Fitness Seller

Pols gebroken, Hoe zal ik het sporten weer oppakken?

Bezoekers in dit topic

Pascal03

Novice
Lid geworden
21 dec 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
88kg
Beste forum,

Ik heb 20 november mijn pols(schaphoïd fractuur) op een domme manier gebroken.
Nu is het aftellen geblazen tot wanneer mijn gips er af mag, dat is 4 januari. Echter ben ik bang dat ik al weer te snel fanatiek wil sporten, wat ik ook natuurlijk wil.
Maar ben dus bang voor de gevolgen als ik weer te snel mijn pols overbelast en dat ik wellicht langer moet revalideren.
Ik heb een 150kg deadlift en 100kg benchpress staan waar ik het meeste zin weer in heb om te oefenen.
Hebben jullie tips/ervaring dat ik kan meenemen? Zijn wrist wraps goede hulp? En wanneer zou ik weer richting het maximale kunnen gaan?


Ik hoor graag van jullie!
 
awwww wat klote, een nachtmerrie voor me en voor velen denk ik..

wat is een domme manier?

en laag beginnen, goed naar je lijf luisteren.. de goeie tips volgen nog hieronder :engel:
 
Ga naar expert op pols fysio zoals xpert clinic
 
Beste forum,

Ik heb 20 november mijn pols(schaphoïd fractuur) op een domme manier gebroken.
Nu is het aftellen geblazen tot wanneer mijn gips er af mag, dat is 4 januari. Echter ben ik bang dat ik al weer te snel fanatiek wil sporten, wat ik ook natuurlijk wil.
Maar ben dus bang voor de gevolgen als ik weer te snel mijn pols overbelast en dat ik wellicht langer moet revalideren.
Ik heb een 150kg deadlift en 100kg benchpress staan waar ik het meeste zin weer in heb om te oefenen.
Hebben jullie tips/ervaring dat ik kan meenemen? Zijn wrist wraps goede hulp? En wanneer zou ik weer richting het maximale kunnen gaan?


Ik hoor graag van jullie!
Dat voel je zelf het beste aan.
Ik had vorig jaar een gebroken vinger en kon toen feitelijk al na een week alweer trainen. Niet volledig, maar wel in toenemende mate.

Om te beginnen, kun je er natuurlijk omheen trainen. Je kunt misschien niet benchen, squatten of deadliften. Maar je kunt wel andere oefeningen doen. Bijvoorbeeld: zercher squats, safety bar squats, back extensions, glute hame raise, lateral raise machine of bij een cable station en dan met zo'n enkelband om je onderarm.

Na zes weken kon ik iig weer redelijk trainen. Ik kan me herinneren dat ik voor de zekerheid bij sommige oefeningen straps gebruikte. Anyway, je voelt vanzelf wanneer het niet goed voelt.
 
Beste forum,

Ik heb 20 november mijn pols(schaphoïd fractuur) op een domme manier gebroken.
Nu is het aftellen geblazen tot wanneer mijn gips er af mag, dat is 4 januari. Echter ben ik bang dat ik al weer te snel fanatiek wil sporten, wat ik ook natuurlijk wil.
Maar ben dus bang voor de gevolgen als ik weer te snel mijn pols overbelast en dat ik wellicht langer moet revalideren.
Ik heb een 150kg deadlift en 100kg benchpress staan waar ik het meeste zin weer in heb om te oefenen.
Hebben jullie tips/ervaring dat ik kan meenemen? Zijn wrist wraps goede hulp? En wanneer zou ik weer richting het maximale kunnen gaan?


Ik hoor graag van jullie!
Wacht eerst af hoe het voelt als het gips eraf is, dan verder praten.
 
Iig niet direct wraps gaan dragen. Laat 't eerst maar aansterken.
 
Hier kan niemand op een forum een zinnig antwoord opgeven, zeker niet zonder extra info. Een gebroken pols bestaat feitelijk niet eens, welke botten zijn er gebroken en wat is er nog meer beschadigd? Het beste kan je dit gewoon overleggen met je arts en/of een fysio.
 
Back
Naar boven