XXL Nutrition

Positionering Vlaamse partijen

Wat mij eventueel ten zeerste zou aanspreken is een partij die hamert op het stopzetten van de verkoop van activa van de overheid, zoals men nu met het Afrikamuseum van plan is. Misschien een mooie troef voor CD&V-N-VA?
Echt schandalig is het, klote paars loopt heel het land te verkopen, leveranciers worden bovendien te laat betaalt etc. Zijn allemaal truckjes om de begroting te doen kloppen, maar aan de toekomst wordt niet gedacht, want later mag men al die gebouwen weer gaan huren wat de staat jaarlijks miljoenen kost. Paarse regering maakt eerst het land kapot en de volgende regeringen mogen de brokken lijmen. Als die dan in problemen komen door dat gerotzooi in het verleden dan zeggen ze 'zie je wel dat wij het beter deden'.

Ik hoop echt dat zowel SP als VLD helemaal kapot gaan in de federale verkiezingen van 2007.

idd. De belgische staat heeft ondertussen al 2,5 miljard euro aan kosten "opgeschoven" naar volgend jaar, en ieder jaar groeit dit bedrag. Tel hier bij de huurkost van "eigen" infrastructuur en je weet dat de regering allerhande smerige trukjes uithaalt om de begroting op te frissen. :mad:

Wat mij eventueel ten zeerste zou aanspreken is een partij die hamert op het stopzetten van de verkoop van activa van de overheid, zoals men nu met het Afrikamuseum van plan is. Misschien een mooie troef voor CD&V-N-VA?

Kijk eens iets meer naar terzake, dan had je het intervieuw met De Wever gezien toen de rekenfout in de begroting werd besproken. Hij was ertegen dat o.w.v fouten die gemaakt werden overheidsactiva werden verkocht om daarna te worden gehuurd en zodoende deze huur binnen +- 5 à 6 jaar de verkoopwaarde van de activa al ingehaald heeft.

Ook de voorzitter van CD&V had het aangekaart op de zevende dag, waarop die voorzitter van SPA het maar weglachtte zonder uitleg te geven. Kop in het zand en blik op oneindig met oogkleppen op. IMO heeft SPA/PS lang genoeg in de regering gezeten, ze worden zo nonchalant, arrogant en corrupt dat je er haast niet meer naast kan kijken. VLD is dan weer kampioen in het beliegen van haar eigen kiezers, sommigen zijn nog zo lomp om erin te lopen ook (Mechelen).

Terug
Naar boven