XXL Nutrition

pols

korso

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Elke keer als ik bicep train krijg ik pijn aan me pols voor zoon 10 seconde?
1c52a85e8c33fd19212dd8b492f3e8ea.png

(niet mijn arm dat roden is de plek waar het pijn doet voor zoon 10 seconden)

Met welke bicep oefeningen heb je dit vooral?

Ook met hammer curls?

Wat voor "pijn"? Steken? Branderig gevoel? En hoe diep zit dit? Voelt het meer als pijn aan een spier/pees of aan een gewricht?

Laatst bewerkt:
Met welke bicep oefeningen inderdaad? Kan wel eens zijn als je curlt met een recht stang maar je polsen hier niet flexibel genoeg voor zijn het pijn gaat doen ja, dan zou ik een EZ bar pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Met welke bicep oefeningen heb je dit vooral?

Ook met hammer curls?
Nee met dumbells niet vooral met deze
sz-30-gl-detail01.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
cable-curl-s.jpg

Wat voor "pijn"? Steken? Branderig gevoel? En hoe diep zit dit? Voelt het meer als pijn aan een spier/pees of aan een gewricht?
Ermm beetje moeilijk om uit teleggen, wanneer ik die oefening aan het doen ben merk ik het niet maar als ik de stang neerlegt en klaar ben dan voel ik het soort van steek in die plek komen

Ah ja, precies wat ik ook had en nu nog af en toe heb

Mijn advies: niet meer de oefeningen doen die pijn doen
Na 2 maanden ofzo weer rustig proberen en als het dan weer niet gaat, dan weer niet die oefeningen doen.

Ikzelf denk dat het komt door zwakke onderarmen

Ik heb ook precies dit, moet echt heel langzaam en rustig de stang loslaten na m'n setje en dan doet 't nog steeds pijn :o

Hoor vaker mensen over die plek met deze oefening. Knijp je hard tijdens het vasthouden? Probeer dat dan eens minder te doen.

Hier nog zo iemand. Ik heb toevallig sindskort precies van datzelfde last. Niet heftig, maar inderdaad een soort van stekend, vervelend gevoel als ik de stang na de oefening neerleg...

Pijnlijke oefeningen vermijden, ontstekingsremmers nemen en mocht na 2 weken niet weg zijn huisarts contacteren
Stretchen wilt ook nog wel eens helpen

Heb ik ook een hele tijd last van gehad, vooral bij hammer curls, ez preacher curl, shoulder db presses,.. Ik heb een tijd wrist wraps gebruikt voor de meeste oefeningen en hierdoor had ik geen last meer, nu gebruik ik wrist wraps enkel bij mijn laatste zware setjes.

Ik heb ook ongeveer zo iets alleen dan dat als ik klaar ben met de oefening dat er een soort hevig druk op staat. Op mijn onderarmen. Dat zelfde gebeurt als ik mijn onderarmen train. Dat is dan voor een uurtje en dan trekt het weer weg.

Heb ik ook in m'n linkerarm sinds ik die ooit gebroken heb. Doe nu vaker hammer curls, daar is 't veel minder bij.

Terug
Naar boven