MuscleMeat

Positionering Vlaamse partijen

Als dat je ideologie is... ik ben meer een voorstander van rechts.
En dat Vlaanderen nooit afhankelijk zal worden, weet ik toch nog niet zo. Indien het ooit voor een lange tijd enorm slecht gaat op economisch vlak en er zijn dan nog zo een gigantische transfers als nu, zal er wel erg veel druk zijn om te scheiden.

Als dat je ideologie is... ik ben meer een voorstander van rechts.
En dat Vlaanderen nooit afhankelijk zal worden, weet ik toch nog niet zo. Indien het ooit voor een lange tijd enorm slecht gaat op economisch vlak en er zijn dan nog zo een gigantische transfers als nu, zal er wel erg veel druk zijn om te scheiden.
denk es op de lange termijn
wie gaat de vergrijzing in vlaanderen betalen denk je?

nva is een bende klungels, veel bla bla maar zoals je ziet weinig boemboem
Wat een onzin roxxe, gewoon uit de lucht gegrepen door dat voorvalletje met CD&V. Je moet inhoudelijk denken over partijen, niet oppervlakkig.

Over dat blabla en boemboem zit je er trouwens helemaal naast, NVA heeft zeer veel werk verricht in de Vlaamse regering. Het is echt jammer dat mensen alleen praten over wat ze in de media zien he, politiek moet over inhoud gaan en NVA heeft voor wie het begrijpt een zeer goed programma. Onlangs nog uitgeroepen tot beste programma om de economie te verbeteren (ben ff de naam van de organisatie kwijt). NVA wil ook de sociaal zwakkeren een kans geven, o.a. door ze te betrekken in de economische groei. NVA heeft trouwens niet de samenwerking met CD&V stopgezet, dat heeft CD&V zelf gedaan, dus wie zijn dan de klungels? Ze waren volgens de peiligen namelijk sterk vooruit gegaan, hoe zou dat nu komen? En nu ze hoog staan mag de NVA de vuilbak in... Blijkbaar vind CD&V samenwerking met de Walen belangrijker dan een goed bestuur, postjes anyone?

nee die dikke vd nva, denk de voorzitter of zo, en natuurlijk dedecker vroeger veel praatjes maar nu zo stil als wat
Leer toch eens respect op te brengen. Bart de Wever heeft zeer goede ideeën en kan het heel goed uitleggen. Komt mij integer en eerlijk over en daarom zal ik voor zijn partij stemmen.

Mijn indruk is dat jij echt vast zit in je linkse gedachtengoed waardoor je gewoon geen alternatieven meer wil zien.

Ik ben het met sommige dingen van SP eens, zelfs met enkele dingen die groen! roept, maar ook met een paar voorstellen van meer centrum partijen. Probeer ook eens je horizon te verbreden zonder jezelf af te sluiten voor alles wat een beetje naar het centrum gaat of rechts klinkt, het kan zeer interessant en leerrijk zijn weet je.

face it, vlaanderen word (gelukkig) nooit onafhankelijk en rechts heeft z'n tijd hier gehad, kunt best centrum worden dan (cd&v)
Als Wallonië blijft profiteren zoals ze nu doen en hun economie blijft hangen op niks dan zal Vlaanderen dat heus niet blijven pikken. CD&V wilt trouwens ook een serieuze staatshervorming, SP wilt enkel de economie verbeteren in Wallonië, maar met Di Rupo en zijn PS komt daar natuurlijk nooit wat van.

Ik heb al naar veel experts op dit vlak geluisterd en ze zeggen allemaal hetzelfde: Wallonie zal nooit uit de economische dip geraken met de PS of Di Rupo, ze willen geld van Vlaanderen, ambtenarenjobs, en dure ziekteverzekering. Het is daarom op deze manier niet mogelijk voor België om te blijven voortbestaan, er moet hoe dan ook wat veranderen.

Vlaanderen zal misschien niet direct onafhankelijk worden in de zin dat het een staat op zich wordt (hoewel dat voor Vlaanderen veel beter zou zijn) maar wat wel zal gebeuren is een scheiding van de macht en het bestuur. Het zal dus meer ieder voor zich worden en meer controle en transparantie op de geldstromen.

Je dacht toch niet dat Vlaanderen eeuwig miljarden euro's naar het Zuiden gaat blijven sturen onder het mom van 'solidariteit' zeker? We zijn wel goed maar niet gek.

Doen die lui echt zo weinig dan? Ik wil daar wel eens meer over weten.
Dan spreek je over een verdubbeling aan werklozen tegenover Vlaanderen, bovendien werken de overige Walen vooral voor de staat (maw, Vlaanderen betaalt de Waalse ambtenaren met geld van de Vlaamse kas)

Echt privebedrijven heb je in Wallonie praktisch niet, dus economisch stellen ze echt niets voor in België.

Deze werkloosheidsgraad vertoont grote verschillen per Gewest: in Vlaanderen bedraagt deze 9,1% (7,5% bij de mannen en 11,2% bij de vrouwen), in Wallonië 18,0% (14,6% bij de mannen en 22,2% bij de vrouwen) en in Brussel 20,7% (20,4% bij de mannen en 20,9% bij de vrouwen).

De werkloosheidscijfers van juli 2003

Het is dat Vlamingen zo ongelooflijk solidair (lees: over zich laten lopen) zijn, in Nederland was deze situatie nooit zo ver gekomen, Nederlanders zouden zoiets nooit pikken.

Duidelijk dat deze situatie niet kan blijven duren, en idd met de vergrijzing zullen het opnieuw de Vlamingen zijn die de rekening mogen betalen, immers blijven zij het grootste deel van de werkende bevolking vertegenwoordigen.

Deze werkloosheidsgraad vertoont grote verschillen per Gewest: in Vlaanderen bedraagt deze 9,1% (7,5% bij de mannen en 11,2% bij de vrouwen), in Wallonië 18,0% (14,6% bij de mannen en 22,2% bij de vrouwen) en in Brussel 20,7% (20,4% bij de mannen en 20,9% bij de vrouwen).

Wow !!

Kan helaas niet over de BE politiek mee praten weet er daarvoor te weinig vanaf maar die cijfers :eek: !!

Moet ook zeggen dat de hele mentaliteit van iemand uit wallonië totaal anders is dan in vlaanderen ( Werk veel in BE , maar niet graag in Wallonië )
Vlaanderen ; open, eerlijk en zeer goed van vertrouwen !
Wallonië ; zéér gesloten ! , vertikken het om NL te praten terwijl ze dat wel kunnen , vertrouwen niemand die daar niet vandaan komt en idd zo lui als ,...........

idd een eigenaardig volkje :D ;)

Doen die lui echt zo weinig dan? Ik wil daar wel eens meer over weten.

nog een mooi voorbeeld:

aantal flitspalen in Vlaanderen: 1200
aantal flitspalen in Wallonie: 29

En het leuke aan heel die zaak is dat het grootste deel van de opbrengst van de flitspalen naar Wallonie gaat... :rolleyes:

Ik ben tegen splitsing van BE maar als je statistisch Vlaanderen apart bekijkt is het één van de meest welvarende regios in heel Europa, terwijl Wallonie helemaal achteraan hinkt.

• Topic Starter Topic Starter
NVA, VLOT vergeten? Stemmen voor Vlaams Belang is trouwens vrij zinloos aan het worden, ze worden toch genegeerd. Maar dat is Belgische democratie, verder een prima land hoor :cool:
N-VA is een communautaire partij en de splitsing van België zegt me absoluut niets. En wie voor VLOTT stemt is een closet Vlaams Blokker.
Er zou gewoon een partij moeten zijn die geen VB-gezeik verkoopt maar zich wel economisch een beetje zinvol gematigd rechts positioneert.

Laatst bewerkt:
N-VA pwnd. :cool:

N-VA vult het spectrum tussen het centrum en het (extreem) rechtse Vlaams Belang-Vlott. Het is een hardwerkende partij, die personen bezit wiens dossierkennis enorm is, velen kennen enkel maar De Wever & Bourgeois. Kijk maar eens naar het palmares van Kris Van Dijck, Frida Brepoels, Mark Demesmaeker, Helga Stevens, Marijke Samijn, ... Het zijn allemaal politici die op een integere, sobere, maar efficiënte mannier bergen werk verzetten

De Nieuw-Vlaamse Alliantie is een partij die op een correct wijze het Vlaams gedachtengoed naar voor brengt, ze brengt tijdens discussies constructieve tegenwerpingen naar boven. Het is een partij waar geen roepers inzitten, de partij maakt geen o zo mooie beloften zoals paars dit wel doet. En niet enkel voor het Vlaams gedachtengoed zet de Nieuw-Vlaamse Alliantie zich in, er is een zeer goed programma om de hedendaagse sociaal-economische problematiek te behelpen.

Wat betreft het communautaire, het is wel degelijk nodig dat er een splitsing komt van Vlaanderen en Wallonië. Het kan niet verder dat de inefficiënte, corrupte Waalse politici het geld blijven verspelen. Ze hebben nog steeds enorme tekorten ondanks de jaarlijkse miljardentransfers van Vlaandere naar Wallonië. Of deze splitsing moet lijden tot een onfafhankelijke of confederale staat laat ik hier in het midden.

N-VA: Nodig in Vlaanderen, Nuttig in Europa

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wow !!

Kan helaas niet over de BE politiek mee praten weet er daarvoor te weinig vanaf maar die cijfers :eek: !!

Moet ook zeggen dat de hele mentaliteit van iemand uit wallonië totaal anders is dan in vlaanderen ( Werk veel in BE , maar niet graag in Wallonië )
Vlaanderen ; open, eerlijk en zeer goed van vertrouwen !
Wallonië ; zéér gesloten ! , vertikken het om NL te praten terwijl ze dat wel kunnen , vertrouwen niemand die daar niet vandaan komt en idd zo lui als ,...........

idd een eigenaardig volkje :D ;)
dude your so full of shit :rolleyes: en beledigend voor iedere waal

we zien wel wat de toekomst brengt

dude your so full of shit :rolleyes: en beledigend voor iedere waal

we zien wel wat de toekomst brengt

Wat jij wil jongen ,....... zeker een waal ???

Zoals ik al zei weet ik helaas niets van jullie politiek , maar zie hier bewijzen genoeg langs komen dat die uitspraak niet "full of shit" was !!!
Dan daarbij is het mijn mening die ik daar zelf heb gevormd !
En ik kan jou zeggen dat ik nog niet 1 fijne / goede ervaring heb met een waal ! ( zoals ook hier blijkbaar )

En nega Karma geven omdat iemand jou mening niet deeld bewijst ook wel weer iets ,.........

Wat jij wil jongen ,....... zeker een waal ???

Zoals ik al zei weet ik helaas niets van jullie politiek , maar zie hier bewijzen genoeg langs komen dat die uitspraak niet "full of shit" was !!!
Dan daarbij is het mijn mening die ik daar zelf heb gevormd !
En ik kan jou zeggen dat ik nog niet 1 fijne / goede ervaring heb met een waal ! ( zoals ook hier blijkbaar )

En nega Karma geven omdat iemand jou mening niet deeld bewijst ook wel weer iets ,.........
dat was geen "mening" maar een xenofobe opmerking waarvoor je "normaal" strafpunten krijgt :rolleyes:

Terug
Naar boven