodzakelijk is voor een huiszoekingsbevel is dat het gaat om verdenking van een strafbaar feit waarvoor voorlopige hechtenis kan worden toegekend (dus ik geloof waar een max. straf >4 jaar op staat). Anders wordt de zaak later so wie so niet ontvankelijk verklaard.

Dat lijkt me gezien de beschikbare informatie en de weigering om mee te werken aan de orde.

- verdwijning minderjarig meisje (ontvoering => 4jr, seksueelmisbruik => 4 jaar, moord => 4 jaar, doodslag => 4 jaar)...of betrokkenheid, mededader bij een van deze mogelijkheden)
- informatie dat een buurman haar het laatst levend heeft gezien
- geen medewerking verlenen aan een politie onderzoek
- geen vondst meisje bij andere buren

Reden te over om een huiszoekingsbevel af te geven.

Ik denk dat je een huiszoekingsbevel overschat. Meestal wordt dat ding afgegeven door de H-OvJ en die is 9-10 keer gewoon onderdeel van de politie.

Het enige wat noodzakelijk is voor een huiszoekingsbevel is dat het gaat om verdenking van een strafbaar feit waarvoor voorlopige hechtenis kan worden toegekend (dus ik geloof waar een max. straf >4 jaar op staat). Anders wordt de zaak later so wie so niet ontvankelijk verklaard.

Dat lijkt me gezien de beschikbare informatie en de weigering om mee te werken aan de orde.

- verdwijning minderjarig meisje (ontvoering => 4jr, seksueelmisbruik => 4 jaar, moord => 4 jaar, doodslag => 4 jaar)...of betrokkenheid, mededader bij een van deze mogelijkheden)
- informatie dat een buurman haar het laatst levend heeft gezien
- geen medewerking verlenen aan een politie onderzoek
- geen vondst meisje bij andere buren

Reden te over om een huiszoekingsbevel af te geven.

Ik denk dat jij een huiszoekingsbevel onderschat. Een huiszoekingsbevel is behoorlijk ingrijpend. Die wordt dan ook zeker niet door de HOvJ afgegeven. Daarnaast moet de R-C aanwezig zijn bij een doorzoeking.

Jij bent in de war (denk ik) met een machtiging tot binnentreden, bijvoorbeeld voor een aanhouding. Daarbij mag men alleen zoekend rondkijken en bijvoorbeeld geen kasten openmaken. Iets wat met een zoeking wel mag.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat jij een huiszoekingsbevel onderschat. Een huiszoekingsbevel is behoorlijk ingrijpend. Die wordt dan ook zeker niet door de HOvJ afgegeven. Daarnaast moet de R-C aanwezig zijn bij een doorzoeking.

Jij bent in de war (denk ik) met een machtiging tot binnentreden, bijvoorbeeld voor een aanhouding. Daarbij mag men alleen zoekend rondkijken en bijvoorbeeld geen kasten openmaken. Iets wat met een zoeking wel mag.

Met een speurhond erbij, en als die aangeeft wat te ruiken,mag er toch wel verder gezocht worden neem ik aan?

bij een dringende noodzaak is het niet nodig om een machtiging van de rechter-com af te wachten. feit blijft dat ze hebben gefaald. Tijdens de persconferentie; varken had een vaag alibi, maar ze hebben besloten om pas na het weekend weer langs te gaan.
EDIT-in de war met inbeslagneming:D

Laatst bewerkt:

Sorry, maar je haalt twee zaken door elkaar.

Een huiszoekingsbevel is een machtiging tot binnentreden van de woning en er mag weldegelijk gespeurd worden.

Wat jij verwart is een agent die wel binnen genodigd is of toestemming heeft, maar geen toestemming heeft tot speuren. Een agent mag NIET ondanks uitnodiging speuren indien hij in een woning is ZONDER machtiging.
Alles was in blikveld ligt mag wel nader bekeken worden....en kan
ingenomen worden als bewijsmateriaal.

Maar je hebt gelijk dat er ook met huiszoekingsbevel alleen gekeken mag worden in relevante ruimten tenzij anders gespecificeerd in het bevel. Overigen zijn deze ruimten voor de verdenkingen in dit soort delicten natuurlijk ruim.

Degenen die in Nl een huiszoekingsbevel mogen afgeven zijn:

HOvJ
OvJ
Advocaat Generaal Gerechtshof

Zie algemene wet binnentreden woning:

• § 2. Binnentreden in woningen zonder toestemming van de bewoner

• Artikel 2

• 1.Voor het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is een schriftelijke machtiging vereist, tenzij en voor zover bij wet aan rechters, rechterlijke colleges, leden van het openbaar ministerie, burgemeesters, gerechtsdeurwaarders en belastingdeurwaarders de bevoegdheid is toegekend tot het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner. De machtiging wordt zo mogelijk getoond.
    • 2.Onze Minister van Justitie stelt het model van deze machtiging vast.
    • 3.Een schriftelijke machtiging als bedoeld in het eerste lid is niet vereist, indien ter voorkoming of bestrijding van ernstig en onmiddellijk gevaar voor de veiligheid van personen of goederen terstond in de woning moet worden binnengetreden.

• Artikel 3

• 1.Bevoegd tot het geven van een machtiging tot binnentreden zijn:
      • a. de advocaat-generaal bij het gerechtshof;
      • b. de officier van justitie;
      • c. de hulpofficier van justitie.

Die wet zegt ook dat

Je zegt huiszoekingsbevel... ik versta daar iets heel anders onder dan een machtiging tot binnentreden zoals dat ook in de wet omschreven staat

Hij had er beter hamburgers van kunnen bakken, dat had veel minder opgevallen dan dit!

Terug
Naar boven