nva is een bende klungels, veel bla bla maar zoals je ziet weinig boemboem
Wat een onzin roxxe, gewoon uit de lucht gegrepen door dat voorvalletje met CD&V. Je moet inhoudelijk denken over partijen, niet oppervlakkig.
Over dat blabla en boemboem zit je er trouwens helemaal naast, NVA heeft zeer veel werk verricht in de Vlaamse regering. Het is echt jammer dat mensen alleen praten over wat ze in de media zien he, politiek moet over inhoud gaan en NVA heeft voor wie het begrijpt een zeer goed programma. Onlangs nog uitgeroepen tot beste programma om de economie te verbeteren (ben ff de naam van de organisatie kwijt). NVA wil ook de sociaal zwakkeren een kans geven, o.a. door ze te betrekken in de economische groei. NVA heeft trouwens niet de samenwerking met CD&V stopgezet, dat heeft CD&V zelf gedaan, dus wie zijn dan de klungels? Ze waren volgens de peiligen namelijk sterk vooruit gegaan, hoe zou dat nu komen? En nu ze hoog staan mag de NVA de vuilbak in... Blijkbaar vind CD&V samenwerking met de Walen belangrijker dan een goed bestuur, postjes anyone?
nee die dikke vd nva, denk de voorzitter of zo, en natuurlijk dedecker vroeger veel praatjes maar nu zo stil als wat
Leer toch eens respect op te brengen. Bart de Wever heeft zeer goede ideeën en kan het heel goed uitleggen. Komt mij integer en eerlijk over en daarom zal ik voor zijn partij stemmen.
Mijn indruk is dat jij echt vast zit in je linkse gedachtengoed waardoor je gewoon geen alternatieven meer
wil zien.
Ik ben het met sommige dingen van SP eens, zelfs met enkele dingen die groen! roept, maar ook met een paar voorstellen van meer centrum partijen. Probeer ook eens je horizon te verbreden zonder jezelf af te sluiten voor alles wat een beetje naar het centrum gaat of rechts klinkt, het kan zeer interessant en leerrijk zijn weet je.
face it, vlaanderen word (gelukkig) nooit onafhankelijk en rechts heeft z'n tijd hier gehad, kunt best centrum worden dan (cd&v)
Als Wallonië blijft profiteren zoals ze nu doen en hun economie blijft hangen op niks dan zal Vlaanderen dat heus niet blijven pikken. CD&V wilt trouwens ook een serieuze staatshervorming, SP wilt enkel de economie verbeteren in Wallonië, maar met Di Rupo en zijn PS komt daar natuurlijk nooit wat van.
Ik heb al naar veel experts op dit vlak geluisterd en ze zeggen allemaal hetzelfde: Wallonie zal nooit uit de economische dip geraken met de PS of Di Rupo, ze willen geld van Vlaanderen, ambtenarenjobs, en dure ziekteverzekering. Het is daarom op deze manier niet mogelijk voor België om te blijven voortbestaan, er moet hoe dan ook wat veranderen.
Vlaanderen zal misschien niet direct onafhankelijk worden in de zin dat het een staat op zich wordt (hoewel dat voor Vlaanderen veel beter zou zijn) maar wat wel zal gebeuren is een scheiding van de macht en het bestuur. Het zal dus meer ieder voor zich worden en meer controle en transparantie op de geldstromen.
Je dacht toch niet dat Vlaanderen eeuwig miljarden euro's naar het Zuiden gaat blijven sturen onder het mom van 'solidariteit' zeker? We zijn wel goed maar niet gek.