MuscleMeat

Post-workout meal in de avond

ThomasS

Dutch Bodybuilder
Waardering
34
Lengte
1m73
Massa
81kg
Vetpercentage
13%
Met de search kon ik er niet echt een duidelijk antwoord over vinden, aangezien de meeste mensen einde middag of begin van de avond trainen.
Dus dan maar een topicje.

Ik train dus bijna altijd in de avond, en dan van 20:00 tot max. 21.30.
De preworkout meal neem ik om 18:00, dit is gewoon wat de pot schaft:
rijst/aardappelen etc.
groenten
vlees

Dan om 19:30 preworkout shake: 5gram bcaa's, 3gram crea, 5 gram glutamine.

Direct na de training om 21:30 dezelfde shake.

En dan heb ik de postworkout meal pas om 22:15.
100gram gekookte rijst met minstens 100gram kipfilet.

Daarna heb ik voor het slapen om 23:30 de magere kwark met een handje noten.

Nu vroeg ik me dus af, is het eigenlijk wel nodig om in de avond de rijst en kipfilet nog te eten? Worden de overtollige carbs niet als vet opgeslagen?
Of de meal gewoon eerder na de training eten?

Laatst bewerkt:
begin de dag de maaltijden groot houden einde van de dag kleine maaltijden. wat ik zou doen is de kwark om 22 : 15 eten . en dan tonijn half uur voor slapen. mag ook anders om

maar laat die kip filet met rijst zitten.

Deze informatie komt van simplyshredded.com :

Your biggest meal of the day are breakfast, midday and post-workout meals.
Je mag zoveel (clean) eten als je wil.
Je lichaam heeft die koolhydraten nodig om je lichaam te herstellen.
Vet wordt bijna niet opgeslagen, dat wordt pas opgeslagen als je optelsom (van kcal) van gans de dag teveel was.

ps: was onlangs nog een topic over ook hoor ..
Houden dus je rijst en kip

begin de dag de maaltijden groot houden einde van de dag kleine maaltijden. wat ik zou doen is de kwark om 22 : 15 eten . en dan tonijn half uur voor slapen. mag ook anders om

maar laat die kip filet met rijst zitten.

???

dacht altijd dat het belangrijk was om onmiddellijk na een inspanning te eten.

ik zou eerder zeggen schrap al die pre en post workout zooi...

@TS: je hebt het over overtollige carbs... hoe moeten wij nu weten of die worden opgeslagen als vet, het gaat zoals altijd om de totaalsom, eet jij meer dan je onderhoud, dan kom je op den duur aan zoals je wel zult weten.

aangezien je niets zegt over je onderhoud en totaal aan kcal wat voor antwoorden verwacht je dan van mensen ? :rolleyes:

Na de training ALTIJD complex carbs met eiwit

• Topic Starter Topic Starter
???

dacht altijd dat het belangrijk was om onmiddellijk na een inspanning te eten.

ik zou eerder zeggen schrap al die pre en post workout zooi...

@TS: je hebt het over overtollige carbs... hoe moeten wij nu weten of die worden opgeslagen als vet, het gaat zoals altijd om de totaalsom, eet jij meer dan je onderhoud, dan kom je op den duur aan zoals je wel zult weten.

aangezien je niets zegt over je onderhoud en totaal aan kcal wat voor antwoorden verwacht je dan van mensen ? :rolleyes:

Volgens harris-benedict moet ik op onderhoud 2750 kcal zitten.
1,73m
71kg
VP ong 12%

Zit nu op ong. 3600 kcal per dag: 39% ew, 36% carbs, 26% vetten.
Doe dit nu al ong. een maand en ik merk niet echt dat ik meer vet aanzet. Heb zelfs het idee dat mn vp lager is geworden. Dus ik denk dat het wel een goede cleanbulk is. Wat vind jij?
Hiervoor zat ik op ong. 40/40/20

Na de training ALTIJD complex carbs met eiwit

Jij vind het dus goed zo?

Het ligt eraan hoeveel calorieen en koolhydraten jij de rest van de dag eet, maar anders raad ik zelfs MEER rijst aan na de training ondanks het late tijdstip. Maar zoals je het nu hebt is het ook prima.

Het ligt eraan hoeveel calorieen en koolhydraten jij de rest van de dag eet, maar anders raad ik zelfs MEER rijst aan na de training ondanks het late tijdstip. Maar zoals je het nu hebt is het ook prima.

342 ew, 315 carbs, 100 vetten
Blijf die maaltijd ook wel eten, want heb altijd best wel veel honger na de training :rolleyes:

342 ew, 315 carbs, 100 vetten
Blijf die maaltijd ook wel eten, want heb altijd best wel veel honger na de training :rolleyes:

Wel heel veel eiwit voor jouw stats, zelfs ik eet niet zoveel eiwit en zit al erg hoog. Schrap eiwit met een kleine 100 gram en vervang die voor koolhydraten

Terug
Naar boven