MuscleMeat

Shocking News Politie graaft in tuin buren Milly

Degene waarvan je het zeker niet verwacht zijn meestal nog het ziekste, dat hebben we in België jammergenoeg ook mogen ervaren.

Die ouders gaan door een hel momenteel, niemand maar dan ook niemand kan zich verplaatsen in het verdriet wat deze mensen nu meemaken.

Als ouder van 1 of meerdere kinderen is je zorgeloze leventje wel voorbij je maakt je altijd zorgen of het wel goed gaat, waar ze zijn etc. niet overbezorgd maar gewoon bezorgt.

Dat dat 17 jarige mannetje hier op DBB dat niet helemaal begrijpt heeft TPH1976 al uitstekend uitgelegd.
Maar het siert je om dan gewoon je smoel te houden.

Is dat die meid? Die zou ik wel even willen troosten in deze moeilijke tijden.

Seriously, check niet alleen die profielpic :roflol:

dat was zn vriendin iig, bericht van een vent onder een foto:

"linda als ik jou was zou ik deze foto verwijderen!!!dit is een verschrikkelijke kl***zak die de 12 jarige milly boele heeft vermooord,ben blij dat je bij die eikel weg bent sterkte!!!"

Vooropgesteld: Ik heb de rest van je posts ook gelezen...en deze reactie is integraal terug pakkend op al die posts.

Blijkbaar begrijp je het niet zo goed...geeft niet...komt omdat je hersenen nog niet voltooid zijn (niet persoonlijk bedoeld...just scientific fact)

Empathisch vermogen heet het. Het vermogen om je in te leven en medeleven te tonen....en dus bijvoorbeeld het fatsoen te hebben om achterwegen te laten dat zoiets je niet boeit.

Simpelweg omdat het een onnodige en overbodige en botte toevoeging is en omdat het eigenlijk best wel de indruk van een nogal laag EQ wekt omdat, zeker in zo'n thread, te zeggen.

Het heeft niets met wakker liggen te maken, maar met normbesef en enige blijk van opvoeding....om dat dit soort uitspraken en toevoegingen gewoon compleet nutteloos zijn en omdat het, ondanks dat je mag vinden wat je vind, gewoon geen pas geeft om dat erbij te zeggen.

Ik ga niet jouw recht op vrijheid van meningsuiting ter discussie stellen, maar daar staat tegenover dat anderen dus (terecht) hun ongezouten mening over jou mogen uiten....vrijheid van meningsuiting brengt nl ook verantwoordelijkheid met zich mee...soms om te weten wanner je iets wel en iets niet kunt zeggen. Dit is zo'n moment waarop je beter bepaalde zaken voor je houdt.

Dan kan je zo koppig en enig zins blind zijn en je hakken in het zand zetten en jezelf natuurlijk gaan verdedigen, maar het enige wat je daarmee bereikt is dat je nog meer de indruk wekt dat je een botte hufter bent.

Het is nl wel belangrijk....voor dat meisje was het belangrijk toen zij mogelijk om het leven werd gebracht en voor haar ouders, familie, vrienden en overige buurtbewoners is het belangrijk....mogelijk een van de belangrijkste gebeurtenissen in hun leven. Het is bljkbaar alleen niet belangrijk voor jou...en heel eerlijk...in dit soort situaties doe jij er niet zo veel toe en ben jij eigenlijk de enige die niet belangrijk is. Niets persoonlijks, geldt nl ook voor alle anderen hier.

En dan kan je terecht zeggen dat er dagelijks duizenden kinderen sterven en dat er ook dagelijks kinderen om het leven worden gebracht...en je kan dan proberen te beargumenteren dat het hypocriet is om wel over dit meisje te treuren of er een punt van te maken... Maar wat je je blijkbaar niet beseft is het feit dat dit meisje symbolisch ook al die anderen vertegenwoordigd....en voor mensen die kinderen hebben is dit een van de ergste nachtmerries die je als ouder kan overkomen...

En nou ken ik je niet...dus ik wil niet zeggen, en zeg ook niet dat je een hufter bent...maar je wekt wel heel erg de indruk...;)

De eerste zin was meer dan genoeg...was helemaal prima zo. Maar de rest van de post was dan gewoon weer een beetje heel erg jammer. Dus voortaan even meer dan een fractie van een seconde nadenken. Kay?

1. Empathie is wel volleerd rond adolescentie.(en als ik me niet vergis al er voor)
2. Je neemt ook aan dat adoloscenten een soort prefase zijn voor volwassenheid, die kennelijk dan een eindpunt zijn. Goed, niks mis mee, maar wil het gewoon melden zodat anderen het niet lezen alsof het een feit is, maar eerder een 'visie'.
3. Emotionele intelligentie is een nogal dubieus construct.
4. Dat sommige hier kinderen hebben wilt niet zeggen dat ze dan maar in een beter positie staan om zoiets over te oordelen. Het ene impliceert simpelweg de andere niet.
5. Symbolische representatie schmentatie. Dat andere kinderen dan maar symbolisch gerepresenteerd worden. Nee, de enige reden dat je veel over dit shit krijgt is omwille van een paar schokkende factoren (politieman, begraven, blank onschuldig kind, niet ver van bed, etc). Dat het hypocriet is boeit me geen **** overigens, maar als je dit soort shit gaat verdedigen door te verwijzen naar een 'symbolisch representatie', dan is dat wel een afschuwelijk vorm van 'hypocrisie-omzeiling'.

Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon oprotten "vasco1986"? Er zijn hier genoeg mensen die het wel kunnen waarderen dat er personen zijn die bereid zijn langer dan 3 seconden na te denken over bepaalde onderwerpen en wat anderen daarvan vinden.

oprotten bah wat ben je gemeen

R.I.P. Milly

Laatst bewerkt:
Mij treft vooral het laatste gedeelte van je post. Ik vind het daarin eigenlijk eerder te kwalificeren als "afschuwelijk" hoe jij daarin eigenlijk behoorlijk mensen en hun gevoelens aan het schofferen bent...en eigenlijk is het alleen daarom dat ik de moeite neem om te reageren...

In het kader van "humoring you" en uit enige vorm van decorum...omdat je de moeite hebt genomen om meer dan vier regels te posten zal ik dan ook gelijk maar even ingaan op de andere punten. Doe met mijn reactie op deze punten verder wat je wil, maar als je hierna verder wilt babbelen is dat prima, maar dan lijkt het me een fantastisch idee als je daarvoor dan een andere thread aanmaakt...

1. Empathie is wel volleerd rond adolescentie.(en als ik me niet vergis al er voor)

Empathie wordt in de kleutertijd in aanvang ontwikkeld...maar het is niet voltooid.

Om even volledig te zijn hierover. Zowel risico analyse en empathisch vermogen hangen samen met de ontwikkeling van de prefrontale cortext, ofwel dat gedeelte van de hersenen dat zich oa bezighoudt met sociale emoties en hypothetische gedachten, waaronder empathie en risicoanalyse en oorzaak-gevolg trekkingen. Dat gedeelte van de hersenen is bij adolescenten nog niet voltooid. Uitgebreide onderzoeken hebben aangetoond dat dit het laatste gedeelte van de hersenen is dat zich significant ontwikkeld in de adolescentie.

Verder is aangetoond dat in adolescenten cognitieve functies vooral beinvloed worden door het limbische systeem en de amygdala...gebieden die verantwoordelijk zijn voor agressie en impulsiviteit.

Over het algemeen verschuiven de cognitieve functies zo rond het 20ste levensjaar meer naar de prefrontale cortex...waar deze hoofdzakelijk blijven (abnormale ontwikkelingen en wijzigingen door ziektes, trauma's etc daargelaten).

Onderzoek heeft tevens aangetoond dat er reorganisatie in de hersenen plaatsvindt tot zo ongeveer de leeftijd van 23 bij mensen (en dat een vergelijkbare reorganisatie plaatsvindt bij andere diersoorten) in het aantal neuronen dat aantoonbaar afneemt tot na...tada...de adolescentie.

2. Je neemt ook aan dat adoloscenten een soort prefase zijn voor volwassenheid, die kennelijk dan een eindpunt zijn. Goed, niks mis mee, maar wil het gewoon melden zodat anderen het niet lezen alsof het een feit is, maar eerder een 'visie'.

Eh...nee. Jammer voor jou....op beide punten.

JIJ trekt een conclusie dat ik dat vind zonder dat daarvoor een grondslag is...het is een inductie die JIJ maakt.

Verder is het absoluut geen visie, maar een onderzocht, gedocumenteerd feit dat de hersenen zich nog ontwikkelen bij adolescenten en dat die ontwikkeling bij volwassenen ontbreekt of, afhankelijk van de leeftijd, veel lager is of regressief. Dat wil niet zeggen dat er niet meer geleerd wordt (wat heel wat anders is) maar dat biologisch er veel en veel minder doorontwikkeling plaatsvindt dan in de adolescentie of dat er uiteindelijk regressie optreedt. Feit dus....en niet visie.

3. Emotionele intelligentie is een nogal dubieus construct.

Emotionele Intelligentie is geen dubieus construct de emotionele intelligentie theorie is een dubieus construct.

EQ is een index weergave van oa. gemeten empathisch vermogen op basis van een test.

De EQ-theorie zegt dat mensen met een hoger EQ en empathisch vermogen altijd succesvoller zullen zijn. En dat is idd BS.

Dat neemt echter niet weg dat je inter en intra persoonlijke inzichten kan indexeren en dat dat iets zegt over het inlevingsvermogen van mensen.... daar is niets mis mee is zolang je er maar geen wilde theorieen op los laat. Een laag EQ wil zeggen dat iemand weinig inlevingsvermogen heeft. Ik wil je in dat kader dan ook even wijzen op mijn woordkeuze in deze: de indruk wekt

4. Dat sommige hier kinderen hebben wilt niet zeggen dat ze dan maar in een beter positie staan om zoiets over te oordelen. Het ene impliceert simpelweg de andere niet.

Heb ik dat gezegd? Nee...we zullen het er maar ophouden dat je dingen ziet die er niet zijn omdat het al laat is...tekstbegrip...is best belangrijk.

5. Symbolische representatie schmentatie. Dat andere kinderen dan maar symbolisch gerepresenteerd worden. Nee, de enige reden dat je veel over dit shit krijgt is omwille van een paar schokkende factoren (politieman, begraven, blank onschuldig kind, niet ver van bed, etc). Dat het hypocriet is boeit me geen **** overigens, maar als je dit soort shit gaat verdedigen door te verwijzen naar een 'symbolisch representatie', dan is dat wel een afschuwelijk vorm van 'hypocrisie-omzeiling'.

Ontken je nu dat mensen emotioneel betrokken zijn omdat bijvoorbeeld het schrikbeeld van een verdwenen en vermoord kind en het leed dat dat mensen veroorzaakt...het abstract en dus het symbolisch generaliserende...geen rol speelt? Want dan lijk je dat in je eigen betoog tegen te spreken en lijkt me ook ver bezijden de waarheid...getuige de inhoud van vele, vele reacties die je overal ziet.

Los van het feit dat de opmerking "enige reden" een subjectieve opsomming is van meerdere redenen die nogal tekortschieten en zeker niet een volledige weergave is van de werkelijkheid en dus eigenlijk gekwalificeerd moet worden al "de enige reden die ik zie" .....maak je hier terloops ook nog een foutieve generalisatie en legt een recht evenredig verband tussen waarom iets nieuwswaarde heeft en emoties die dit nieuws los maakt. Er is een verband, maar dit verband is niet recht evenredig zoals jij hier wil doen voorkomen en zeker niet een op een overzetbaar.

Mensen tonen emoties op nieuws niet op basis van de reden waarom iets nieuwswaarde heeft, maar op basis waarom het hen raakt en wat hen raakt. En dat het mensen raakt en hoe is dan logischerwijs medebepalend voor de nieuwswaarde van sommige onderwerpen. Zie je de wederkerigheid?

Op basis van die generalisatie maak jij je dan ook nog eens een fout die ik dan maar even voor het gemak met de term "deflectie" wil duiden. Ofwel je geeft aan de uitkomst het waardeoordeel mee dat jij hebt over de methode.

De methode noem jij hypocriet, iets waar ik het overigens niet mee eens ben, en daarom lijkt je te zeggen dat voor jou de emotie die het nieuws losmaakt ook gelijk hypocriet is. Als dat zo is dan is dat een conclusie die je niet kan trekken omdat het twee elementen zijn van een heel andere orde met elk hun eigen oorsprong en motief....en dus doe je mensen en hun gevoelens flink tekort.

Laatst bewerkt:
Heb dit allemaal gemist, maar **** het zal je kind maar weer wezen. :no:

Je ken ook overdrijven hoor... Overal sterven kinderen. Overal gebeurd wat.. Je kent die mensen toch niet? Met je eigen kinderen is toch niks aandehand? Ik kan er niet van wakker liggen wat er verder allemaal gebeurd in de wereld. Dat je mensen erbij hebt die zoiets doen vind ik ziek, maar om er nou verder bij stil te staan.. Nee hoor

zielig figuur ben je .. echt waar..
stoer hoor.. kneus

Empathisch vermogen, het zal je er maar aan ontbreken.

Je ken ook overdrijven hoor... Overal sterven kinderen. Overal gebeurd wat.. Je kent die mensen toch niet? Met je eigen kinderen is toch niks aandehand? Ik kan er niet van wakker liggen wat er verder allemaal gebeurd in de wereld. Dat je mensen erbij hebt die zoiets doen vind ik ziek, maar om er nou verder bij stil te staan.. Nee hoor

Ik hoop dat je fontanelletjes snel dichtgroeien, anders vrees ik dat de politie over een paar jaar ook in jouw tuintje onder een witte tent staat te graven. Steek je veel tijd in het martelen van cavia's?

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vieze kakkerlak

Ik wil net zeggen, het blijft nog steeds een verdachte... en je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen!

onder het motto van vrijheid van meningsuiting en zolang dat nog bestaat zonder dat mensen zich direkt een asociale toon aanmeten om datgeen te verwoorden waar ze voorstaan of in geloven...zou ook ik graag willen zeggen dat ik er niet echt wakker van lig...

Ik wil net zeggen, het blijft nog steeds een verdachte... en je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen!

+1

Zelfs als iemand alle schijn tegen heeft dan is het nog niet geoorloofd om iemand zo publiekelijk terecht te stellen. Het op dergelijke manier publiceren en van iemand zijn gegevens is in strijd met de wet. Daarnaast ben ik van mening, dat de overheid tegen dergelijke publieke lynchpartijen moet optreden.

+1

Zelfs als iemand alle schijn tegen heeft dan is het nog niet geoorloofd om iemand zo publiekelijk terecht te stellen. Het op dergelijke manier publiceren en van iemand zijn gegevens is in strijd met de wet. Daarnaast ben ik van mening, dat de overheid tegen dergelijke publieke lynchpartijen moet optreden.

Terug
Naar boven