MuscleMeat

post workout

Burgtie

Advanced Bodybuilder
Waardering
61
Beste DBB'rs.

Ik vroeg me het volgende af; als je post workout waxy maize starch pakt met een dosis(circa 10gr) aan essentiale aminozuren(incl de bcaa's) . Is het dan nog wel nodig om daarbij eiwit te te voegen(zoals whey perfection/hydrolisaat)? Je krijgt immers de KH binnen + de aminozuren binnen die zorgen voor de spier synthese?

Ben zelf geen fan van WMS of koolhydraten pwo. Aminozuren zullen snel de voorraden weer wat aanvullen, maar om tot spieropbouw te komen zul je nog steeds eiwitten na je training moeten nemen. Hetzij via een shake, hetzij via voeding.

waarom? je pakt je amino's tog ook al, ( eiwit shakje word immers afgebroken tot aminozuren eer dat het werkzaam is) dus ik snap je punt niet papanilala ?

Nee, niet tegelijkertijd. Immers eiwitten worden afgebroken tot aminozuren, als jij whey bij je bcaa's toegevoegd verlies je positieve werking van bcaa's namelijk snelle opname. Dat zou jammer voor je portemonnee zijn. Beter is dan na een halfuur de whey te nemen met een complexe koolhydraatbron.

Ik heb magnificent van bodyenfitshop, daar zat het volgens mij ook in...

• Topic Starter Topic Starter
Nee, niet tegelijkertijd. Immers eiwitten worden afgebroken tot aminozuren, als jij whey bij je bcaa's toegevoegd verlies je positieve werking van bcaa's namelijk snelle opname. Dat zou jammer voor je portemonnee zijn. Beter is dan na een halfuur de whey te nemen met een complexe koolhydraatbron.

En als je dan Snelle KH + Aminozuren pakt, en geen whey? Is de whey dan overbodig en kun je na 1-2uur gewoon je post-workout maaltijd consumeren?

En als je dan Snelle KH + Aminozuren pakt, en geen whey? Is de whey dan overbodig en kun je na 1-2uur gewoon je post-workout maaltijd consumeren?

Inderdaad. Alleen de whey is na de postworkout shake van aminozuren en snelle carbs is pas overbodig als je zonder die whey aan je dagelijkse eiwitten komt, daar moet je ook rekening mee houden.

Terug
Naar boven