AndroidHealthClinic

Post hier je powerlift/strongman trainschema

Doel:
QUOTE]
Owja, Ms en de rest willen jullie ook vertellen wat voor assistance oefeningen jullie dan doen?

Dat varieerd naargelang men sticking points. Momenteel doe ik deze het meest (assistance kan ook min of meer compound zijn, maar ik reken ze toch onder assistance omdat ik ze nooit voor max effort train):

compounds:
squat: squat, box squat, front squat
bench: bench, incline bench, board press
pull: deadlift, rack pulls, deadlift of mats, good mornings, powercleans
overhead: push press, militairy press, dumbbell overhead

chest: cross-overs, dumbbell bench,
triceps: dips, floor skullcrushers, dumbbell skullcrushers, band pushdowns
biceps: ez-bar curls, hammer curls
schouders: dumbbell snatch, one hand dumbbell overhead, side raises, crusifix flyes, upright rows
rug: bend-over rows, shrugs, dumbbell rows, chin-ups, towel chin-ups
hamstrings: glute ham raise, band curls
quads: leg extensions
calves: standing calves, seated calves
abs: roman chair sit-ups, standing ab pulldowns

• Topic Starter Topic Starter
Dat varieerd naargelang men sticking points. Momenteel doe ik deze het meest (assistance kan ook min of meer compound zijn, maar ik reken ze toch onder assistance omdat ik ze nooit voor max effort train):

Interresant, en welke (assistance) oefeningen verbeteren welk gedeelte van de grote 3(bijv bij bank net van je borst, midden stuk en lockout)?

En hoe lang duurd het voordat je een assistance en compound oefening wisseld?

Zou je ook een voorbeeld van een train week van jou willen posten? Met alle oefeningen sets en reps?

Laatst bewerkt:
men log staat op forum.team-forza.com ;)

assistance wordt elke week verwisseld. Compounds gebruik ik een 5 weken split voor: 3 weken de oefening zelf, 1 week speed en 1 week partials.

Welke oefeningen wat verbeteren, daar kun je een boek over schrijven hehe. Voorbeeld, als ik onderin vast zit bij deadlift doe ik wat meer hamstring oefeningen, zit ik bovenaan vast bij bench dan ga ik veel triceps werk doen, ....

assistance wordt elke week verwisseld. Compounds gebruik ik een 5 weken split voor: 3 weken de oefening zelf, 1 week speed en 1 week partials.

Welke oefeningen wat verbeteren, daar kun je een boek over schrijven hehe. Voorbeeld, als ik onderin vast zit bij deadlift doe ik wat meer hamstring oefeningen, zit ik bovenaan vast bij bench dan ga ik veel triceps werk doen, ....

Oke, dus voor squat zou je bijv 3 weken squatten en daarna 1 week speed box squats doen? Alleen wat is partials?

Oke ik zal je niet vragen of je hier een boek wil schrijven:D , maar voor het net weg drukken van de borst stuk met bankdrukken? Welke oefeningen kan ik gebruiken om hier mee sterker te worden?

Oke, dus voor squat zou je bijv 3 weken squatten en daarna 1 week speed box squats doen? Alleen wat is partials?
zou je kunnen doen, of je kan wisselen wanneer je gene progressie meer maakt op de oefening, ....
Partials zijn geen volledige bewegingen
Oke ik zal je niet vragen of je hier een boek wil schrijven:D , maar voor het net weg drukken van de borst stuk met bankdrukken? Welke oefeningen kan ik gebruiken om hier mee sterker te worden?
Voor het begin stukje van bench, zou ik vooral met pauze trainen (dus stop op borst), dumbbell bench kan ook goed zijn

Dat is bestwel slim.. misschien ga ik ook een soortgelijk systeem uitproberen.

Partials is kortere bewegingsbaan. bv rack pulls voor deadlift, of half pin squat voor squat.

onderaan de bench kun je best trainen met incline benches, decline benchen en dumbbell presses. Speed benchen kan ook helpen.

Dat is bestwel slim.. misschien ga ik ook een soortgelijk systeem uitproberen.

partials kun je ook door iets anders vervangen, zo doe ik het ook:

week 1: box squat
week 2: squat
week 3:squat
week 4: speed (box) squat
week 5: squat

wel goed mixen dat je niet een hele week speed traint bv. Mijn huidige planning (ma squat + bench, wo overhead, vrij deadlift):

week 1: box squat / bench-press / push-press / deadlift
week 2: squat / bench-press / high rep push-press / rack pulls
week 3: speed squat / bench-press / push press / deadlift
week 4: squat / board-press / push press / deadlift
week 5: squat / bench-press / dumbbell overhead press / band deadlift

dat zijn maar de eerste oefeningen natuurlijk, de tweede en derde oefening worden ook zo geroteerd, en de assistance wordt wekelijks geroteerd.

Dus als ik het goed begrijp kan ik bijvoorbeeld naast het bankdrukken, schuin gaan bankdrukken als assistance? En je doet op maandag armen zei je, maar doe je dan ook je triceps? Want woensdag pak je die ook al aan. En hoeveel assistance oefeningen pak je per oefening?

Doel: kracht met behoud van bestaande en opbouw van nieuwe spiermassa

Maandag Max effort bench day

1) Bench: tot een zware triple of single
2) Rack lockout, tot een zware set van 5
3) skull krushers, tot een zware set van 5
4) Close grip inclines, tot een zware set van 5
5) high rep push downs, 4 x 40 reps

Woensdag, max effort sq/dl day

1)Max effort oefening
A)good morning altijd
B)box squat
C)deadlift variatie
D)full squat
2)Low back/hamstring training
3)Ab work
4)Lats

Vrijdag,
A) push press
B) Push press
C) Speed bench tegen bands 8 x 3
2) dumbbell bench tot een zware set van 5
3) high rep inclines tot een zware set van 5
4) power cleans / high pulls / power snatch zware triples
5) rear delts 4 x 8
6) biceps en of grip

Zondag
1) speed box squats tegen bands
2) deadlift 2/3 RM
3) low back/hamstring training
4) ab work
5) lats
6) nek training

Daarnaast train ik nog 1 x in de week crush grip, soms 2 x.

dit werkt voorlopig weer ff aardig, maar ben nog steeds zoekende om te vinden wat mij goed past. Nu pas een jaar krachtgericht aan het trainen. Waarschijnlijk gaat dit binnenkort op de schop, omdat ik het nog specifieker wil maken en dat er hopelijk wat event training aan toegevoegd gaat worden!

gewicht verhogen altijd gevoelsmatig, op ME dagen (woensdag en maandag) en ook pushpress ga ik altijd voor een nieuwe 1RM, maar zowiezo de max van de dag.

assistance ga ik ook altijd voor een pr, dit probeer ik steeds te verhogen door eerst de setjes uit te bouwen uit te bouwen in reps of in meer setjes van het zelfde aantal reps alvorens ik het gewicht verhoog.

Laatst bewerkt:
Zelf zat ik te denken aan zoiets:

ma :
squat opbouwen naar 5x max
benchpress opbouwen naar 5x max
bent over rows opbouwen naar 5x max
dippen/smalbankdrukken 4x10
triceps extension (tate presses/pushdown)4x10
hammercurls 4 x 10
curls 4x10

wo :
deadlift opbouwen naar 5 x max
schuin bankdrukken opbouwen naar 5x max
militairy press/loglift opbouwen naar 5x max
optrekken 3/4 x max
side raises 3x10
front raises 3x10
hyperextensions 3x10
situps met gewicht 4x10

za :
squat opbouwen naar 3x max
benchpress opbouwen naar 3x max
bent over rows opbouwen naar 3x max
legcurls 3x10
leg extensions 3x10
triceps en biceps zelfde als maandag

elke week schuift het schema 1 dag op, dus de training na zaterdag wordt dinsdag.

zwakke punten: benen, armen en wil graag over de 100kg met me bank zit nu weer op 4x 90 :(

graag commentaar

Dus als ik het goed begrijp kan ik bijvoorbeeld naast het bankdrukken, schuin gaan bankdrukken als assistance? En je doet op maandag armen zei je, maar doe je dan ook je triceps? Want woensdag pak je die ook al aan. En hoeveel assistance oefeningen pak je per oefening?

Triceps train ik 2x per week ja. Die zijn erg belangrijk, heb je zowel voor bench lockouts en overhead lockouts nodig, dus ze kunnen je een stuk sterker maken. Aantal oefeningen hangt ervan af. Meestal begin ik met 3 compounds, dan 1 oefening per spiergroep. de maandag bv:

squat
bench-press
good mornings
dumbbell skullcrushers
standing calves
hammer curls

Maar de vrijdag doe ik maar 2 compounds (bv deadlift en front squat), dan doe ik wat meer oefeningen voor rug, meestal een stuk of 3.

Triceps train ik 2x per week ja. QUOTE]

Heb zelf ook altijd al het idee gehad dat ik me triceps meerdere keren per week moet trainen, want als ik dat niet doe ga ik erg moeilijk vooruit met de upperbody druk oefeningen. Leuk te horen dat ik dus toch gelijk had :D

Dus op de maandag doe je een triceps-extension, maar welke oefeningen doe je dan op de woensdag voor je triceps?

Wat vinden jullie van het schema die ik had gepost?

maandag meestal triceps extensions en woensdag meestal dips.

je schema ziet er wel goed uit, maar 'k zou geen zo'n vast schema hanteren, laat je oefeningen maar door roteren :)

maandag meestal triceps extensions en woensdag meestal dips.

je schema ziet er wel goed uit, maar 'k zou geen zo'n vast schema hanteren, laat je oefeningen maar door roteren :)

oke :D wordt denk ik tijd dat ik is een log ga bijhouden

morgen ga ik beginnen!

TIME TO TRANSFORM MUH****ERS HAHA

Doel

Mijn doel is te kunnen dunken met basketball en overall sterker te worden. Mijn trainingen zijn puur kracht-gericht omdat mijn basis gewoon niet sterk genoeg is.

Hoe vaak per week

Verschilt vaak in verband met tijd. Soms twee keer per week, soms drie keer, soms één keer. Ligt er ook aan hoe ik me voel met trainingen.

Oefeningen

1.

Squat 4*8
Hanging Powerclean, zware doubles en tripples
Close grip bench op gevoel

2.

Squat 5*5
Deadlift, zware tripples, doubles en singles
Shoulder Press op gevoel

3.

Squat, zware tripples, doubles en singles
Bench, idem.
Bent Row, op gevoel

En na elke training chins, volume hangt af van intensiteit van de training.

Hoeveel procent van je max je gebruikt voor de ofeningen

Ik werk met cycles die beginnen op 70% intensiteit en na een week of 5 ga ik over mijn top heen.

Hoe verhoog je de gewichten voor de oefeningen elke week?

Voor sommige oefeningen heb ik het vastgelegd, met 2.5 kg per week. Bij anderen gaat het meer op gevoel omdat vooral training 2 echt ****ing zwaar is. Voor shoulderpress kan ik nooit zeggen wat ik van plan ben.

Waarom je voor deze oefeningen hebt gekozen

Ik vind ze allemaal heerlijk om te doen en ze zijn allemaal kracht-bouwende compounds. Squat vind ik de belangrijkste oefening, helpt mijn sprongkracht gewoon het meest vooruit.

Waarom dit schema

Zelf samengesteld, werkt prima en de trainingen zijn zwaar maar leuk

schema's die je nu niet gebruikt, maar waar je wel goede resultaten mee hebt gehaald mogen ook gepost worden!!!

Triceps train ik 2x per week ja. Die zijn erg belangrijk, heb je zowel voor bench lockouts en overhead lockouts nodig, dus ze kunnen je een stuk sterker maken. Aantal oefeningen hangt ervan af. Meestal begin ik met 3 compounds, dan 1 oefening per spiergroep. de maandag bv:

squat
bench-press
good mornings
dumbbell skullcrushers
standing calves
hammer curls

Maar de vrijdag doe ik maar 2 compounds (bv deadlift en front squat), dan doe ik wat meer oefeningen voor rug, meestal een stuk of 3.

zou je ook nog een voorbeeld willen posten van je andere 2 trainingsdagen?
Heb deze week voor het eerst met me nieuwe schema getraint, alleen merkte ik dat ik nog niet goed hersteld was voor de 3tjes op de laatste dag van me schema. Wat zou ik moeten veranderen?

zou je ook nog een voorbeeld willen posten van je andere 2 trainingsdagen?
Heb deze week voor het eerst met me nieuwe schema getraint, alleen merkte ik dat ik nog niet goed hersteld was voor de 3tjes op de laatste dag van me schema. Wat zou ik moeten veranderen?

uit mijn trainingschema van paar weken terug:

dinsdag:
Squat
Bench-Press
Good Mornings
Seated Calve Raises
Hammer Curls

woensdag:
Militairy Press
Push Press
Incline Bench-Press
Upright Rows