MuscleMeat

Verkocht Power Rack

Henk789 heb je misschien een tekening (met afmetingen enzo) van die powerrack van jou?
De gaten in de verticale balken heb je deze zelf geboord of kan je dit type balken "kant en klaar" ergens vinden?

Ik was aan het denken om er zelf een te lassen aangezien je wat te ver woont om een te bestellen.

Hey henk,
Ik volg dit topic niet echt maar heb ff wat snel doorgebladerd en zag dat je een dip machine in elkaar geknutseld had.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nou zie ik 1 min punt en dat is dat je nergens je benen onder kan doen of je nergens aan vast kan binden (bijv een gordel om je benen heen)
ik bedoel maar, als je bijv 120 dipt en je weegt 80 kg, dan heb je dus echt een probleem :D
ook vind ik de rugleuning wat te hoog, als je andersom wilt dippen (dus met je neus naar de schijven toe) dan zit je met je neus in de rugleuning.

wat moet zoiets kosten?

• Topic Starter Topic Starter
Pm

Heb jullie een PM gestuurd.

Henk, mijn vader en ik zijn misschien wel geïnteresseerd in het power rack!

We eerst nog even beslissen of we wel een home gym gaan beginnen of niet ... hou me op de hoogte van eventuele aanpassingen, vernieuwingen!

Machtig.
Aanpassing verstelbaar bankje bij het dip toestel.
Kun je er ook een soort pull down mee doen.

Hey henk,
Ik volg dit topic niet echt maar heb ff wat snel doorgebladerd en zag dat je een dip machine in elkaar geknutseld had.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nou zie ik 1 min punt en dat is dat je nergens je benen onder kan doen of je nergens aan vast kan binden (bijv een gordel om je benen heen)
ik bedoel maar, als je bijv 120 dipt en je weegt 80 kg, dan heb je dus echt een probleem :D
ook vind ik de rugleuning wat te hoog, als je andersom wilt dippen (dus met je neus naar de schijven toe) dan zit je met je neus in de rugleuning.

wat moet zoiets kosten?

Deze heb ik op zolder staan en doe er zo'n 160kg op los zittend en dat is zo'n 40kg meer als ik weeg,wil ik meer dan schuif ik hem in het powerrek stangetjes op de juiste kniehoogte olympischestang laden met gew en daar je bovenbenen onder klem zetten en klaar is kees...
Ik heb 275 betaald en een boete die ik kreeg bij henk op die langerijlaan naar zijn huis 42.5euro op zondag notabene whaha....

Deze heb ik op zolder staan en doe er zo'n 160kg op los zittend en dat is zo'n 40kg meer als ik weeg,wil ik meer dan schuif ik hem in het powerrek stangetjes op de juiste kniehoogte olympischestang laden met gew en daar je bovenbenen onder klem zetten en klaar is kees...
Ik heb 275 betaald en een boete die ik kreeg bij henk op die langerijlaan naar zijn huis 42.5euro op zondag notabene whaha....

Das zeker sneu werk zo'n boete:(

Das zeker sneu werk zo'n boete:(

Ja het is niet anders Henk je kan je er wel druk om maken maar dat helpt toch niks...
Hoe gaat het met de houding met benchen wil dat nog wat lukken,of heb je het nu te druk met machines maken voor de boys allemaal....

Ja het is niet anders Henk je kan je er wel druk om maken maar dat helpt toch niks...
Hoe gaat het met de houding met benchen wil dat nog wat lukken,of heb je het nu te druk met machines maken voor de boys allemaal....

Ik heb veel aan je tips gehad, voor het benchen. Heb het idd. beetje druk met machines maken dus traininen staat op een laag pitje (bijhouden zeg maar).

vraag halfrack

dag Henk,

begin net met stangwerk; heb interesse in een stevig halfrack...voor benchpress en squat.

Het geheel zou in mijn praktijk voor bewegingstherapie komen te staan waar het niet zo hoeft op te vallen - en wel tot 500 kg belastbaar moet zijn.
Is dat maakbaar/haalbaar/betaalbaar?

pivotsport heeft er één..

met vriendelijke groet

Bas/cla777cla@yahoo.com

henk wat kost het als je voor mij een paar spotters en safety bars maakt ??[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dag Henk,

begin net met stangwerk; heb interesse in een stevig halfrack...voor benchpress en squat.

Het geheel zou in mijn praktijk voor bewegingstherapie komen te staan waar het niet zo hoeft op te vallen - en wel tot 500 kg belastbaar moet zijn.
Is dat maakbaar/haalbaar/betaalbaar?

pivotsport heeft er één..

met vriendelijke groet

Bas/cla777cla@yahoo.com

Is monteren aan de muur ook een optie? Dan heb je een zwaar belastbaar en betaalbaar rack.

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

henk wat kost het als je voor mij een paar spotters en safety bars maakt ??[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat zijn de kokerafmetingen en diameter van de gaten van jouw powerrack dan? Toevallig bezig met dipsteunen/noodopvang etc. voor Guardian.

zal morgen ff kijken ,heb nu naar veel speurwerk toch besloten om voor een rack tegaan en zoals jij een metaal man bent ,ben ik een houtman en ga er dus een van hardhout maken .

wat is jouw advies ivm staafdikte ? kan ik hier ff kijken wat voor mij haalbaar is ,zal ff een tekening proberen te maken (niet zo strak als dat van jouw ) maar gaat om het idee

5znlt.jpg

Laatst bewerkt:
muur

Hoi henk,

ik moet de wanden even onderzoeken, de tekening helpt me daarbij. Ruimte is mijn grootste probleem

alvast bedankt

ik laat nog van me horen

groet

Bas

wat is jouw advies ivm staafdikte ? kan ik hier ff kijken wat voor mij haalbaar is ,zal ff een tekening proberen te maken (niet zo strak als dat van jouw ) maar gaat om het idee

5znlt.jpg

Afhankelijk van hoe zwaar je het wilt belasten.
Tot en met +/-300 kg is een 25mm stang toereikend.
Hogere gewichten dan zou ik een 30 mm stang adviseren.

In het geval van een 25 mm stang zou ik met een vlinderboor 28 mm gaten in het hout boren.

Laatst bewerkt:
Henk,

Wat zou zo een halfrack dat je aan de muur bevestigd zoals hierboven, met een pull op baar mogen kosten?

Aangezien ruimte ook een probleem is, en hoever zou dit van de muur komen?

De stangetjes die ik in mijn powerrek heb zijn 15mm staal lengte is ong 60cm en heb er al 400kg op gehad en ging makkelijk is ook al meer dan 25j oud.

Laatst bewerkt:
henk bedankt ga vandaag gelijk verder ,
zou ik via fax of mail je misschien een tekenig /schets kunnen sturen om een prijsje te laten maken voor wat ik denk nodig te hebben ?

Terug
Naar boven